مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته شهرسازی در ترکیه

رشته شهرسازی در ترکیه

ترکیه سابقاً خانه یکی از قدرتمندترین امپراتوری های تاریخ بوده است و متقاضیان با انتخاب رشته شهرسازی در ترکیه می توانند مهاجرت تحصیلی کنند. ترکیه امروزه یکی از جذاب ترین تاریخ ها و شخصیت های فرهنگی را دارد و به دلیل موقعیت جالب و بین قاره ای خود دارای ترکیب قومی و فرهنگی منحصر به فردی از نظر غذا، هنر، زبان و تاریخ است. دانجویان در ترکیه این شانس را دارند که خود را در کشوری با غنی ترین و پیچیده ترین تاریخ بیابند و حتی خود را در نزدیکی نه یک، بلکه دو مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان ببینند: معبد آرتمیس و مقبره در هالیکارناسوس. اگر به دنبال مکانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا لیسانس خود هستید، جایی جذاب تر از ترکیه برای تحصیل نخواهید یافت. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آغاز فرآیند مهاجرتی آماده راهنمایی بیشتر در این زمینه هستند.

شرایط اخذ ویزای تحصیل در رشته شهرسازی در ترکیه

اگر یک دانشجوی بین المللی هستید که قصد تحصیل در ترکیه را دارید، احتمالاً برای انجام این کار به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. تنها دانشجویانی که از نیاز به ویزای تحصیلی ترکیه معاف هستند عبارتند از:، دانش آموزان از جمهوری قبرس شمالی، دانش آموزانی که والدین آنها با ویزای کار و اجازه اقامت در ترکیه زندگی می کنند و دارندگان کارت آبی. سایر متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی خود، باید شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود درخواست دهند و قبل از ورود به ترکیه باید ویزای دانشجویی خود را داشته باشند. پس از ورود به ترکیه، باید برای اجازه اقامت درخواست داده شود که به متقاضی امکان می دهد بیش از 90 روز در این کشور بماند. اما برای اخذ ویزا باید مراحل فوق طی شود. نخستین کار پذیرش در یک برنامه در ترکیه است.

در واقع متقاضیان تنها زمانی می توانند برای ویزا درخواست دهند که نامه پذیرش از دانشگاهی در ترکیه دریافت کرده باشند. در مرحله بعد باید قرار ملاقات در کنسولگری محلی متقاضی ترتیب داده شود و متقاضیان باید بتوانند به صورت آنلاین وقت رزرو کنند. هنگام حضور در قرار ملاقات ویزا، متقاضیان باید درخواست ویزا را تکمیل و امضا کنند و آن را با مدارک مورد نیاز ارسال کنند. پس از طی این مراحل باید درخواست اجازه اقامت گرفته شود. در واقع زمانی که متقاضی به ترکیه رسید، باید ظرف یک ماه برای اجازه اقامت اقدام کند. این نکته مهم است که متقاضیان بدانند که در روز قرار ملاقات خود در کنسولگری یا سفارت ترکیه، در یک مصاحبه کوتاه با یک افسر کنسولی شرکت خواهند کرد و این مصاحبه بر دریافت یا عدم دریافت ویزا تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که تأثیر خوبی داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای تحصیل در رشته شهرسازی در ترکیه

دلایل جذابیت تحصیل در ترکیه

یکی از اصلی ترین جذابیت های تحصیل در ترکیه، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه است، چراکه دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100€ تا 4000€ (یورو) شهریه پرداخت می کنند. این بسیار کمتر از متوسط ​​شهریه در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین است. علاوه بر پایین بودن هزینه های تحصیلی، هزینه های زندگی در ترکیه نیز پایین است. از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد غذایی، از حمل و نقل گرفته تا تفریح ​​و سفر، همه این هزینه های زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری پایین است. با بودجه ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) می توانید راحت زندگی کنید. از سوی دیگر طیف گسترده ای از بورسیه ها برای بین المللی هایی که می خواهند در دانشگاه های ترکیه ثبت نام کنند در دسترس است.

علاوه بر این ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان پل ارتباطی بین اروپا و آسیا عمل می کند. این جنبه منحصر به فرد منجر به ایجاد یک محیط چند فرهنگی با سنت ها، غذاها و عادات ترکیبی شده است. اگر می خواهید بهترین های هر دو دنیا را تجربه کنید، ترکیه بهترین مکان برای رفتن است. همچنین برای کسانی که علاقه مند به تاریخ و تمدن های قدیمی هستند، زندگی و تحصیل در ترکیه مانند یک رویا خواهد بود. آثار باستانی و مکان‌های بسیار زیادی وجود دارند که ارزش دیدن را دارند، مکان‌هایی که هاله‌ای از رمز و راز و انعطاف پذیری برای مقاومت در برابر آزمون زمان را حفظ کرده‌اند. برخی از جاذبه های برتر عبارتند از ویرانه های قدرتمند افسوس و کوه نمرود.

در شکل زیر برخی از مکان های جذاب که برای دانشجویان در دسترس بازدید می باشد، اشاره شده است:

مکان های جذاب که برای دانشجویان در ترکیه

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در ترکیه

فردی که به عنوان مهندس شهرسازی در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 7510TRY (لیر ترکیه) در ماه درآمد دارد و حقوق مهندسان عمران در ترکیه از 3980TRY (لیر ترکیه) در ماه (حداقل حقوق) تا 11400TRY (لیر ترکیه) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. جدای از این موضوع حقوق متوسط ​​7060TRY (لیر ترکیه) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 7060TRY (لیر ترکیه) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 7060TRY (لیر ترکیه) درآمد دارند. از فاکتورهای اثر گذار بر سطح حقوق مهندسان شهرسازی در ترکیه یک مورد، سطح تجربه کاری است. بر این اساس مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 4580TRY (لیر ترکیه) در ماه می گیرد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 5620TRY (لیر ترکیه) در ماه کسب کند. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 7960TRY (لیر ترکیه) در ماه به دست می آورد. مهندسین عمران با تخصص 10 تا 15 سال 17% بیشتر از افراد با 5 تا 10 سال حقوق دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، مهندسین شهرسازی 10% بیشتر از افراد دارای 10 تا 15 سال، حقوق دریافت می کنند. در نهایت، کارمندانی که بیش از بیست سال تجربه حرفه ای دارند، 10800TRY (لیر ترکیه) در ماه حقوق دریافت می کنند.

در جدول زیر میزان حقوق بر حسب مدرک تحصیلی ترکیه در هر ماه تفکیک شده است:

نوع مدرکمیانگین حقوق به لیر ترکیه
کارشناسی5170TRY
کارشناسی ارشد10000TRY

علاقه مندان به اقامت در ترکیه از راه تحصیل رشته شهرسازی در ترکیه، می توانند از مشاوره کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت انتخاب مطلوب استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *