مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته طب ورزشی در اتریش

رشته طب ورزشی در اتریش

اتریش یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی در سراسر جهان است و می توان گفت رشته طب ورزشی در اتریش از بهترین دانشگاه های دولتی در اروپا است. علاوه بر این، برای دانشجویانی که مایل به ادامه زندگی و کار در اتریش پس از پایان تحصیلات خود هستند، فرصت های شغلی بسیار خوبی را ارائه می دهد. از سوی دیگر می توان گفت رشته طب ورزشی در بیمارستان ها و موسسات خصوصی اتریش دارای چشم اندازهای شغلی بالایی است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شرایط لازم را پذیرش دانشگاهی یا معرفی موقعیت های شغلی در این زمینه را برای شما فراهم نماید.

معرفی دوره رشته طب ورزشی در اتریش

دانشگاه اینسبروک یکی از دانشگاه های فعال در حوزه طب ورزشی است که  مدارک کارشناسی مربوطه در دانشگاه اینسبروک عبارتند از برنامه کارشناسی علوم ورزشی، برنامه کارشناسی سلامت و ورزش رقابتی. مدارک صلاحیت عمومی ورودی دانشگاه عبارتند از صلاحیت عمومی ورودی دانشگاه برای پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد باید با تکمیل یک برنامه کارشناسی مرتبط با موضوع، یک برنامه مرتبط با موضوع دیگر حداقل در همان سطح آموزش عالی در یک موسسه آموزشی پس از متوسطه داخلی یا خارجی به رسمیت شناخته شود. یا برنامه ای که در برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد تعریف شده است.

برای جبران تفاوت های قابل توجه در موضوع، ممکن است امتحانات تکمیلی حداکثر 30 واحد تجویز شود که باید تا پایان ترم دوم برنامه کارشناسی ارشد برگزار شود. در دوره اثبات صلاحیت عمومی ورودی دانشگاه، در هر صورت تکمیل محورهای اصلی زیر در چارچوب دوره کارشناسی تکمیل شده مورد بررسی قرار می گیرد:

  • حوزه اصلی: اصول پزشکی
  • اعتبار حوزه اصلی: آموزش ورزش و روانشناسی ورزشی
  • اعتبار حوزه اصلی: حرکت شناسی و علوم تربیتی
  • اعتبار حوزه اصلی: پیشگیری و توانبخشی
  • حوزه اصلی: آمار، روش های تجربی
  • اعتبار حوزه اصلی: آموزش مبتنی بر تئوری (از جمله ورزش آلپاین)
  • توالی دوره توصیه شده

خروجی تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش

فارغ التحصیلان برنامه کارشناسی ارشد علوم ورزشی می توانند پیشنهادات ورزشی و حرکتی جامع و با کیفیت بالا را ارائه دهند. آنها قادر به انجام کارهای علمی به صورت مستقل و اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه های مختلف سلامت، ورزش های مردمی و رقابتی هستند. فارغ التحصیلان دارای صلاحیت های علمی- ورزشی عمیق و پیشرفته هستند که آنها را قادر می سازد سمت های مدیریتی مرتبط با ورزش را با عملکردهای برنامه ریزی و تصمیم گیری گسترده داشته باشند. راهبردهای حل مسئله در چالش های جدید و بسط مفاهیم مناسب و تحقق موفقیت آمیز آنها منتقل می شود. فارغ التحصیلان دارای دانش پایه ای برای نظارت بر فرآیندهای آموزشی برای گروه های هدف و اهداف مختلف هستند.

آنها در تجزیه و تحلیل حرکت با شایستگی حمایت از فرآیندهای یادگیری و پیشرفت های تکنولوژیکی متخصص هستند.  این موضوع برنامه دانش عمیقی از روش های تحقیق تجربی و روش های اندازه گیری علمی ورزشی را منتقل می کند و دانشجویان را برای ارزیابی انتقادی واجد شرایط می کند. برنامه تحصیلی امکان کسب صلاحیت های علمی خاص را ارائه می دهد. فارغ التحصیلان دارای مهارت های ارتباطی برای اجرای اقدامات فردی، گروهی و سازمانی در ورزش یا مشاوره سازمان ها و شرکت های تجاری در زمینه مسائل مربوط به ورزش و حرکت هستند.

خروجی تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش

توضیحاتی برای تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش

در مورد پرسش رایجی که می خواهد بداند آیا برای تحصیل در اتریش، نیاز به ویزای دانشجویی هست، باید گفت که بله در بیشتر موارد برای تحصیل در اتریش نیاز به ویزا دارید. با این حال، چند استثنا وجود دارد. به عنوان مثال، شما از ویزای دانشجویی اتریش معاف خواهید شد اگر شما مقیم اتحادیه اروپا / EEA یا دانشجویی هستید که در هر کشوری در منطقه شنگن زندگی می کنید. همچنین اگر شما از هر کشوری هستید که با اتریش موافقت نامه ویزا دارد. به خاطر داشته باشید که دانشجویانی که می توانند بدون ویزا وارد اتریش شوند باید برای «گواهی ثبت نام» در اداره ثبت محلی ثبت نام کنند. این فقط در صورتی قابل اجرا است که قصد دارید بیش از 90 روز برای تحصیل خود بمانید.

ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت. شما باید برای نوع ویزا که متناسب با طول برنامه تحصیلی شما است اقدام کنید: ویزای (کوتاه مدت). این ویزای کوتاه مدت است که به شما امکان اقامت و تحصیل در اتریش تا 3 ماه را می دهد.ویزای (بلند مدت) یا D که این یک ویزای طولانی مدت است که تا 6 ماه اعتبار دارد و سپس می توانید به مجوز اقامت دانشجویی  تغییر دهید. اگر در اتریش تحصیلات عالی یا تحصیل طولانی مدت داشته باشید، به این نوع ویزا نیاز دارید. هر 2 ویزا C و D برای دانشجویان رایگان است. برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش به موارد زیر نیاز دارید: پاسپورت معتبر که پاسپورت شما 2  صفحه خالی داشته باشد.

در لیست زیر سایر شرایط مورد نیاز درخواست ویزای دانشجویی اتریش اشاره شده است:

  • عکس های هویتی
  • بیمه سفر
  • پرینت فرم درخواست ویزا
  • قرارداد اجاره
  • برنامه سفر
  •  مدرک اقامت
  • قرارداد اجاره

نکات ویزای تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش

برنامه سفر شما باید شامل تاریخ پرواز، شماره پرواز و تاریخ حرکت صحیح باشد. وسایل مالی شما باید ثابت کنید که قادر به تامین مالی خود در طول اقامت در طول دوره تحصیلی خود هستید. مقدار مورد نیاز بستگی به دانشجو دارد: برای دانشجویان تا 24 سال 55253€ (یورو) در ماه. برای دانشجویان 24 سال و بالاتر 100048€ (یورو) در ماه برای زوج ها (هر 2) 157836€ (یورو) در ماه.

مدرک پذیرش شما باید یک نامه تاییدیه از دانشگاه اتریش که برای آن درخواست داده اید ارائه دهید که وضعیت شما را به عنوان دانشجو ثابت کند. مدرک پرداخت شهریه شما باید یک کپی از رسید/صورت حساب بانکی مبنی بر پرداخت هزینه دانشگاه شما ارائه دهید. سوابق دانشگاهی از دانشگاه های قبلی شما (در صورت وجود). اگر در دانشگاه قبلی تحصیل کرده اید، باید یک کپی از آن سوابق نیز ارائه دهید.

مراحل اخذ ویزای رشته طب ورزشی در اتریش

برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش جهت آغاز تحصیل در رشته طب ورزشی، شما ابتدا باید پیشنهاد دانشگاه خود را بپذیرید: ممکن است برای ایمن کردن محل خود نیاز به پرداخت هزینه ثبت نام یا ودیعه داشته باشید. برای اجازه اقامت دانشجویی برنامه ریزی کنید: باید نامه پذیرش خود و همچنین مدرکی مبنی بر بودجه کافی، مدارک بیمه مسافرتی و پاسپورت خود را به سفارت یا کنسولگری اتریش ارائه دهید. منتظر تصمیم در مورد اجازه اقامت خود باشید: زمان رسیدگی به درخواست ها می تواند تا 3 ماه باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که خیلی زودتر از زمانی که قصد ورود دارید درخواست دهید. مرحله بعد رزرو وقت ویزا است.

در قرار ملاقات خود شرکت کنید: مطمئن شوید که هر مدرک درخواستی مانند فرم درخواست ویزا، شناسه عکس، گذرنامه، و مدارک بیمه مسافرتی و سلامت را همراه خود داشته باشید. تصمیم گیری در مورد درخواست شما معمولا ظرف 4 هفته گرفته می شود. ثبت نام در مقامات شهرداری، ثبت نام در مقامات اتریش ظرف 3 روز پس از ورود به کشور الزامی است. شما باید یک فرم ثبت نام را تکمیل کرده و آدرس خود را گزارش دهید.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در اتریش

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در اتریش کار می کند، معمولا حدود 10800€ (یورو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق پزشکی ورزشی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 5730€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 16400€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​10200€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از 10200€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 10200€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% پزشکی ورزشی کمتر از 7150€ (یورو) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر است. یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 6590€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 8090€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 23% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 11500€ (یورو) در ماه دارد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در اتریش می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در اتریشافراد مشتاق آغاز دوره تحصیل در رشته طب ورزشی می توانند برای آگاهی از مشکلات زندگی در اتریش به مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *