مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته قلب و عروق در کانادا

رشته قلب و عروق در کانادا

رشته قلب و عروق در کانادا به صورت تخصصی ارائه می شود. کانادا از بهترین کشورها در جهان برای تحصیل انواع رشته ها از جمله رشته پزشکی است. سیستم تحصیلات تکمیلی کانادا شبیه به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در ایالات متحده است، حتی اگر کانادا به عنوان دارای کیفیت بالاتر در نظر گرفته شود، برنامه های کارشناسی ارشد آن 1 تا 2 سال است. البته دوره ای رزیدنتی نیز برای کسب تخصص رشته قلب و عروق در کانادا مورد نیاز است. قلب و عروق رشته ای از پزشکی است که به اختلالات قلب و عروق خونی اصلی سیستم قلبی عروقی می پردازد. این شامل تشخیص و درمان نقایص مادرزادی قلب، بیماری عروق کرونر و نارسایی قلبی است. جهت تحصیل رشته قلب و عروق در کانادا می توانید شرایط را از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سوال کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در کانادا

تحصیل در رشته قلب و عروق در کانادا شامل موارد زیر است:

  • گواهینامه کالج سلطنتی در پزشکی داخلی (4 سال).
  • 3 سال آموزش قلب و عروق بزرگسالان مورد تایید کالج سلطنتی که باید شامل چرخش در موارد رزیدنتی بالینی (مراقبت حاد قلب، قلب بالینی، از جمله CTU قلب و مشاوره) و قلب و عروق سرپایی باشد.

جهت تبدیل شدن به یک متخصص قلب، شما باید مدرک پزشکی را دریافت کنید و پس از آن، آموزش دستیاری تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته پزشکی داخلی که در یک معاینه جامع به اوج خود می رسد. پس از آن آموزش دستیاری فوق تخصصی در قلب بزرگسالان یا کودکان و دریافت گواهینامه انجام می شود. کارشناسی ارشد تحصیل رشته قلب و عروق در کانادا یک برنامه تحصیلات تکمیلی 2 ساله است که بر مطالعه سلامت و بیماری های قلبی عروقی تمرکز دارد و به دانشجویان کمک می کند تا در مورد مسائل قلبی و مراقبت از بیمار دانش کسب کنند.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته قلب و عروق در کانادا معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تورنتو
2دانشگاه مونترال
3دانشگاه مک مستر
4دانشگاه مک گیل
5دانشگاه آلبرتا
6دانشگاه اتاوا
7دانشگاه بریتیش کلمبیا
8دانشگاه لاوال

دوره آموزشی رشته قلب و عروق در کانادا

دوره آموزشی رشته قلب و عروق در کانادا

دانشجویان با گذراندن دوره های لازم زیست شناسی، آناتومی و فیزیولوژی شروع می کنند و سپس شروع به کسب تخصص و تحصیل در دوره آموزشی رشته قلب و عروق در کانادا می کنند. موضوعاتی مانند قلب بالینی، الکتروکاردیوفیزیولوژی، قلب و مغز و بیهوشی قلب پوشش داده شده می شود. همچنین انتظار می‌رود که دانشجویان در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کنند و تشویق می ‌شوند که یافته ‌های خود را در سمینارها و کنفرانس ‌ها که به طور منظم در بیمارستان و دانشگاه ارائه می‌شوند، گزارش دهند. دانشجویان با مشاهده و شرکت در ارزیابی ‌های قلبی برای انواع بیماری ‌ها (مثلاً بیماری مادرزادی قلب، بیماری دریچه‌ای قلب و سندرم‌ های مختلف کرونری، کاتتریزاسیون قلب، فیبریلاسیون قلب، و پیوند قلب و ریه، تجربه عملی در قلب ‌شناسی تهاجمی به دست می‌آورند.

مهارت های عملی اضافی مانند تست استرس، اکوکاردیوگرافی، تصویربرداری رادیولوژیکی و نصب و مدیریت ضربان ساز نیز در سال های بعد دوره آموزشی رشته قلب و عروق در کانادا آموزش داده می شود. دانشجویان با پایان دوره آموزشی خود می توانند به عنوان مشاور سایر پزشکان عمل کنند

ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا در اینجا بررسی شده است.

درآمد متخصصین قلب و عروق در کانادا

محدوده قلب و عروق در کانادا شامل بیماری های عروق کرونر و دریچه، قلب و عروق مداخله ای و اطفال، جراحی قلب و عروق، کاردیومیوپاتی و نارسایی قلبی، آریتمی و تحریک، تصویربرداری قلب و عروق، پزشکی عروق و فشار خون، اپیدمیولوژی و غیره است. میانگین حقوق متخصص قلب و عروق در کانادا $254939 (دلار) در سال یا $131 (دلار) در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از $170000 (دلار) در سال شروع می شود در حالی که اکثر پزشکان با تجربه تا $311000 (دلار) در سال درآمد دارند. میانگین حقوق تکنسین قلب و عروق در کانادا $58188 (دلار) در سال یا $29.84 (دلار) در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از $54433 (دلار) در سال شروع می شود.

میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در کانادا جهت کار در کانادا در نمودار زیر آمده است:

درآمد سالیانه متخصص قلب و عروق در کانادا

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در دانشگاه آلبرتا کانادا

اکثر دانشگاه ها مدرک دکترای قلب و عروق را ارائه می دهند. با این حال، دانشگاه آلبرتا همچنین مدرک تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) در قلب و عروق تجربی (مبتنی بر تحقیق) را علاوه بر برنامه‌های MD ارائه می‌دهد. پذیرش در برنامه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آلبرتا محدود به دانشجویانی است که حداقل معدل B+  در مقطع کارشناسی قبلی در رشته مربوطه دارند. نمره GRE  (امتحان سوابق تحصیلات تکمیلی) حداقل 75% از دانشجویان بین المللی مورد نیاز است.

  • دانشجویانی که در حال حاضر مدرک کارشناسی را در هر رشته ای دریافت می کنند، معمولاً واجد شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در دانشگاه آلبرتا کانادا در برنامه MD در قلب و عروق هستند.
  • در برخی موارد تکمیل کامل مدرک قبلی الزامی است.
  • برخی از مدارس به معدل حداقل B در مقطع قبلی نیاز دارند (و البته هر چه میانگین بالاتر باشد، بهتر است).
  • تکمیل دوره های مرتبط مانند زیست شناسی یا شیمی دارایی محسوب می شود که با چندین دوره علوم انسانی و اجتماعی تکمیل می شود.
  • علاوه بر این، آزمون MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی) باید نوشته شود. حداقل نمره 27 دارایی برای پذیرش محسوب می شود.
  • به طور کلی، دانشجویانی که در سال آخر دوره آموزشی پزشکی خود هستند، به طور خودکار واجد شرایط آموزش دستیاری هستند.

اکثر افراد دارای مدرک در رشته قلب و عروق در محیط بیمارستان کار می کنند و با بیماران در بخش های مختلف کار می کنند. این شامل بخش اورژانس، مراقبت های ویژه، اطفال و سالمندان است. جهت تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *