مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته قلب و عروق در استرالیا

رشته قلب و عروق در استرالیا

رشته قلب و عروق در استرالیا یکی از گرایشات مهم رشته پزشکی در این کشور است. استرالیا یکی از بهترین کشورهای انگلیسی زبان است. قلب و عروق در قالب رشته ای تخصصی در دانشگاه های استرالیا ارائه می شود. دانشجویان برای کسب تخصص نیاز به داشتن لیسانس یا دکترای پزشکی و سپس تکمیل دوره های تخصصی و رزیدنتی در بیمارستان های این کشور هستند. استرالیا دارای دانشگاه های معتبری برای رشته های تخصصی از جمله رشته پزشکی است و مدارک ارائه و صادر شده از دانشگاه های این کشور در سطح جهانی معتبر هستند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته قلب و عروق در استرالیا بیشتر توضیح داده اند.

تحصیل رشته قلب و عروق در استرالیا

برای تبدیل شدن به یک متخصص قلب، ابتدا باید مدرک لیسانس پزشکی را در دانشگاه تکمیل کنید. تحصیل رشته قلب و عروق در استرالیا در دوره های پزشکی برای افرادی که 17 سال به بالا دارند و سال 12 را با موضوعات پیش نیاز مناسب، از جمله یک یا چند موضوع زیر گذرانده اند، آزاد است:

  • ریاضی
  • شیمی
  • زیست شناسی
  • فیزیک

در ابتدا برای تحصیل رشته قلب و عروق در استرالیا با تکمیل مدرک دوگانه لیسانس مطالعات پزشکی یا دکترای پزشکی نیاز است.  متناوباً می توانید یک مدرک کارشناسی و سپس دکترای پزشکی را تکمیل کنید. همچنین به مدت 2 سال در سیستم بیمارستان دولتی کار کنید (دو دوره کارآموزی و رزیدنتی خود را تکمیل کنید). پزشکان علاقه مند به تبدیل شدن به یک متخصص قلب می توانند برای انجام آموزش های بیشتر و در نهایت دریافت فلوشیپ که معمولاً حداقل 6 سال در حین کار به عنوان پزشک به طول می انجامد، به کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا درخواست دهند. آموزش پیشرفته در قلب و عروق به 3 سال آموزش معادل تمام وقت نیاز دارد. کارآموزان موفق در فلوشیپ کالج پزشکان سلطنتی استرالیا (FRACP) پذیرفته خواهند شد.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته قلب و عروق در کشور استرالیا معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه سیدنی
2دانشگاه موناش
3دانشگاه آدلاید
4دانشگاه استرالیای غربی
5دانشگاه ملبورن
6دانشگاه کوئینزلند
7دانشگاه نیو ساوت ولز

تحصیل رشته قلب و عروق در استرالیا

لیسانس سونوگرافی و فیزیولوژی قلب و عروق دانشگاه کوئینزلند استرالیا

لیسانس سونوگرافی و فیزیولوژی قلب و عروق در دانشگاه کوئینزلند در استرالیا تنها دوره 4 ساله ترکیبی اکوکاردیوگرافی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا است. این دوره تایید شده توسط ثبت تایید صلاحیت سونوگرافیست استرالیا (ASAR) پس از اتمام این دوره، شما صلاحیت انجام ارزیابی های کامل قلب از جمله اکوکاردیوگرافی را خواهید داشت. شما توسط اساتید مجرب راهنمایی خواهید شد و از آنها یاد خواهید گرفت. مدرسان دانشگاه کوئینزلند در رشته سونوگرافی و فیزیولوژی در استرالیا معتبر هستند و دانش و مهارت های مرتبط با صنعت را در اختیار شما قرار می دهند تا اطمینان حاصل کنند که شما آماده کار هستید.

  • در طول تحصیلات خود، در یک محیط امن و شبیه سازی شده در آزمایشگاه های ساخته شده با استفاده از جدیدترین تجهیزات اولتراسوند و تصویربرداری خواهید آموخت.
  • شما این فرصت را خواهید داشت که در طول دوره خود، 4 موقعیت بالینی را تکمیل کنید که مجموعاً 2240 ساعت تجربه بالینی است، جایی که فرصت آموزش با بیماران واقعی در سناریوهای معتبر را خواهید داشت.
  • قرار دادن شما در پایان سال دوم شما با قرار دادن بلوک هشت هفته ای 320 ساعت آغاز می شود. سپس یک بلوک 16 هفته ای 640 ساعته را در سال سوم خود تکمیل خواهید کرد.
  • در سال چهارم شما به طور تمام وقت قرارهای بالینی را انجام می دهید و 2 دوره 16 هفته ای 640 ساعته را تکمیل می کنید.
  • شما همچنین دوره عملی خود را در یک یا چند مرکز تصویربرداری تشخیصی تکمیل خواهید کرد.

کار در رشته قلب و عروق در استرالیا

متخصصان قلب در استرالیا، پزشکان متخصصی هستند که مشکلات مربوط به سیستم قلبی عروقی، از جمله قلب و عروق خونی را تشخیص و درمان می کنند. متخصصان با کار در رشته قلب و عروق در استرالیا بیماری ‌های قلبی را درمان می‌کنند و به بیماران کمک می‌کنند تا بیماری ‌های قلبی خود را مدیریت کنند، مانند کسانی که بیماری قلبی دارند، یا افرادی که دارای اختلالات کرونری، دریچه‌ای، عضله قلب و اختلالات ریتم قلب هستند. قلب یک رشته تخصصی پزشکی است و سال ها طول می کشد تا در این زمینه به کار بپردازید.

از جمله وظایف و مسئولیت های کار یک متخصص قلب و عروق در استرالیا:

  • پرسیدن سوالاتی از بیماران به منظور تشخیص، مانند اینکه آیا بیمار دچار تنگی نفس، سرگیجه غیرقابل توضیح به دنبال تلاش یا سفتی در قفسه سینه شده است یا خیر.
  • تشخیص و درمان بیماری های سیستم قلبی عروقی.
  • انجام آزمایش‌ ها و انجام برخی روش ‌ها، مانند کاتتریزاسیون قلب (یعنی قرار دادن کاتتر در محفظه یا رگ قلب)، آنژیوپلاستی (یعنی ترمیم جراحی یا رفع انسداد یک رگ خونی، به‌ویژه شریان کرونر)، و قرار دادن ضربان ساز
  • انجام تست استرس روی تردمیل یا امتیازدهی کلسیم برای ارزیابی رسوبات کلسیم در عروق کرونر بیمار.

درآمد متخصصین قلب و عروق برای کار در استرالیا به شرح زیر است:

درآمد سالانه متخصص قلب و عروق در استرالیا

تحصیل دوره بالینی رشته قلب و عروق دانشگاه سیدنی استرالیا

هدف از این دوره ارائه یک نمای کلی بالینی عملی از بیماری های مهم قلب و تشریح مدیریت آنها است. دوره کوتاه مدت بالینی رشته قلب و عروق دانشگاه سیدنی استرالیا چارچوبی را برای پاسخگویی به نیازهای پزشکانی که در حال آموزش پزشک هستند یا علاقه خاصی به کاردیولوژی دارند، فراهم می کند. تمرکز بر تشخیص و بررسی شرایط شایع قلبی و اصول مدیریت این شرایط است. مفاهیم پایه در آناتومی و پاتوفیزیولوژی مورد بررسی قرار خواهند گرفت اما این دوره سطح خوبی از آناتومی و فیزیولوژی قلب و عروق را در نظر می گیرد. مواد آموزشی به کتابخانه ای از موارد بالینی مرتبط است که شرایط رایج و مهم قلبی را نشان می دهد.

با اتمام موفقیت آمیز دوره کوتاه مدت بالینی رشته قلب و عروق دانشگاه سیدنی استرالیا قادر خواهید بود:

  • عوامل موثر در آتروژنز را مشخص کنید.
  • عوامل خطر و مدیریت بالینی بیماری عروق کرونر شامل بررسی درد قفسه سینه، پیشگیری اولیه، پیشگیری ثانویه، مداخله و مدیریت پزشکی در بیماری پایدار و ناپایدار را شرح دهید.
  • علت شناسی و مدیریت نارسایی حاد و مزمن قلبی را با داروها و دستگاه ها شرح دهید.
  • علل، مدیریت پزشکی مناسب و اندیکاسیون های مداخله در بیماری دریچه ای قلب را توضیح دهید.
  • شناسایی آریتمی های دهلیزی و بطنی رایج و تشریح برنامه های مدیریتی حاد و مزمن برای این آریتمی ها.
  • تظاهرات رایج، علل، بررسی و مدیریت سنکوپ را شرح دهید.
  • نشانه های رایج ضربان سازها و دفیبریلاتورهای قابل کاشت را مشخص کنید.
  • تشریح پاتوفیزیولوژی، بررسی و مدیریت کانالوپاتی ها و کاردیومیوپاتی هایی که ممکن است به صورت مرگ ناگهانی قلبی ظاهر شوند.

برای اعزام دانشجو به استرالیا می توانید شرایط خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *