مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته شهرسازی در صربستان

فرآیند اخذ ویزای تحصیل رشته شهرسازی در صربستان

صربستان با همه ناشناختگی اش در طی این سالها به مقصد تازه مهاجرت بدل شده و رشته شهرسازی در صربستان راهی برای اقدام مهاجرتی است. صربستان با نام رسمی جمهوری صربستان کشوری است که در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده و بخش جنوبی دشت پانونی و بالکان مرکزی را در بر می گیرد. این کشور محصور در خشکی است که از شمال با مجارستان هم مرز است. صربستان یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​بالا است و بیشترین پیشرفت را در منطقه از نظر نمرات کلی دموکراسی و تحول کلی اقتصادی و حکومتی داشته است. . موقعیت مرکزی صربستان به آن مزیت عمده ای در حمل و نقل کالا در سراسر اروپا می دهد و بخش عمده ای از اقتصاد این کشور بر صادرات متمرکز است. کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه همکاری بیشتر در ای زمینه هستند.

فرآیند اخذ ویزای تحصیل رشته شهرسازی در صربستان

برای تحصیل در صربستان بسته به اینکه از کجا می آیید به ویزای دانشجویی یا مجوز صربستان نیاز دارید. برای اقامت بیش از 90 روز، دانشجویانی که در صربستان تحصیل می کنند به ویزای تحصیلی نیاز دارند. برای درخواست به مدارک مختلفی نیاز است که عبارتند از: گذرنامه با اعتبار باقیمانده حداقل 6 ماه پس از تاریخ های سفر، گواهی پلیس با سابقه کیفری کشور محل سکونت، گواهی پزشکی، دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت، فرم درخواست، گواهی ثبت نام دوره در یک موسسه آموزشی در صربستان.، گواهی تمکن مالی، هزینه ویزا و درخواست. البته باید توجه داشت که پرسنل مهاجرت در بندر ورودی بستگی دارد که بدون در نظر گرفتن اینکه آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر، تصمیم می گیرند که آیا به شما اجازه ورود به صربستان را می دهند یا خیر.

اما در ارتباط با اینکه چه چیزی شما را به عنوان یک متقاضی تحصیل در رشته شهرسازی برای ویزای دانشجویی در صربستان واجد شرایط می کند، باید گفت که معیارهای زیر باید رعایت شود که عبارتند از:

  • نامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد به متقاضی محل تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.
  • نامزدها باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در کشور نشان دهند.
  • باید نشان داده شود که هزینه دوره به طور کامل پرداخت شده است.
  • بیمه درمانی خصوصی باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود.
  • این باید مقصود قابل اثبات داوطلب برای بازگشت به کشور خود در پایان دوره تحصیلی باشد.
  • همه مهاجران در صربستان باید به قوانین، دستورالعمل ها و تشریفات ملی مهاجرت احترام بگذارند.
  • مطالعه باید فقط از موسسات آموزشی تایید شده و دارای مجوز انجام شود.

فرآیند اخذ ویزای تحصیل رشته شهرسازی در صربستان

دلایل جذابیت تحصیل در صربستان

دلایل زیادی برای انتخاب صربستان به عنوان مقصد تحصیلی شما وجود دارد که از سویی به این نکته باز می گردد که تنوع گسترده ای از برنامه های مطالعاتی با کیفیت بالا در صربستان وجود دارد. چراکه چه به دنبال یک برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد، دوره های زبان صربی یا سایر گزینه های تحصیلی باشید، بیش از 130 برنامه تحصیلی با کیفیت بالا وجود دارد که به طور جزئی یا کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین صربستان یک آموزش پیشرو در جهان را در چندین زمینه تحصیلی ارائه می دهد و دانشگاه های آندر لیست های رتبه بندی موضوعی شانگهای بسیار برجسته هستند! به عنوان مثال، دانشگاه بلگراد در بین 50 دانشگاه برتر جهان و بیست و دومین دانشگاه برتر اروپا در زمینه غذا و علم است! همچنین دانشگاه های ما در رشته های ریاضی و کشاورزی رتبه بالایی دارند.

از سوی دیگر شهریه در صربستان بسیار پایین است و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در صربستان بسیار مقرون به صرفه است. هزینه شهریه بستگی به برنامه دارد اما به طور متوسط ​​حدود 2500 (یورو) در هر سال تحصیلی است. هزینه های پایین و برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا، صربستان را به بهترین مقصد تحصیلی در اروپا تبدیل کرده است. علاوه بر این هزینه زندگی نیز پایین است. به عنوان مثال اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر بلگراد (پایتخت و بزرگترین شهر کشور) حدود 300 (یورو) به اضافه آب و برق در ماه هزینه دارد. همچنین گزینه ای برای اشتراک آپارتمان با شخص دیگری و پس انداز مقداری پول برای سفر و کاوش در منطقه وجود دارد! برای جایگزینی حتی مقرون به صرفه تر، اتاقی را در یک خوابگاه دانشجویی انتخاب کنید.

در شکل زیر به سایر جذابیت های تحصیل در صربستان اشاره شده است:

جذابیت های تحصیل در صربستان

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در صربستان

فردی که به عنوان مهندس عمران در صربستان کار می کند معمولاً حدود 122000RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد دارد. که هر چند حقوق مهندسان عمران در صربستان از 64500RSD (دینار صربستان) در ماه (حداقل حقوق) تا 185000RSD (دینار صربستان) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط یک مهندس شهرسازی و عمران ​​114000RSD (دینار صربستان) در ماه است و این بدان معنا است که نیمی از مهندسان عمران کمتر از 114000RSD (دینار صربستان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 114000RSD (دینار صربستان) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از مهندسان عمران کمتر از 80500RSD (دینار صربستان) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 80500RSD (دینار صربستان) درآمد دارند. یکی از فاکتورهای اثرگذار در این میان سطح تجربه است و در کنار آن نوع مدرک تحصیلی. بر اساس تجربه می توان گفت ک یک مهندس عمران با کمتر از 2سال تجربه، 74100RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 91000RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد داشته باشد. حقوق سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این،مهندسین عمران با تجربه 10 تا 15 ساله ، حقوقی معادل 151000RSD (دینار صربستان) در ماه دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 166000RSD (دینار صربستان) در ماه است. در نهایت، کارمندان با سابقه بیش از 20 سال، 175000RSD (دینار صربستان) دریافت می کنند.

در جدول زیر میزان حقوق بر حسب مدرک در لهستان تفکیک شده است:

نوع مدرکمیانگین حقوق به دینار صربستان
کارشناسی83700RSD
کارشناسی ارشد120000RSD

متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته شهرسازی در صربستان جهت آگاهی از روند مهاجرت به لهستان از مشاوره های کارشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *