مهاجرت تحصیلی قطر

رشته قلب و عروق در قطر

رشته قلب و عروق در قطر

تحصیل رشته قلب و عروق در قطر به صورت رزیدنتی و کار عملی در بیمارستان های دانشگاه ها انجام می شود. قطر از کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس است. به دنبال افزایش کیفیت نظام بهداشتی است. قلب و عروق یکی از رشته های مهم در حوزه پزشکی است چرا که یکی از عوامل مرگ و میر در جهان بیماری های قبلی و عروقی است. قطر نیز از این قاعده مستثنی نیست و رشته قلب و عروق در این کشور مورد توجه است. برای تحصیل و کار در رشته های قلب و عروق در کشورهای مختلف و بررسی شرایط می توانید از متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

تحصیل رشته قلب و عروق در قطر

متخصص قلب شدن در قطر کار آسانی نیست. گذراندن دانشکده پزشکی، تکمیل دوره رزیدنتی و پذیرش در یک برنامه فلوشیپ رقابتی، همگی مستلزم استعداد تحصیلی هستند. و بدون شک، متخصصان قلب به مهارت های ارتباطی، تمرکز، و تفسیری برجسته نیاز دارند. توجه عالی به جزئیات و توانایی فکر کردن سریع و نوآورانه. غلبه بر این چالش ‌های آموزشی و توسعه این ظرفیت ‌ها ممکن است شما را به یک پزشک بسیار شایسته تبدیل کند. همچنین برای تحصیل رشته قلب و عروق در قطر نیاز به دانش زبان عربی دارید و بایستی شرایط پذیرش را برقرار کنید. برای کسب تخصص در ابتدا باید لیسانس پزشکی داشته باشید و همچنین دوره های رزیدنتی را طی کرده باشید و سپس برای دوره های تحصیلات تکمیلی در این کشور اقدام کنید.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در قطر معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه قطر
2دانشگاه حمد بن خلیفه
3کالج ویل کرنر

هزینه تحصیل و زندگی در قطر در اینجا بررسی شده است.

تحصیل رشته قلب و عروق کالج ویل کرنر قطر

تحصیل رشته قلب و عروق کالج ویل کرنر قطر

برنامه مطالعاتی ابتکاری 6 ساله کالج ویل کرنر به مدرک M.D دانشگاه کرنل منتهی می شود. برنامه درسی 2 ساله پیش پزشکی بر علوم پایه مرتبط با پزشکی متمرکز است. برنامه درسی 4 ساله پزشکی دوره هایی را ارائه می دهد که زیست شناسی طبیعی و غیرطبیعی را ادغام می کند و بیماران را در معرض اولیه قرار می دهد. در راستای ماموریت 3 جانبه پزشکی ویل کورنل-قطر، بخش تحصیل رشته قلب و عروق کالج ویل کرنر قطر با هدف ارتقای تعالی در آموزش، مراقبت از بیمار و تحقیق است. برای این منظور، ماموریت این است که:

  • الهام بخشیدن و فارغ التحصیل جامعه ای متنوع، فراگیر و دارای صلاحیت اجتماعی از پزشکان برجسته که به یادگیری مادام العمر و رهبری در مراقبت از بیماران و کاهش درد و رنج اختصاص دارند.
  • پایه ای قوی برای فارغ التحصیلان خود فراهم کنیم که آنها را با دانش و مهارت های لازم برای ورود به تحصیلات تکمیلی پزشکی مجهز می کند و به آنها امکان می دهد در هر شاخه ای از پزشکی موفق شوند.
  • مشارکت در تحقیقات زیست ‌پزشکی و مبتنی بر جمعیت که به نیازهای جامعه محلی و منطقه ما می ‌پردازد و با تحولات بهداشت جهانی همسو می‌شود.
  • کمک به پیشرفت بخش مراقبت های بهداشتی و توسعه سیاست های مراقبت های بهداشتی.

هدف از کار بالینی در رشته قلب و عروق، آشنایی با جنبه های مختلف بیمار مبتلا به اختلالات قلبی عروقی است. جنبه های علمی و بالینی پایه مورد تاکید قرار خواهد گرفت. بر تفسیر الکتروکاردیوگرافی تاکید خواهد شد. این فرصت برای مشاهده روش های مختلف تشخیصی و درمانی داده می شود. در صورت لزوم، مشارکت فعال در مراقبت از بیمار تشویق خواهد شد. تجربه سرپایی قلب و عروق، قرار گرفتن در معرض بستری دوره را تکمیل خواهد کرد.

کار در رشته قلب و عروق در قطر

متخصص قلب و عروق پزشکی با آموزش و مهارت ویژه در یافتن، درمان و پیشگیری از بیماری های قلب و عروق خونی است. متخصصین برای کار در رشته قلب و عروق در قطر چه در مطب یا در بیمارستان، سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد که ممکن است شامل بررسی فشار خون، وزن، قلب، ریه ها و رگ های خونی بیمار باشد. برخی از مشکلات ممکن است با علائم بیمار و یافته های پزشک در هنگام معاینه تشخیص داده شوند. ممکن است به آزمایش‌ های اضافی مانند نوار قلب، اشعه ایکس یا آزمایش خون نیاز باشد. مشکلات دیگر نیاز به تست تخصصی بیشتری دارند. متخصص قلب ممکن است تغییر شیوه زندگی یا دارو را توصیه کند.

متخصص قلب جراح نیست با این حال، بسیاری از متخصصان قلب، آزمایشاتی مانند کاتتریزاسیون قلبی را انجام می دهند که نیاز به سوراخ یا برش های کوچک پوستی دارند و برخی از آنها ضربان ساز را قرار می دهند. قطر از کشورهای ثروتمند است و میزان حقوق کار در رشته قلب و عروق در قطر بالاست.

میزان درآمد کار در قطر برای متخصصین قلب و عروق در نمودار زیر آمده است:

میزان درآمد کار در قطر برای متخصصین قلب و عروق

کالج پزشکی دانشگاه قطر

کالج پزشکی دانشگاه قطر که یکی از پیشروترین ارائه دهندگان آموزش پزشکی در منطقه است. این کالج که در سال 2015 تأسیس شد، توسط اساتید متعهد پرشور و دانشجویان هدایت می ‌شود. این کالج مفتخر است که اولین دسته از پزشکان خود را در اکتبر 2021 پس از تکمیل برنامه 6 ساله پزشکی نوآورانه و اخذ مدرک MD با موفقیت فارغ التحصیل کند. این تعهد برای ادامه ساختن یک کالج پزشکی برجسته در دانشگاه قطر است که دانشجویان را با شایستگی ‌های مناسب مجهز می‌کند و پزشکان واجد شرایطی را با دانش، مهارت ‌ها و شخصیت ‌هایی تولید می‌کند که آنها را قادر می‌سازد آینده مراقبت ‌های بهداشتی در قطر را متحول کنند.

  • کالج پزشکی دانشگاه قطر آموزش تعاملی و جذاب را اتخاذ می کند که در آن دانشحویان در یادگیری فعال شرکت می کنند.
  • این رویکرد یادگیری به توسعه تفکر انتقادی، استدلال و مهارت های تصمیم گیری دانشجویان کمک می کند.
  • دانشجویان قادر به بازیابی اطلاعات هستند و تشویق می شوند تا به یادگیرندگان مادام العمر و حتی محققانی تبدیل شوند که به دنبال توسعه مستمر هستند.

یکی از ویژگی های اصلی برنامه پزشکی ارائه شده در این کالج منعکس کننده بهترین شیوه ها در آموزش پزشکی مانند یادگیری مبتنی بر مشکل (PBL)، یادگیری مبتنی بر مورد (CBL)، یادگیری مبتنی بر تیم (TBL)، یادگیری مبتنی بر وظیفه و یادگیری مجازی بیمار (VPL) است. شرایط کار ضمن تحصیل در قطر را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *