مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته فلسفه در کانادا

رشته فلسفه در کانادا

سالانه دانشجویان بسیاری به خصوص ایرانیان خواهان تحصیل رشته فلسفه در کانادا شده و خواهان اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل می باشند. این کشور، دارای 96 دانشگاه پراکنده در مناطق شهری و منطقه ای خود است. به طوری که، اکثر آن ها برای دانشجویان بین المللی بسیار استقبال می شود. یکی از جنبه های خاص این کشور این است که دو زبان ملی وجود دارد. که انگلیسی در بیشتر قسمت غربی و فرانسوی در استان شرقی کبک می باشد. اگر می خواهید افق های خود را به عنوان دانشجوی ESL یا FSL گسترش دهید، این کشورا بهترین مکان است. به این معنا که اگر برای شما مهم نیست که زمستان ها را خراب کنید. مانند دیگر نقاط جهان، مردم بازتاب محیط خود هستند.

از رشته کوه های ناهموار بریتیش کلمبیا گرفته تا مراکز بزرگ زیرزمینی متصل به ایستگاه های مترو، مردم این کشور و دانشجویان بین المللی نیز به عنوان منبع پاکی، خیرخواهی و استانداردهای برجسته برای آموزش عالی از آنچه برخی بر دوش آن ها است، استقبال می کنند. مردم این کشور گروهی بسیار دوستانه می باشند. علاوه بر این، همراه با انگیزه های فراوان برای تحصیل در این کشور به عنوان یک کشور بین المللی، این کشور دائما در آستانه سیستم ها و فناوری اجتماعی قرار دارد و این امر با طبیعت باز دانش آموزان در حال تحصیل در خارج از کشور بسیار سازگار است. برای تحصیل رشته فلسفه در کانادا باید دانشگاه ها و هزینه ها را بدانید که در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

معرفی رشته فلسفه در کانادا

رشته فلسفه در کانادا یک رشته اساسی است که به ما درباره جهان و جایگاه بشریت در آن می آموزد. در حالی که تصورات پیش فرض خود را به چالش می کشد. فلسفه در بخش مهمی از پیشرفت تاریخی خود  الهیات را به عنوان شریک خود داشته است. و به همین دلیل، استادان معتقدند که به 2 رشته ضروری دسترسی دارند که راه را برای بقیه علوم انسانی باز می کنند. این کشور یکی از زیباترین و حفاظت شده ترین مناظر طبیعی جهان را دارد.

دسترسی به فضای باز در تمام طول سال را ارائه می دهد. این کشور به طور معمول در 5 مکان برتر جهان برای زندگی رتبه بندی می کند. مردم این کشور به دلیل بازاندیشی، دوستی و تفکر مترقی خود که در سیاست های قانونی و مهاجرت خود منعکس شده است، شهرت دارند. در عین حال، این کشور با دانشگاه های معروف خود از به عنوان کشوری با بالاترین سطح سرانه تحصیلات و یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان انتخاب شده است.

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در کانادا

اگر به دنبال تحصیل در کانادا هستید، بهتر است که بدانید شهرهای اصلی این کشور عبارتند از:

شهرهای اصلی کانادا

این شهرها جایی می باشند که ممکن است ابتدا دارت را هدف قرار دهید. براساس QS بهترین شهرهای دانشجویی، مونترال چهارمین شهر دانشجویی برتر جهان، تورنتو در سیزدهم و ونکوور در هفدهم می باشند با این حال، برخی از معتبرترین دانشگاه های کشور را می توان در مناطق بینابینی یافت. بنابراین بسته به رشته تحصیلی، جغرافیای مورد علاقه و میزان تحمل شما در برابر سرما، تحصیل در خارج از 3 شهر اصلی برای شما لذت بخش تر خواهد بود.

برای آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل رشته فلسفه در کانادا را دارند، دانشگاه های زیر پیشنهاد می شود:

  • کالج لانگارا
  • دانشگاه مک ایوان
  • دانشگاه لتبریج
  • دانشگاه نیوبرانزویک
  • دانشگاه اتاوا
  • کالج لیکلند
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه رایرسون
  • کالج لمبتون
  • کالج ساولت
  • دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در کانادا

مشاغل فیلسوفان در کانادا

در حالی که برخی از دانشجویان متخصص رشته فلسفه در کانادا به دنبال استخدام دانشگاهی به عنوان معلم فلسفه در دانشگاه ها هستند، بسیاری از آن ها حرفه های دانشگاهی جایگزین یا مشاغل خارج از آکادمی را دنبال می کنند. به عنوان مثال:

  • وکیل
  • روزنامه نگار
  • خدمات عمومی یا صنعت

مطالعه فلسفی افق دید دانشجویان را گسترده می کند و مهارت های استدلال انتقادی را در اختیار آن ها قرار می دهد. به طوری که، در سایر کارهای دانشگاهی و مشاغل انتخابی آن ها به خوبی خدمت می کند. مطالعات انجام شده توسط موسسه فلسفه برای کودکان که نشان داده است فلسفه را حتی می توان به دانش آموزان دبستانی نیز به طور موثر آموزش داد، دریافتند که با مطالعه فلسفه، سواد و مهارت مقاله نویسی به طور قابل توجهی بهبود می یابد. این به این دلیل است که فلسفه مستلزم مطالعه دقیق متون و توجه دقیق به ساختار استدلال ها است. به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان فلسفه به دانشکده های حقوق می روند، جایی که به طور معمول در آنجا ممتاز هستند.

حقوق ماهیانه کار در کانادا برای استادان فلسفه در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه استادان فلسفه در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا بستگی به نوع مدرک تحصیلی و موسسه ای که انتخاب می کنید دارد. برای پوشش دادن این امر، تقریبا بین 13000CAD تا 35000CAD (دلار کانادا) در سال نیاز دارید. به طور معمول، دوره های علوم انسانی، آموزش و هنر کمی ارزان تر است. از طرفی، موضوعاتی مانند پزشکی و مهندسی گران تر هستند. اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، هزینه تحصیل معمولا بیشتر است و هزینه ها بسته به برنامه متفاوت است. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، برنامه های MBA اغلب گران ترین هستند. هزینه متوسط برای این برنامه ها بین 30000CAD تا 42000CAD (دلار کانادا) متغیر است.

جدول زیر هزینه تحصیل در مقاطع مختلف را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
مقطع کارشناسیبین 13000$ تا 20000$
مقطع کارشناسی ارشدبین 17000$ تا 25000$
مقطع دکترابین 7000$ تا 15000$

در رابطه با هزینه زندگی در این کشور، باید دقت داشته باشید که شما باید کمی پول برای خرید مواد غذایی، فعالیت های اجتماعی و شرایط اضطراری خود کنار بگذارید. هنگام زندگی در یک کشور خارجی به عنوان دانشجو، بهتر است هزینه های خود را پیگیری کنید تا بیش از حد هزینه نکنید. با توجه به هزینه های مختلف و هزینه های زندگی، یک بودجه دانشجویی در این کشور تقریبا 15000CAD (دلار کانادا) مشخص شده است. کسانی که خواهان اخذ اقامت دائم این می باشند، با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از شرایط آن توسط مشاوران این مجموعه بهره مند شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *