مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته طب ورزشی در ارمنستان

رشته طب ورزشی در ارمنستان

دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در رشته طب ورزشی در ارمنستان گزینه های مختلفی را برای آغاز تحصیل در این کشور دارند. برنامه کارشناسی در حرکت شناسی فارغ التحصیلان را برای رشته های توانبخشی و تربیت بدنی آماده می کند. فارغ التحصیلان دانش فیزیولوژی، آناتومی، کاردرمانی، روانشناسی ورزشی و علوم اعصاب را به دست می آورند.

به طور کلی دانشجویان حوزه طب ورزشی در ارمنستان وظایفی همچون مطالعه اثرات تمرینات بدنی بر بدن انسان، تجزیه و تحلیل وضعیت و رفلکس های بیمار، طراحی برنامه های توانبخشی، ارائه درمان عصبی عضلانی، آموزش ورزشکاران و ارتقای سطح عملکرد ورزشکاران را بر عهده دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است تا متقاضیان علاقه مند به زندگی تحصیلی در ارمنستان را از طریق نگارش این مقاله، به رشته طب ورزشی آگاه سازد.

تاریخچه طب ورزشی در ارمنستان

رشته های مرتبط با طب ورزشی در ارمنستان ابتدا در زیرمجموعه گروه فیزیولوژی و بیوشیمی تعریف شد و در سال 1945 از زمان تأسیس مؤسسه دولتی فرهنگ فیزیکی ارمنستان تأسیس شد. رئیس بخش استادیار انستیتوی پزشکی ایروان G. Musheghyan بود. 6 ماه بعد، استادیار H.Stepanyan به عنوان رئیس گروه انتخاب شد. این بخش با کارکنان جدید تقویت شد. در سال 1979 رئیس بخش دکترای علوم زیستی، پروفسور R. Harutyunyan بود و امروزه بیش از 10 کمک آموزشی توسط کارکنان این بخش منتشر شده است.

همچنین لازم به ذکر است که استادیار گروه V.Nikolyan در گروه خدمات علمی پیچیده تیم المپیک اتحاد جماهیر شوروی در واترپلو قرار گرفت. استادیاران گروه E.Haykazyan، J. Abgaryan، R.Matevosyan و معاون ارشد آزمایشگاه M. Asatryan خدمات بیولوژیکی پزشکی تیم های ملی ارمنستان را در ورزش های زمستانی انجام دادند.

طی سال های 2005-2008 وظایف رئیس بخش توسط رئیس بخش ورزش و ریکاوری سلامت، کاندیدای علوم زیستی، پروفسور A. Harutyunyan انجام شد. در سپتامبر 2014 آزمایشگاه آموزشی جدید در این بخش ایجاد شد. سرپرست آزمایشگاه م.سرکیسیان می باشد. تجهیز آزمایشگاه در حال انجام است. در سال 2017 این کرسی در چارچوب برنامه “TEMPUS” با دانشگاه دولتی ایروان توافقنامه ای امضا کرد.

شرایط دانشگاه ایروان برای رشته طب ورزشی در ارمنستان

در دانشگاه دولتی پزشکی ایروان که در فهرست موسسات عالی پزشکی که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) پذیرفته شده است، ثبت نام شده است، تحصیل از اکتبر و مارس شروع می شود. طول دوره بسته به تخصص 2 تا 4 سال می باشد. شهریه سالانه 6500$ (دلار) برای سال اول و پس از آن 6000$ (دلار) سالانه برای سال های مربوطه می باشد. هزینه باید سالانه پرداخت شود و از طریق حواله بانکی به حساب دانشگاه واریز شود. هزینه سالانه هاستل سال اول 600$ (دلار) است. هاستل بین المللی دارای گرمایش مرکزی است و دارای امکانات اولیه می باشد. مجموعه خوابگاه دارای سالن کامپیوتر مجهز به وای فای، اتاق مطالعه، خدمات خشکشویی و آشپزی است.

غذاهای هندی در غذاخوری هاستل و در چند رستوران هندی شهر ارائه می شود. زنجیره های غذایی بین المللی مانند Pizza Hut، KFC، Burger King، Cinnamon، Pizza-di-roma در شهر بسیار محبوب هستند. اقامتگاه مبله را نیز می توان با نرخ مقرون به صرفه در شهر اجاره کرد. میانگین هزینه شخصی سالانه تقریباً 1500$ (دلار) برای غذا و حمل و نقل محلی خواهد بود. غذاهای مسلمان وارداتی از کشورهای دیگر نیز موجود است. دانشگاه پزشکی دولتی ایروان دارای کمپ ها و استراحتگاه های ورزشی تابستانی و زمستانی در مناطق مختلف ارمنستان است. نرخ های ویژه غیر گران برای دانشجویان خارجی در دسترس است. پذیرش منوط به در دسترس بودن یک صندلی در تخصص مورد نظر است.

شرایط دانشگاه ایروان برای رشته طب ورزشی در ارمنستان

موسسه مرتبط طب ورزشی در ارمنستان

از موسسات مشهور در حوزه طب ورزشی در ارمنستان، موسسه دولتی فرهنگ بدنی ارمنستان است که در سال 1945 شروع به کار کرد و همچنان بزرگترین مرکز آموزش ورزشکاران، مدیران ورزشی و روزنامه نگاران ارمنستان است. این موسسه روابط نزدیکی با بخش ورزش ایجاد کرده است و محتوای مورد نیاز صنعت را آموزش می دهد. بخش ورزشی در محوطه دانشگاه به همه دانشجویان این فرصت را می دهد که سالم بمانند و از ورزش و ورزش لذت ببرند. چندین قهرمان جهان، اروپا و المپیک مانند آلبرت آذریان، ولادیمیر ینگیباریان، یوری واردانیان، لوون جولفالاکیان، آرمن نظریان و آرتور الکسانیان فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

آکادمی ملی المپیک، وابسته به این موسسه، بر حفظ و ارتقای سنت های المپیک تمرکز دارد. این موسسه دارای سالن های ورزشی، پارک ها، استخر شنا و مراکز سلامتی است. این موسسه برنامه های کارآموزی را توسعه می دهد که به دانشجویان اجازه می دهد در سازمان های مختلف از جمله کلینیک ها، رسانه ها و باشگاه های ورزشی در سراسر کشور کار کنند. دانش‌آموزان فرصت‌ های بسیار خوبی دارند و همه دوره‌ ها برنامه‌ های کارآموزی و کارآموزی را ارائه می‌دهند. این به آنها توانایی شبکه سازی در صنعت و کشف مسیر شغلی خود را می دهد.

درآمد شاغلان طب ورزشی در ارمنستان

فردی که در ارمنستان به عنوان پزشک ورزشی کار می کند معمولا حدود 1820000AMD (درام ارمنستان) در ماه درآمد دارد. این میزان حقوق از AMD669000 تا 3080000AMD (درام ارمنستان) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. متوسط ​​حقوق ماهیانه AMD1930000 (درام ارمنستان) است، به این معنی که نیمی از افرادی که در پزشکی ورزشی کار می کنند کمتر از AMD1930000 (درام ارمنستان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1930000AMD (درام ارمنستان)درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افراد شاغل در پزشکی ورزشی کمتر از AMD1170000 (درام ارمنستان) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از AMD1170000 (درام ارمنستان) درآمد دارند.

در شکل زیر سایر سطوح درآمدی برحسب تجربه در رشته طب ورزشی در ارمنستان اشاره شده است:

درآمدی برحسب تجربه در رشته طب ورزشی در ارمنستانافراد علاقه مند به آغاز زندگی دانشجویی در ارمنستان، می توانند به واسطه گفتگو با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نسبت به مشکلات زندگی در ارمنستان آگاه شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *