دسته بندی نشده

رشته فارماکولوژی در رومانی

رشته فارماکولوژی در رومانی

علاقه مندان به تحصیل در کشور زیبا رومانی می توانند به تحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی فکر کند. رومانی شرایط مناسبی را برای دانشجویان دارد. با تحصیل در رومانی در رشته فارماکولوژی می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید و زبان دیگر خود را نیز تقویت کنید. کشور رومانی کشوری است پیشرو در امور آموزشی و دانشگاه های بسیار خوبی نیز دارد که محل تحصیل بسیاری از دانشجویان می باشد. رشته فارماکولوژی در دانشکده داروسازی در دانشگاه های مختلف ارائه می شود. این رشته فرصت های شغلی خوبی در این کشور دارد که دانشجویان پس از تحصیل آن ها را اشغال می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نحوه مهاجرت تحصیلی به رومانی و شرایط آن پاسخگوی سوالات شماست.

تحصیل در رومانی

دانشجویانی از حدود 50 کشور برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور تمرکز زیادی بر روی تحقیقات دارد و مقطع ارشد را در برنامه تحقیقات علمی ایجاد کرده است و به فارغ التحصیلان این فرصت را می دهد که تحقیق کنند و مهارت های خود را توسعه دهند تا بتوانند پروژه های تحقیقاتی گسترده خود را انجام دهند. دانش آموزان همچنین به بسیاری از فعالیت های داخل دانشگاه از مسابقات ورزشی تا کنسرت دسترسی دارند. شهر تارگو مورس شهری پرجنب و جوش و از نظر تاریخی غنی است. این شهر در ساحل دومین رودخانه طولانی در رومانی، رودخانه مورس قرار دارد که به عنوان یک منبع تفریحی عالی برای ساکنان عمل می کند. تارگو مورس دارای فرهنگ غنی موسیقی و ورزش است، از کاخ فرهنگ که هر هفته کنسرت های کلاسیک برگزار می کند، تا استادیوم ترانس سیل، محل تیم های فوتبال محلی.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان از دانشگاه های کشور رومانی می باشید:

نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان رومانیتحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی

پذیرش در رشته فارماکولوژی در رومانی با انتخاب پرونده های کاربردی رقابتی دانشجویان آینده نگر انجام می شود. آنها دانشکده های فارماکولوژی هستند که در رومانی به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی در دانشگاه های مختلف مانند Cluj Napoca ، Iasi ، Timisoara ، Arad ، بخارست و غیره تحصیل می کنند. تحصیل فارماکولوژی در رومانی از سیستم LMD (مجوز-کارشناسی ارشد-دکتری) مانند تمام مطالعات پزشکی در رومانی پیروی می کند. در مقطع کارشناسی رشته فارماکولوژی در این کشور 5 سال سال به طول می انجامد و در ادامه ارشد نیز 2 ساله است. در پایان 5 سال مطالعه فارماکولوژی در رومانی، دانشجو پس از اتمام تحصیل خود می تواند برنامه های  کارشناسی ارشد خود را ادامه دهد و یا به بازار کار وارد شود.

دانشکده داروسازی در رشته فارماکولوژی برنامه های کارشناسی ارشد را با مدت 2 سال در رشته های زیر ارائه می دهد:

  • برنامه های کارشناسی ارشد در مطالعه و تجزیه و تحلیل پزشکی
  • برنامه های کارشناسی ارشد در صنعت داروسازی صنعتی
  • برنامه های کارشناسی ارشد در پزشکی و سم شناسی محیطی

اکثر دانشکده های داروسازی در رومانی در زمینه های زیر تحقیقاتی را در دانشکده پزشکی ( مطالعات آموزش دکترا) ارائه می دهند:

  • تجزیه و تحلیل پزشکی
  • بیوشیمی دارویی و آزمایشگاه بالینی
  • گیاه شناسی دارویی
  • شیمی تجزیه
  • شیمی ارگانیک
  • شیمی دارویی
  • داروسازی و تاریخچه داروسازی
  • قوانین دارویی و بازاریابی
  • فناوری دارویی
  • سم شناسی

طول دوره دکترا در داروسازی، بسته به تخصص، بین 3 تا 4 سال متغیر است.

دانشگاه رشته فارماکولوژی در رومانی

دانشگاه پزشکی، داروسازی، علوم و فناوری جورج امیل پالده Targu Mures در قلب ترانسیلوانیا، رومانی قرار دارد. این دانشگاه با ادغام 2 دانشگاه دولتی رومانی از سال 2018 با این نام فعالیت می کند: دانشگاه پزشکی و داروسازی Targu Mureș و دانشگاه Petru Maior Targu Mureș. این دانشگاه در طول سابقه 60 ساله خود به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی دولتی در رومانی شهرت یافته است. این تنها دانشگاه بهداشت و درمان است که به زبان های رومانیایی، مجارستانی و انگلیسی آموزش می دهد. این دانشگاه در زمینه های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی، علوم، اقتصاد و حقوق دوره های دیگری را ارائه می دهد. دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنند. هدف این دانشگاه ارائه آموزش از طریق کارکنان بسیار آموزش دیده، غنی سازی تحقیقات، ارتقاء تفکر انتقادی و آماده سازی برای اشتغال به دانشجویان است.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر رشته فارماکولوژی در کشور رومانی هستید:

نام دانشگاهشهررتبه در میان دانشگاه های فارماکولوژیرتبه در میان دانشگاه های جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلابخارست28110225435
دانشگاه داروسازی و داروسازی Grigore T Popaیاسی5414914123
دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز، تیمیسوآراتیمیسوآرا5562294020

دانشگاه رشته فارماکولوژی در رومانی

مزایای تحصیل رشته Pharmacology در Romania

در رشته فارماکولوژی، داروها و تأثیرات آنها بر سیستم های زنده را مطالعه خواهید کرد. شما یک رویکرد چند رشته ای را در بر می گیرید که جنبه های فیزیولوژی انسان ، زیست شناسی سلولی ، بیوشیمی، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی را در بر می گیرد و بر اساس اصول شیمیایی است. تکمیل موفقیت آمیز این دوره شما را با مهارت ها و دانش مجهز می کند تا در درک اقدامات و واکنش های دارویی و توسعه داروهای جدید برای مبارزه با بیماری ها به چالش های فعلی و نوظهور کمک کنید. در پایان دوره، مهارت ها و دانش لازم را برای پاسخگویی به تقاضای متخصصان آموزش دیده در صنعت فارماکولوژی جهانی برای تسریع در انجام وظیفه مهم ترجمه تحقیقات پزشکی اولیه آزمایشگاهی به فناوری و داروهایی که می توانند برای تشخیص و درمان بیماران مورد استفاده قرار گیرند، خواهید داشت.

در لیست زیر برخی از مزایای تحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی را مشاهده می کنید:

  • یک کادر علمی نخبه
  • برنامه های درسی اروپایی
  • برنامه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی در اتحادیه اروپا
  • روش های نوین برای ارزیابی فرایند آموزشی
  • قطعیت تشکیل دانشگاه با کیفیت
  • آزمایشگاه مدرن، با موقوفات استاندارد اروپایی
  • مزیت تجربه و اعتبار دانشکده پزشکی Cluj
  • چشم انداز یک مسیر حرفه ای با عملکرد بالا

شرایط تحصیل رشته Pharmacology در Romania

پذیرش دانشجویان بین المللی آینده بر اساس یک پرونده کاربردی است که عملکرد مدرسه دانش آموزان و دستاوردهای شخصی را منعکس می کند. داوطلبان بر اساس دیپلم ترک دبیرستان (لیسانس یا معادل آن)، دستاوردهای عملکردی یا تجربه در بخش بهداشت (بیمارستان/ داوطلبین و غیره)، توصیه، نمرات در زیست شناسی و شیمی و غیره پذیرفته می شوند. در ادامه تحصیلات تکمیلی شما می توانید در صورت تمایل در رومانی تحصیل کنید و همچنین می توانید در کشورهای برتر جهان هم تحصیل کنید. زیرا کشور رومانی کشوری است که مدرک معتبری به شما ارائه می دهد. برای دانشجویانی که برای پذیرش نیاز به آمادگی فشرده زبان رومانیایی دارند، دانشگاه های پزشکی دوره های مقدماتی با مدت و محتوای مختلف (6 تا 9 ماه) ارائه می دهند. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل در رومانی در رشته فارماکولوژی نگارش شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *