مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال که یکی از کشورهای ارزان و مطرح در سراسر قاره اروپا است می تواند گزینه های عالی برای دانشجویان باشد. این کشور یک مقصد جذاب و در دسترس برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در خارج از کشور در اروپا تحصیل کنند. سیستم آموزش عالی در این کشور بین موسسات دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و پلی تکنیک ها تقسیم شده است و تمرکز کلی بر نظریه و تحقیق است. غربی ترین کشور از سرزمین اصلی اروپا دارای 47 دانشگاه، 74 پلی تکنیک و 6 آکادمی پلیس یا نظامی است.

مردم این کشور به دلیل مهمان نوازی شهرت شایسته ای دارند. مردم محلی از شما استقبال گرمی خواهند کرد. بدون تبعیض بین گردشگران از کارگران، دانشجویان اراسموس یا محققان تحصیلات تکمیلی، این کشور به هر بازدید کننده به عنوان یک مهمان خوش آمدید نگاه می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال می تواند به شما عزیزان مشاوره دهد.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال عبارتند از:

  • دانشگاه علوم کاربردی کاستلو برانکو
  • موسسه پلی تکنیک تومار
  • دانشگاه فرناندو پسوآ
  • موسسه پلی تکنیک Setubal (موسسه پلی تکنیک Setubal)

این کشور، امضاء کننده روند بولونیا است. بنابراین، استاندارد اروپا را در آموزش عالی حفظ می کند. شما می توانید تمام مدارک تحصیلات عالی را در این کشور دریافت کنید. هم دانشگاه ها و هم پلی تکنیک ها مدرک کارشناسی را در این کشور ارائه می دهند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور، دانشجویان بین المللی باید رونوشت آموزش متوسطه را ارائه دهند و همچنین باید در آزمون ورودی قبول شوند.

شما می توانید مدرک خود را در 6 تا 8 ترم یعنی 3 تا 4 سال تحصیل دریافت کنید. شما حتی می توانید کارشناسی این کشور را به زبان انگلیسی بخوانید. این کشور تاکنون ارزان ترین کشور اروپای غربی است و لیسبون یکی از ارزان ترین شهرهای بزرگ اروپا است. این بدان معناست که اگر بودجه محدودی دارید، در اینجا به خوبی پیش خواهید رفت و واقعا راحت زندگی خواهید کرد.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای مهندسان کامپیوتررشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال را می توان به طور کلی به دو دسته طبقه بندی کرد. یکی مهندس سخت افزار کامپیوتر و دیگری مهندس نرم افزار کامپیوتر است. مهندس سخت افزار کامپیوتر مسئول تحقیق، طراحی، آزمایش، ساخت و نصب سخت افزار کامپیوتر مانند تراشه های کامپیوتر، برد مدار و تجهیزات مربوطه است. یک مهندس نرم افزار باید مهارت های برنامه نویسی قوی داشته باشد. زیرا، آن ها مسئول طراحی و توسعه انواع نرم افزارها از جمله سیستم عامل، توزیع شبکه و کامپایلرها، بازی های کامپیوتری، پردازش کلمات و برنامه های تجاری و غیره هستند.

مهندسی کامپیوتر در چند دهه اخیر به حرفه روز دنیا تبدیل شده است ، زیرا، کاربرد آن تقریبا در همه قشرها از قبیل ساعت، اجاق مایکروویو، تلفن، بازی های ویدئویی، دستگاه های اشعه ایکس، دستگاه های خودپرداز یا اسباب بازی های کوچک است. این حرفه ای است که همه رکوردهای اهمیت یافتن را در این مدت کوتاه شکسته است و می تواند این شهرت را به طور مداوم برای مدت طولانی حفظ کند.

پذیرش تحصیلی در پرتغال

با توجه به سطح تحصیلات خود دوره های تحصیلی را در این کشور جستجو کنید و به زبان تحصیل توجه کنید. زبان های تحصیل در پرتغال در نمودار زیر نشان داده شده است:

زبان های تحصیل در پرتغالهمان طور که در نمودار مشاهده می کنید، برخی از رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند، در حالی که برخی دیگر دانشجویان را ملزم به دانستن زبان پرتغالی می دانند. شما باید مدرک دبیرستان خود را به طور رسمی در سفارت این کشور در کشور خود یا سفارت محلی از این کشور به رسمیت بشناسید. اگر سوالی دارید، می توانید از مشاوران دفاتر پذیرش آموزش عالی بپرسید.

دانشجویانی که قصد تحصیل مقطع کارشناسی را دارند، باید بصورت آنلاین در وب سایت رسمی پرتغالی که به تحصیلات عالی اختصاص داده شده است، درخواست دهند. آن ها می توانند تا 6 دانشگاه و پلی تکنیک و برنامه های تحصیلی را که می خواهید برای آن ها درخواست کنند، به ترتیب اولویت انتخاب کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید در وب سایت دانشگاه های منتخب خود درخواست دهند. در صورت درخواست موسسه مورد تقاضا، ممکن است نیاز به ترجمه مدارک خود داشته باشند.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال عبارتند از:

  • یک فرم درخواست تکمیل شده
  • اثبات قبولی در آزمون ورودی (بیشتر هنگام درخواست برای مدرک کارشناسی)
  • یک گواهی معتبر که پایان تحصیلات دبیرستان یا کارشناسی را نشان می دهد.
  • رونوشت سوابق تحصیلی
  • نامه تشویق
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست (50€ (یورو))
  • نمونه کارها (فقط برای برخی از مدارک مورد نیاز است)

به خاطر داشته باشید که اسناد مربوط به مطالعات قبلی شما باید به صورت اصلی و به عنوان ترجمه انگلیسی ارائه شود.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

چالش های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کنار شرایط ایده آلی که برای دانشجویان بین المللی با هر تابعیتی محیا می کند، دارای چالش های متعددی نیز در زمینه های گوناگون می باشد. بنابراین توصیه می شود که، دانشجویان بین المللی قبل از عزیمت به پرتغال با چالش های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور به خوبی آشنا شوند. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال موانع زبانی گسترده در دانشگاه های این کشور می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های این کشور هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی دروس رشته مهندسی کامپیوتر را آموزش می دهند.

برخی از مهمترین چالش های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال عبارت اند از:

مهمترین چالش های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

هزینه تحصیل در پرتغال

دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه های مقرون به صرفه در سراسر اروپا می باشند. دانشگاه های دولتی این کشور در بیشتر موارد مقرون به صرفه تر از دانشگاه های خصوصی هستند. جدول زیر هزینه تحصیل در پرتغال را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسی ارشدبین 1200€ تا 1400€
دکترابین 3500€ تا 4000€

هزینه های تحصیل در مقاطع تحصیلی این کشور در دانشگاه های خصوصی با دانشگاه، دوره و مکانی که انتخاب می کنید متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور با بورسیه های تحصیلی کامل و تا حدی با بودجه تحصیل کنند. حتی اگر از کشورهای اتحادیه اروپا نباشند. این بورسیه ها را می توان براساس نیازها و نتایج تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه کرد. با کمک بورسیه تحصیلی، می توانید راهی برای تحصیل رایگان در این کشور ایجاد کنید.

دانشجویان بین المللی دارای بورسیه تحصیلی زیادی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. دولت، دانشگاه ها و سایر نهادهای ارائه دهنده بورسیه تحصیلی برای تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در کنار وام های تحصیلی و کمک های بلاعوض، بورسیه تحصیلی یکی از راه های ترجیحی برای دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه تحصیل در پرتغال است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای وکلا و کارشناسان مجرب در زمینه مهاجرت به اقصی نقاط جهان بوده و می تواند شما را در این امر یاری کند.

سوالات کلیدی در خصوص رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در خصوص رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال الزامی است؟ تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور امکان پذیر نخواهد بود.
  • طول دوره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در پرتغال نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته اروپایی بین 5 تا 6 سال تحصیلی جهت دریافت تخصص در این حوزه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *