مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته شهرسازی در اسلواکی

رشته شهرسازی در اسلواکی

در میان انواع رشته های تحصیلی، انتخاب رشته شهرسازی در اسلواکی فرصتی برای ورود به فرآیند مهاجرتی و اخذ ویزای دانشجویی اسلواکی است. اسلواکی با نام رسمی جمهوری اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد. از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین، از جنوب با مجارستان و از غرب با اتریش و جمهوری چک همسایه است. اسلواکی کوچک است، اما حجم زیادی از آن را در خود جای داده است. از مراتع تا کوه های تیز، اسلواکی به خاطر زیبایی طبیعی خود شناخته شده است. اسلواکی نیز خانه زبان اسلواکی است. یک زبان اسلاوی، می تواند دروازه ای برای درک زبان های اصلی مانند لهستانی، صربی و روسی باشد. علاوه بر فرصت های تحصیلی و شغلی فوق العاده، اسلواکی برای دوستداران طبیعت نیز عالی است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اینکه متقاضیان گام های مهاجرتی خود را به درستی بردارند، آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه هستند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در اسلواکی

مانند بسیاری از سیستم های آموزشی دیگر، سیستم اسلواکی با سیستم انتقال اعتبار اروپایی سازماندهی شده است. اعتباراتی برای قبولی در آزمون های اعتباری، امتحانات یا کلاس های آموزشی اعطا می شود. در اسلواکی دانشجویان باید 30 واحد برای یک ترم یا 60 واحد در هر سال تحصیلی کسب کنند. سه سطح آموزش عالی در اسلواکی وجود دارد: سطح اول لیسانس، سطح دوم کارشناسی ارشد و سطح سوم برنامه تحصیلی دکتری. کلیه برنامه های تحصیلی باید توسط وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی تایید شده باشد. اما به طور کلی موسسات آموزش عالی اسلواکی در بعد آموزش و یادگیری U-Multirank و تعامل منطقه ای قوی ترین عملکرد را دارند.

نکته دیگر در مورد تحصیل در اسلواکی این است که تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان اسلواکی و دانشجویان بین المللی که از کشورهای اتحادیه اروپا می آیند به صورت رایگان در دسترس است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید در هر سال تحصیلی بین 2000 تا 5000 € (یورو) هزینه بپردازند. در برخی موارد، متقاضیان آموزش عالی باید امتحانات ورودی را پشت سر بگذارند. نتایج “ماتوریتا” (امتحان فارغ التحصیلی دبیرستان) متقاضی معمولاً هنگام ارزیابی اینکه آیا ممکن است پذیرش شود نیز در نظر گرفته می شود.

فرآیند اخذ ویزا در رشته شهرسازی در اسلواکی

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در اسلواکی هستند ممکن است نیاز به ویزای دانشجویی داشته باشند. ویزای تحصیلی صادر شده برای اهداف تحصیلی در اسلواکی ویزای ملی یا بلند مدت D نامیده می شود. ویزای بلند مدت D یک ویزای تحصیلی، اقامت یا ویزای تجاری است. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در اسلواکی هستند باید برای این ویزا اقدام کنند. این ویزا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا به مدت 90 روز در مدت 6 ماه در اسلواکی بمانند. اگر مدت اقامت بیش از 90 روز باشد، برای اجازه اقامت اقدام کنید . مدارک مورد نیاز همراه با درخواست ویزا عبارتند از: یک سند مسافرتی معتبر، نامه پذیرش از .موسسه و مدرک اقامت

در شکل زیر سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نوع D اشاره شده است.

مدارک مورد نیاز ویزای اسلواکیاز سوی دیگر دانشجویان بین المللی که از کشورهای دیگر به اسلواکی می آیند، برای دریافت مجوز موقت، فرم درخواست را پر کنید و شخصاً به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اسلواکی خود ارسال کنید. یا حتی می توانید مستقیماً در بخش مربوطه پلیس خارجی در اسلواکی درخواست دهید. علاوه بر این دانشجویان کشورهای ثالث که برای مدت بیش از 90 روز در اسلواکی اقامت دارند، باید برای اجازه اقامت موقت برای اهداف تحصیلی درخواست دهند. برای مجوز شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اسلواکی خود یا پلیس خارجی مربوطه در جمهوری اسلواکی درخواست دهید. اگر درخواست شما پذیرفته شود، یک اخطار کتبی مبنی بر شروع و انقضای مجوز به همراه اجازه اقامت موقت داده می شود. برای اجازه اقامت موقت باید مدارک زیر ارائه شود:

  • فرم درخواست
  • یک پاسپورت معتبر و 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • تاییدیه مطالعات
  • اثبات زبان اسلواکی
  • شواهد تمکن مالی کافی

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در اسلواکیدرآمد شاغلان رشته شهرسازی در اسلواکی

فردی که به عنوان مهندس عمران در اسلواکی کار می کند معمولاً حدود 2023 € (یورو) در ماه درآمد دارد، اما حقوق مهندسان عمران در اسلواکی از 1530€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 3510€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. البته حقوق متوسط 2280€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی (%%50) از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 2280€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2280€ (یورو) درآمد دارند. بر اساس سطح تجربه نیز حقوق متفاوت می شود. به عنوان مثال یک مهندس عمران با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 1350€ (یورو) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 1510€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 31% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 2310€ (یورو) در ماه دارد که 40% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس عمران 1240€ (یورو) در ماه است. در حالی که فردی با مدرک کارشناسی ارشد 2520€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند، 77% بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است

در نمودار زیر سایر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار و به صورت ماهانه در رشته شهرسازی در اسلواکی نشان داده شده است:

سطح حقوق برحسب سالهای کاری در اسلواکی به یورواشخاص متقاضی تحصیل در رشته شهرسازی در اسلواکی می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره اخذ پاسپورت اسلواکی مشورت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *