مهاجرت تحصیلی چین

رشته علوم کامپیوتر در چین

رشته علوم کامپیوتر در چین

دانشجویانی که قصد دارند در کشورهای آسیایی تحصیل کرده و مشغول به کار شوند می توانند تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چین را انتخاب کنند. این کشور دارای بزرگترین اثر اینترنتی در مرحله جهانی است. از امروز، بیش از 500 میلیون کاربر اینترنت دارد و قرار است به صورت تصاعدی افزایش یابد. با توجه به اینکه صنایع فناوری این کشور به سرعت خود را به عنوان رهبران بازار جهانی معرفی می کنند، از عصر بعدی ارتباطات جهانی و به طور گسترده اینترنت اشیاء استقبال می کند.

علوم کامپیوتر رویکرد علمی و عملی برای محاسبه و کاربردهای آن است. این مطالعه سیستماتیک شامل امکان سنجی، ساختار، بیان و مکانیزاسیون روش های روشمند (یا الگوریتم ها) است که زیربنای کسب، نمایش، پردازش، ذخیره سازی، ارتباط و دسترسی به اطلاعات است، خواه این اطلاعات به صورت بیت در حافظه کامپیوتری یا رونویسی شده در ژن ها و ساختارهای پروتئینی در یک سلول بیولوژیکی می باشد. یک تعریف متناوب و مختصرتر از علوم کامپیوت ، مطالعه خودکارسازی فرایندهای الگوریتمی است که مقیاس بندی می شوند. یک متخصص کامپیوتر در نظریه محاسبه و طراحی سیستم های محاسباتی تخصص دارد. در این نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا درباره تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چین و بازارکار این رشته صحبت کند.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در چین

رشته علوم کامپیوتر در چین به اختصار CS است. هدف از برنامه علوم کامپیوتر در این کشور توسعه مهارت های دانشجویان در تسلط بر دانش کامپیوتر، تعمیر و نگهداری کامپیوتر و شبکه و برنامه های کاربردی واقعی است. به منظور کمک به دانشجویان بین المللی در زمینه تحصیل علوم کامپیوتر در این کشور، برنامه علوم کامپیوتر مجموعه ای از دوره ها مانند برنامه های کامپیوتری، ساخت و مدیریت شبکه های محلی کامپیوتر، مهندسی شبکه، سیستم عامل ها، سرورها، پایگاه داده ایجاد وب سایت و وب را ارائه می دهد.

پس از اتمام برنامه علوم کامپیوتر، فارغ التحصیلان یا تحصیلات خود را ادامه می دهند و یا فرصت های شغلی مربوط به علوم کامپیوتر از جمله انواع مختلف شرکت های کامپیوتری، شرکت های طراحی و تولید تبلیغات و غیره در صنعت فناوری اطلاعات را دریافت می کنند. زمینه های فرعی این رشته را می توان به انواع رشته های نظری و عملی تقسیم کرد. برخی از زمینه ها، مانند نظریه پیچیدگی محاسباتی (که ویژگی های اساسی مشکلات محاسباتی و غیرقابل حل را مورد بررسی قرار می دهد)، بسیار انتزاعی هستند. در حالی که زمینه هایی مانند گرافیک کامپیوتری بر کاربردهای بصری در دنیای واقعی تأکید دارند. سایر زمینه ها بر چالش های پیاده سازی محاسبات تمرکز می کنند.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در چین

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در چین

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوع 2023 که به تازگی منتشر شده است دارای 651 بهترین دانشگاه برای تحصیل علوم کامپیوتر در جهان با 35 مورد از آن ها در سرزمین اصلی این کشور است.

رتبه بندی دانشگاه های جهان QS براساس موضوع بر اساس چهار شاخص است:

  • شهرت دانشگاهی
  • شهرت کارفرما
  • استنادات تحقیق در هر مقاله
  • شاخص H (روشی برای اندازه گیری بهره وری و آثار منتشر شده یک دانشمند یا محقق)

 جدول زیر برترین دانشگاه های علوم کامپیوتر را به همراه رتبه جهانی آن ها در QS نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه در چینرتبه جهانی
دانشگاه تسینگ هوا114
دانشگاه پکن212
دانشگاه شانگهای جیائو تونگ346
دانشگاه فودان434
دانشگاه ژجیانگ642
دانشگاه علم و صنعت چین694
دانشگاه نانجینگ7133
دانشگاه علم و صنعت هوازونگ8306
دانشگاه شیان جیاوتونگ9151-300
موسسه فناوری پکن10151-200
موسسه فناوری هاربین10151-200
دانشگاه سون یات سن10151-200
دانشگاه ووهان10151-200

مشاغل رشته کامپیوتر در چین

تعداد مهاجران خارجی بر بسیاری از صنایع نظارت داشته است. دامنه بازار کار با حقوق رقابتی با هزینه نسبتا پایین زندگی در حال گسترش است. در بین کسانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر در چین هستند، میزان اشتغال در سال 2016 93.9% است و از نظر میزان درآمد از سایر رشته های حرفه ای پیشی می گیرد. براساس گزارشات منتشر شده توسط MyCos، شرکت متخصص در تجزیه و تحلیل داده های آموزش عالی، فارغ التحصیلان جدید می توانند به طور متوسط 47200CNY (یوان) در ماه که بیش از 480 فارغ التحصیل رشته مالی است، دریافت کنند.

حوزه هایی که مهندسان کامپیوتر می توانند در آن کار کنند در نمودار زیر نشان داده شده است:

حوزه های کاری مهندسان کامپیوتر در چیندانشمندان کامپیوتر از فناوری برای حل مشکلات استفاده می کنند. آن ها نرم افزار می نویسند تا کامپیوترها کارهای جدید را انجام دهند یا کارها را به طور مثرتری انجام دهند. آن ها برنامه هایی را برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد می کنند، وب سایت ها و نرم افزارهای برنامه را توسعه می دهند. می توانید آن ها را در همه جا از شرکت های بزرگ فناوری و سازمان های دولتی گرفته تا شرکت های نوپا و غیر انتفاعی بیابید. یکی از بزرگترین چیزهایی که گرایش های علوم کامپیوتر یاد می گیرند این است که چگونه از طریق منطقی در مورد یک مشکل فکر کرده و راهی برای حل آن بیابید.

حقوق ماهیانه کار در چین برای این رشته در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه رشته علوم کامپیوتر در چین به یوان

هزینه تحصیل و زندگی در چین

در مقایسه با دانشگاه ها و موسسات اروپایی، هزینه تحصیل در چین به طور نسبی ارزان تر است. بسته به موسسه و موضوع انتخابی، شهریه در هر سال تحصیلی می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، انتظار می رود که دانشجویان بین 2500$ تا 10000$ (دلار)، در هر سال تحصیلی پرداخت کنند. دولت این کشور طرح های بورسیه و کمک های مالی برای تشویق بیشتر دانشجویان بین المللی ارائه کرده است.

هزینه زندگی آنقدر مفهوم وسیع و ذهنی است که نمی توان از کجا شروع کرد. در این کشور، تغییرات مهاجران و درآمدها بسیار گسترده است و محل کار یا مدرسه شما تا حد زیادی محل زندگی شما را تعیین می کند. بنابراین، چقدر اجاره باید پرداخت کنید. براساس نظرسنجی های مختلف ECA International، شانگهای و پکن هشتمین و نهمین شهرهای گران قیمت جهان برای مهاجران و به ترتیب اولین و دومین در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند. آن ها حتی بالاتر از هنگ کنگ قرار دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین راه مهاجرت به چین را به متقاضیان عزیز معرفی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *