مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته مهندسی در جمهوری چک

رشته مهندسی در جمهوری چک

رشته مهندسی در جمهوری چک با هزینه مقرون به صرفه امکان پذیر بوده، به دلیل اعتبار مدرک دانشگاهی دانشجویان میتوانند در تمامی کشورها مشغول شوند. این کشور همچنین زمانی محل زندگی نوابغ هنری مانند آلفونس موچا، فرانتس کافکا، یاروسلاو سیفرت و آنتونین دوورژاک بود. از زمان سقوط کمونیسم در سال 1989، این کشور دستخوش تحول شده و به یکی از محبوب ترین مقاصد اروپا برای مسافران، دانشجویان و متخصصان تبدیل شده است. به جنبش بپیوندید و این کشور را برای ماجراجویی در خارج از کشور در اروپا در نظر بگیرید. بیش از 50000 دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل در یکی از 61 موسسه آموزش عالی پراکنده در سراسر کشور هستند، به شما ملحق خواهند شد.

اگرچه، بسیاری از برنامه ها به زبان چک ارائه می شوند، اما بیش از 1000 برنامه به زبان انگلیسی و همچنین به زبان های دیگر از جمله فرانسوی و آلمانی ارائه می شود. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، این کشور نیز یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها است. این کشور به عنوان پنجمین مکان مقرون به صرفه برای زندگی در اروپا رتبه بندی شده است. آموزش عالی در موسسات دولتی برای همه ملیت ها رایگان است. اگرچه، ممکن است هزینه های خاصی برای مدیریت و تحصیل به زبانی غیر از چک وجود داشته باشد. با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط پذیرش تحصیلی برای رشته مهندسی کشاورزی در جمهوری چک آگاه شوید.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در جمهوری چک

رشته مهندسی کشاورزی در جمهوری چک یک برنامه تحصیلی 3 ساله در مقطع کارشناسی است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. 2 سال اول مطالعه مبانی نظری در فناوری کشاورزی را نشان می دهد که دانشجو را قادر می سازد تا در علوم فنی و بیولوژیکی بیشتر مطالعه کنند. سال آخر تحصیل بر روی کاربرد عملی دانش نظری متمرکز است. انتخاب پایان نامه کارشناسی به دانشجویان این امکان را می دهد که در یک زمینه خاص مورد علاقه مانند مهندسی سیستم های بیولوژیکی تخصص داشته باشند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی می توانند از دانش خود با استفاده از اصول مهندسی برای حل مشکلات کشاورزی استفاده کنند. تبادل دانشجویان اراسموس در مقطع کارشناسی سطح می تواند برای 1 یا 2 ترم ثبت نام کند.

دانشگاه علوم زیستی چک پراگ، تنها دانشگاه این کشور است که رشته مهندسی کشاورزی را ارائه می دهد. این دانشگاه در سال 1906 تاسیس شده است. دانشگاه علوم زیستی چک پراگ، 1 موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر پراگ واقع شده است. دانشگاه علوم زیستی چک پراگ دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند.

نمودار زیر نرخ پذیرش این دانشگاه را نشان می دهد:

نرخ پذیرش دانشگاه علوم زیستی چک پراگ

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در جمهوری چک

مهندسی کشاورزی شغل روزمره شما نیست. مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در جمهوری چک شامل ترکیبی از دانش، منابع از زمینه هایی مانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، علوم کشاورزی، مهندسی برق و مهندسی شیمی است. مهندسان کشاورزی دلیلی هستند که کشاورزی آسان‌تر، ایمن‌تر و به طور گسترده‌تر انجام می‌شود. آن ها اساسا شیوه‌ها، روش‌های مختلف در کشاورزی را بررسی می‌کنند و به اختراعات فناوری می‌رسند که می‌تواند به بهبود چنین فرآیندهایی کمک کند. آن ها به طور مساوی نکات بهداشتی و ایمنی را برای کشاورزان، دام یا محصولات کشاورزی آن ها به طور کلی ارائه می دهند. اکتشافات بیولوژیکی همچنان به مهندسین کشاورزی اهمیت می دهند. زیرا، محصولاتی که در زمانی به عنوان ضایعات در نظر گرفته می شدند، اکنون به محصولات جانبی بسیار مفید تبدیل می شوند.

در زیر برخی از نقش های اصلی مهندسان کشاورزی را نشان می دهد:

  • تولید ادوات کشاورزی
  • پیشنهاد روشهای جدید کاشت و برداشت
  • بهبود پایداری محصولات کشاورزی
  • انجام تحقیقات و آزمایشات
  • ارائه کمک های فنی به کشاورزان
  • یافتن راه حل برای از دست دادن محصول و چالش های ذخیره سازی

حقوق ماهیانه کار در چک برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در چک برای مهندسان کشاورزی

کار حین تحصیل در جمهوری چک

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس یا اعضای خانواده آن ها برای استخدام در قلمرو این کشور نیازی به مجوز کار، کارت کارمند یا کارت آبی ندارند. این اتباع دارای وضعیت حقوقی مشابه شهروندان این کشور هستند. زیرا، این کشور عضو اتحادیه اروپا است. اگر شهروند کشور ثالث هستید، یعنی شهروند اتحادیه اروپا، EAA یا سوئیس نمی باشید، اجازه دارید در حین تحصیل کار کنید، اما به خاطر داشته باشید که براساس ویزا برای هدف تحصیل در چک اقامت دارید.

بنابراین، کار با حقوق نمی تواند شغل اصلی شما در طول اقامت شما باشد. کار شما نباید تحصیلات شما را تحت تاثیر قرار دهد. دانشجویان کشور ثالثی که در این کشور در قالب تحصیلی فعلی (روزانه) در یک برنامه تحصیلی معتبر توسط وزارت آموزش، جوانان و ورزش تحصیل می کنند، نیازی به مجوز استخدام ندارند. کارفرما فقط موظف است شروع کار شما را به دفتر منطقه ای مربوطه اداره کاریابی عمومی اعلام کند. دانشجویان کشور ثالثی که فقط برای برنامه تبادل دانشجو یا آموزش از راه دور می آیند، مجاز به کار بدون مجوز اشتغال نیز هستند. اما تنها در صورتی که تا سن 26 سال سن داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی در جمهوری چک

هزینه تحصیل رشته مهندسی در جمهوری چک

تا زمانی که در مقطعی که به زبان چک تدریس می شود ثبت نام کنید، می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنید. اگر برنامه ای را انتخاب کنید که به زبان انگلیسی یا زبان خارجی دیگر تدریس می شود، شهریه بین 0€ تا 18500€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت خواهید کرد. هزینه های دیگری مانند هزینه پذیرش یا هزینه های اداری وجود دارد، اما این هزینه ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در این کشور، دانشگاه های خصوصی آزادند که هزینه ها و محدودیت های تحصیلی خود را تعیین کنند. به طور کلی، این نوع مؤسسه آموزش عالی گران تر است.

هزینه تحصیل در جمهوری چک برای دانشگاه علوم زیستی چک پراگ برای دانشجویان بین المللی در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه تحصیل به یورو
کارشناسیبین 2500€ تا 5000€
تحصیلات تکمیلیبین 5000€ تا 7500€

این کشور کشور خیلی گرانی نیست. اکثر دانشجویان بین المللی باید با بودجه 300€ تا 650€ (یورو) در ماه به راحتی زندگی کنند. اگرچه، این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است، واحد پول ملی آن کرون چک (CZK) است. چنانچه برای مهاجرت به جمهوری چک سوال یا ابهامی در ذهن شما ایجاد شده است می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران این موسسه راهنمایی بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *