مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه یکی از رشته هایی است که بازار کار خوبی داشته و دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند. آموزش و پرورش در این کشور توسط یک سیستم ملی اداره می شود که مطابق با اصلاحات آتاتورک پس از جنگ استقلال این کشور ایجاد شد. این یک سیستم تحت نظارت دولت است که برای ایجاد یک کلاس حرفه ای ماهر برای مؤسسات اجتماعی و اقتصادی کشور طراحی شده است. تحصیل اجباری 12 سال طول می کشد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه توسط دولت و به صورت رایگان در مدارس دولتی بین سنین 6 تا 19 سال تامین می شود و تا سال 2003 ثبت نام کودکان در این محدوده سنی نزدیک به 75% بود.

تحصیلات متوسطه یا دبیرستان اجباری نیست اما برای پیشرفت در دانشگاه الزامی است. تا سال 2012، 165 دانشگاه در این کشور وجود داشت. به جزء دانشکده آموزش آزاد در دانشگاه آنادولو، ورودی توسط یک آزمون سراسری، ÖSYS تنظیم می شود، که پس از آن فارغ التحصیلان دبیرستان بر اساس عملکردشان به دانشگاه منصوب می شوند. در سال 2002، کل هزینه های آموزش در ترکیه بالغ بر 13.4 میلیارد$ (دلار) بود که شامل بودجه دولتی تخصیص یافته از طریق وزارت آموزش ملی و بودجه های خصوصی و بین المللی می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای متقاضیان تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه آماده کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان پل ارتباطی بین اروپا و آسیا عمل می کند. این جنبه منحصر به فرد منجر به ایجاد یک محیط چند فرهنگی با سنت ها، غذاها و عادات ترکیبی شده است. اگر می خواهید بهترین های هر 2 دنیا را تجربه کنید، این کشور بهترین مکان برای رفتن است. این کشور که سابقا خانه یکی از قدرتمندترین امپراتوری های تاریخ بود، امروز یکی از جذاب ترین تاریخ ها و شخصیت های فرهنگی را دارد. این کشور به دلیل موقعیت جالب و بین قاره ای خود دارای ترکیب قومی و فرهنگی منحصر به فردی از نظر غذا، هنر، زبان و تاریخ است. دانشجویان در این کشور این شانس را دارند که خود را در کشوری با غنی ترین و پیچیده ترین تاریخ بیابند.

چه مکانی برای یادگیری و کشف شما حتی خود را در نزدیکی نه یک، بلکه 2 مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان خواهید دید که عبارتند از:

  • معبد آرتمیس
  • مقبره در هالیکارناسوس

نمودار زیر دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه را نشان می دهد:

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ترکیهجدول زیر رتبه دانشگاه های مهندسی کشاورزی در این کشور را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کشاورزی
دانشگاه کوکورووا947235
دانشگاه Ege1111243
دانشگاه آتاتورک1219249

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه تقریبا می توانند در هر کشوری در سراسر جهان و در بخش های مختلف، اعم از خصوصی و دولتی پیدا کنند. یک مهندس کشاورزی اصول مهندسی را در صنایع غذایی و کشاورزی اعمال می کند. او تلاش می کند تا کشاورزی را از طریق طراحی و توسعه ماشین آلات کشاورزی جدید و از طریق نوآوری در حفاظت از آب و خاک آسان تر، کارآمدتر و سودآورتر کند.

برای کسی که به مشاغل مختلف مهندسی کشاورزی نگاه می کند، طیف گسترده ای از مشاغل را می توان پیدا کرد. به عنوان مثال، برخی از مهندسان کشاورزی بر روی سیستم های قدرت و طراحی ماشین آلات تمرکز می کنند. آن ها ممکن است ماشین‌های جدیدی را برای کشاورزان توسعه دهند، سیستم‌های آبیاری را طراحی کنند و سیستم‌های قدرت مانند نیروی هیدرولیک را تقویت کنند. این گروه از مهندسان معمولا علاقه زیادی به نحوه رسیدگی به محصولات و نحوه رشد آن محصولات دارند. بسیاری از اوقات، آن ها توسط شرکت هایی که ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی تولید می کنند، استخدام می شوند.

حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

این کشور برای دانشجویانی که بودجه معقولی در ذهن دارند، و برای کسانی که می خواهند در یک دانشگاه معتبر با فرهنگی جدید تحصیل کنند، طیف وسیعی از تجربیات و فرصت ها را ارائه می دهد. مطمئنا این کشور گزینه خوبی در این زمینه است. البته شایان ذکر است که هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید متفاوت است.

همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در این کشور به طور کلی بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی است. همچنین لازم به ذکر است که هزینه ها در رشته های مختلف برای تحصیل در دانشگاه های این کشور می تواند متفاوت باشد. بنابراین، به خاطر داشته باشید که دانشگاه ها می توانند تصمیم بگیرند که هزینه های کمتری را از دانشجویان دریافت کنند یا در برخی موارد بورسیه تحصیلی ارائه دهند. دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100€ تا 4000€ (یورو) شهریه پرداخت می کنند. این بسیار کمتر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین است.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ترکیه

ویزای دانشجویی در ترکیه

هنگامی که درخواست ویزای تحصیلی ترکیه را ارسال می کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت شما حداقل 90 روز اعتبار دارد.
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی این کشور تکمیل و امضاء شده است.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه شما، شامل مدت اقامت شما
  • گواهی بیمه مسافرتی برای کل اقامت شما در ترکیه
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی رزرو بلیط هواپیما این کشور
  • مدارکی دال بر منابع مالی کافی برای حمایت از تحصیل و زندگی شما در این کشور
  • هزینه پردازش ویزا، بسته به ملیت شما می تواند متفاوت باشد.
  • مدارک اقامت در این کشور
  • گواهی یا مدرک تحصیلی قبلی

در روز قرار ملاقات خود در سفارت این کشور، در یک مصاحبه کوتاه با یک افسر کنسولی شرکت خواهید کرد. آن ها از شما چند سوال در مورد برنامه های شما و سفر شما به ترکیه خواهند پرسید. این مصاحبه بر دریافت یا عدم دریافت ویزای شما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین، مهم است که تأثیر خوبی داشته باشید. همچنین باید مطمئن شوید که هنگام مراجعه به قرار ملاقات، تمام مدارک خود را به همراه داشته باشید. زیرا، از دست دادن تنها یک مورد می تواند به معنای رد درخواست شما باشد. می توانید برای اخذ اقامت این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *