مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته شهرسازی در لهستان

رشته شهرسازی در لهستان

سفر به قصد سکونت در لهستان در سال های اخیر افزایش زیادی داشته و تحصیل در رشته شهرسازی در لهستان فرصتی برای تحقق این انتخاب است. لهستان نهمین کشور بزرگ اروپا و یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است و سالانه بیش از 65000 بین المللی در یکی از دانشگاه های لهستان ثبت نام می کنند. دانشگاه های محلی با برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه و هزینه های اقامت، بازگشت سرمایه خوبی را ارائه می دهند. با اضافه کردن هزینه های کم زندگی، فرمولی برای موفقیت (مالی) خواهید داشت. از سوی دیگر به جهت وجود دانشجویان بین المللی بالا احساسی کمی از غربت برای دانشجویان مهاجر رخ می دهد و همزمان فرصت‌ های زیادی برای گفتگو کردن، کشف فرهنگ‌ های دیگر و تفریح ​​در جشنواره های محلی وجود دارد. متقاضیان می توانند از نظرات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای تصمیم گیری درست استفاده نمایند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در لهستان

سنت آموزش آکادمیک لهستان به سال 1364 باز می گردد، زمانی که پادشاه کازیمیر کبیر آکادمی کراکو را تأسیس کرد که امروزه به نام دانشگاه یاگیلونی شناخته می شود. آکادمی کراکو که یکی از قدیمی ‌ترین آکادمی‌ های جهان است، پس از آکادمی‌ های بولونیا و پادوآ، دومین دانشگاه اروپای مرکزی پس از پراگ بود. اما امروزه سیستم آموزش عالی لهستان به سرعت در حال توسعه است. لهستان از نظر تعداد افرادی که در آموزش عالی ثبت نام کرده اند، رتبه چهارم را در اروپا (پس از بریتانیا، آلمان و فرانسه) دارد. جمعیت کل دانش آموزان در بیش از 400 مدرسه در سطح دانشگاه تقریباً یک و نیم میلیون نفر است و هر سال تقریباً نیم میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج ها آغاز می کنند.

لهستان با توجه به معرفی آموزش سه مرحله‌ای با الگوبرداری از تحصیلات لیسانس، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین سیستم انتقال اعتبار اروپا، هم دانشجویان لهستانی و هم دانشجویان بین ‌المللی که در لهستان تحصیل می‌ کنند کاملاً متحرک هستند و می‌ توانند بدون هیچ گونه تحصیلی در سایر نقاط اتحادیه اروپا به تحصیل خود ادامه دهند. چالش ها و مسائل. فقط در برنامه اراسموس که بیش از 20 سال است ادامه دارد، بیش از 43000 دانشجوی خارجی برای تحصیل به لهستان آمده اند در حالی که تقریباً 100000 دانشجو از لهستان بخشی از تحصیلات خود را در کشور دیگری در اتحادیه اروپا گذرانده اند. دانشجویان خارجی که به لهستان می آیند می توانند جذاب ترین و متنوع ترین فرصت های آموزشی مطابق با استانداردهای بالای اروپایی را داشته باشند. آنها می توانند پزشکی، بیوتکنولوژی یا مهندسی و همچنین هنر و تجارت و بسیاری از موضوعات دیگر را مطالعه کنند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در لهستان

دلایل جذابیت تحصیل در لهستان

مهمترین نکته که بیش از هر چیزی موجب جذابیتتحصیل در لهستان می شود، این است که سیستم آموزش عالی لهستان به خوبی توسعه یافته است. کیفیت آموزش ارائه شده نظارت و به طور منظم ارزیابی می شود. مؤسسات اصلی لهستانی که مسئول تضمین کیفیت در آموزش عالی هستند عبارتند از: کمیته اعتبار سنجی لهستان، شورای عمومی آموزش عالی و کنفرانس روسای مدارس دانشگاهی در لهستان. بیش از 5000 دوره در لهستان موجود است و هر یک از آنها باید تأییدیه کمیته اعتبار لهستان را کسب کنند. در میان آنها تعدادی از رشته های تحصیلی وجود دارد که نمره عالی را دریافت کرده اند. از سوی دیگر در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، هزینه های تحصیل در لهستان واقعا رقابتی است و هزینه های زندگی کسری از هزینه ای است که یک دانشجوی خارجی باید در سایر شهرهای اروپایی خرج کند.

مسئله دیگر زمان تحصیلی مطلوب آموزش دلهستان است. سیستم آموزشی مبتنی بر اصول بولونیا است، بنابراین هیچ شگفتی در اینجا وجود ندارد. اکثر لیسانس ها 3 سال طول می کشند، در حالی که بیشتر کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال طول می کشد. البته، استثنائاتی وجود دارد (به عنوان مثال برخی از برنامه های پزشکی، مهندسی).

مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شهرسازی در لهستان

در کشور لهستان مدت زمان سپری تحصیلات در مقطع فوق لیسانس در تمام رشته های تحصیلی اعم از مهندسی شهرسازی بین ۱ تا ۲ سال است. اما در مورد مقطع دکتری، بصورت کلی تحصیلات مقطع تحصیلی دکترا در لهستان به 2 شکل، تحصیل با پرداخت شخصی شهریه و تحصیل بواسطه بورسیه امکان پذیر می شود. البته در مورد دریافت بورسیه دکتری باید به انی نکته مهم اشاره کرد که با توجه به حقوق مطلوب تقریبا 2 هزار دلاری، شرایط پذیرش کمی سخت می شود، به جهت اینکه رقابت بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد. حال جدای از تمام مطالب فوق، ورود به هریک از این مقاطع مدارک مختلفی را می طلبد.

در شکل زیر به مدارک مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در لهستان اشاره شده است:

مدارک لازم برای ورود به مقطع تحصیلی در لهستان

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در لهستان

شخصی که به عنوان مهندس عمران و شهرسازی در لهستان کار می کند معمولاً حدود 6960PLN (زلوتی لهستان) در ماه درآمد دارد. هرچند حقوق مهندسان عمران در لهستان از 3270PLN (زلوتی لهستان) در ماه (حداقل حقوق) تا 11000PLN (زلوتی لهستان) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال میانگین حقوقی که مهندسان دریافت می کنند،​​7380PLN (زلوتی لهستان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 7380PLN (زلوتی لهستان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 7380PLN (زلوتی لهستان) درآمد دارند. در زمینه تجربه کاری یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه 3780PLN (زلوتی لهستان) در ماه درآمد دارد.

در مورد مهندسان با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال انتظار می رود که 5210PLN (زلوتی لهستان) در ماه کسب کند، که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 7410PLN (زلوتی لهستان) در ماه دارد که 42% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این، مهندسین عمرانی که تخصص آنها بین ده تا پانزده سال است، حقوقی معادل 9030PLN (زلوتس لهستان) در ماه دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 9540PLN (زلوتیس لهستان) در ماه است در نهایت، کارمندانی که بیش از 20 سال تجربه حرفه ای دارند، 10400PLN (زلوتی لهستان) در ماه حقوق دریافت می کنند.

در جدول زیر میزان حقوق دریافتی مهندسین شهرسازی در لهستان بر حسب مدرک تفکیک شده است:

نوع مدرکمیانگین حقوق بر حسب زلوتی لهستان
کارشناسی5210PLN
کارشناسی ارشد9540PLN

متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به لهستان تا در رشته شهرسازی در لهستان تحصیل کنند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *