مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته علوم کامپیوتر در دانمارک

رشته علوم کامپیوتر در دانمارک

رشته علوم کامپیوتر در دانمارک یکی از برنامه های جذاب و برجسته این کشور است که بازارکار بسیار عالی در این کشور و در سراسر جهان دارد. این کشور دارای سیستم آموزشی پیشرفته با بسیاری از موسسات درجه یک است. در حدود 30 موسسه آموزش عالی، می توانید بیش از 500 برنامه تحصیلی انگلیسی را انتخاب کنید. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، این کشور بین دانشگاه های تحقیقاتی کامل و کالج های دانشگاهی بیشتر تمایل دارد. در جاهای دیگر اغلب به عنوان “دانشگاه های علوم کاربردی” یا پلی تکنیک شناخته می شود. نوع خاصی از موسسات محلی آکادمی های تجاری هستند که مدرک کاردانی و کارشناسی در زمینه های مرتبط با تجارت ارائه می دهند.

در حالی که تحولات سیاسی در سال های اخیر کمی آن را دشوارتر کرده است، ماندن اقامت و کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی هنوز برای اتباع غیر اروپایی غیرممکن است. به ویژه در کپنهاگ، حضور قوی بین المللی در صنایع مختلف وجود دارد. در حالی که لزوما یک پیش شرط، دانمارکی قوی -یا دانش زبان اسکاندیناوی دیگری نیست، در رقابت با متقاضیان محلی همیشه یک امتیاز محسوب می شود. بنابراین، هنگام تحصیل در آنجا حتما در دوره های زبان شرکت کنید. چنانچه قصد تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانمارک را دارید، پیشنهاد می کنیم این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در دانمارک

در رشته علوم کامپیوتر در دانمارک، شما برنامه نویسی، تجزیه و تحلیل و در نتیجه توسعه و نگهداری سیستم های فناوری اطلاعات را یاد می گیرید. علاوه بر این، نحوه تعامل فناوری اطلاعات با سازمان ها را خواهید آموخت و در مورد فناوری که همه چیز را ممکن می سازد، بینش خواهید یافت. دانشگاه های این کشور اهمیت زیادی برای آموزش نحوه طراحی و توسعه برنامه های کاربردی در همکاری با دیگران قائل می باشند. نرم افزار همه چیز مربوط به افراد است. نمونه هایی از موضوعات انتخابی شامل برنامه نویسی راه حل های تلفن همراه یا زبان های برنامه نویسی جدید است. این برنامه برای دانشجویان بومی و بین المللی مناسب است.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در دانمارک

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در دانمارک

این کشور به عنوان کشوری با شادترین مردم شناخته می شود. از زمان آغاز گزارش جهانی شادی سازمان ملل متحد در سال 2012، جایی که این کشور تا کنون هر بار در رتبه اول قرار گرفته است. یک چیز قطعی است؛ اگر تصمیم به تحصیل در دانمارک دارید، ممکن است شادی طبیعی مردم این کشور بر شما تأثیر بگذارد. این کشور یک ملت کوچک اما غرورآفرین با 5.6 میلیون نفر در شمال اروپا است. با سواحل در شمال و دریای بالتیک، از جنوب با آلمان و از شرق با سوئد همسایه است. گزارش خوشبختی تنها رتبه ای نیست که این کشور نمرات بالایی کسب کرده است. این کشور در میان بهترین کشورها برای تجارت است، از سطح قابل توجهی از زندگی برخوردار است و مهم تر از همه، اغلب رتبه های آموزشی را دارد.

لیست زیر دانشگاه هایی را معرفی کرده است که رشته علوم کامپیوتر در دانمارک را ارائه می دهند:

  • دانشگاه فنی دانمارک
  • دانشگاه آلبورگ
  • دانشگاه کپنهاگ
  • دانشگاه آرهوس

جدول زیر رتبه آن ها را در سطح جهانی و در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر
دانشگاه فنی دانمارک155133
دانشگاه آلبورگ250147
دانشگاه کپنهاگ34153
دانشگاه آرهوس105172

بازارکار کامپیوتر در دانمارک

دانشمندان تحقیقات کامپیوتری و اطلاعاتی رویکردهای جدیدی را در زمینه فناوری محاسبات و همچنین مطالعه و حل مشکلات پیچیده در محاسبات برای تجارت، علم و دیگر زمینه ها پیدا کرده اند. آن ها سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر را ایجاد و بهبود می بخشند و در سطح نظری تری نسبت به سایر متخصصان کامپیوتر کار می کنند. برخی از دانشمندان تحقیقات کامپیوتری و اطلاعاتی در زمینه زبان کامپیوتر و سایر تخصص ها تخصص دارند.

دانشمندان تحقیقات کامپیوتری و اطلاعاتی وظیفه دارند مسائل اساسی در محاسبات را مورد بررسی قرار دهند و نظریه ها و مدل هایی را برای رسیدگی به آن ها توسعه دهند. آن ها به حل مشکلات پیچیده کامپیوتر کمک می کنند و برخی برنامه هایی برای کنترل روبات ها ایجاد می کنند. آن ها وظیفه دارند ابزارها، زبان ها و روش های جدید محاسباتی را ابداع کنند تا به افراد در کارکردن کارآمدتر با کامپیوتر کمک کنند.

این دانشمندان سیستم های نرم افزاری را بهبود می بخشند و آزمایشاتی را برای آزمایش اثربخشی عملکرد خود طراحی می کنند. آن ها نتایج تجربی را تجزیه و تحلیل کرده و یافته های خود را در مجلات دانشگاهی منتشر می کنند. آن ها همچنین ممکن است یافته های آزمایشات خود را در یک کنفرانس ارائه دهند. کار دانشمندان کامپیوتر و تحقیقات اطلاعات ممکن است بسیاری از انواع فناوری مانند رایانش ابری و سیستم های یادگیری ماشین را پیش ببرد. او باید دارای مهارت های تحلیلی، ارتباطی و تفکر انتقادی باشد و همچنین جزئیات گرا، منطقی و دارای نبوغ باشد. مهارت های ریاضی نیز مورد نیاز است.

نمودار زیر دستمزد کار در دانمارک را برای این رشته نشان می دهد:

حقوق ماهیانه رشته علوم کامپیوتر در دانمارک

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک

برای دانشجویان داخلی و دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس، تحصیلات عالی برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان است. اگر دانشجوی بین المللی خارج از اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس هستید، باید شهریه دانشگاه های این کشور را بپردازید. این هزینه ها به دانشگاه و رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنید بستگی دارد. بنابراین وب سایت دانشگاه را برای نرخ دقیق بررسی کنید.

نمودار زیر هزینه تحصیل در دانمارک را برای برخی از دانشگاه ها را نشان می دهد:

هزینه تحصیل در دانمارک را برای برخی از دانشگاه ها

 پس از پذیرش در دانشگاه های این کشور، باید محل اقامت خود را مرتب کنید. اکثر دانشجویان در این کشور در سالن های اقامتی خارج از دانشگاه زندگی می کنند. این ها معمولا ماهانه حدود 240€ تا 460€ (یورو) هزینه دارند. اگر اقامت خصوصی را انتخاب می کنید، هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر دانمارک ماهانه حدود 1020$ (دلار) است. اگر در پایتخت این کشور، یعنی کپنهاگ تحصیل می کنید، جایی که یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور متوسط ماهانه 1465$ (دلار) هزینه دارد، این مقدار کمی بالاتر خواهد بود. برای اخذ پذیرش تحصیلی این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید، تا از راهنمایی مشاوران این موسسه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *