مهاجرت تحصیلی هند

رشته سم شناسی در هند

رشته سم شناسی در هند

دانشجویانی که جهت آغاز برنامه تحصیلی خود در رشته سم شناسی در هند، وارد این کشور می شوند، بد نیست که بدانند هند، سرزمین فرهنگ های متنوع بودن، همچنین زادگاه برخی از بزرگترین مذاهب جهان است و تاریخ طیف گسترده ای از گزینه ها را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. فکر تحصیل در خارج از کشور در یکی از هیجان ‌انگیزترین کشورهای جهان در ابتدا می ‌تواند ترسناک به نظر برسد، اما اغلب دیدگاه‌ ها و تجربه جدیدی را به وجود می‌ آورد، زیرا به دانشجویان بین‌ المللی دیدگاهی جدید و تجربه ‌ای کاملاً جدید ارائه می ‌دهد. در حالی که زندگی در هند می تواند یک امر چالش برانگیز برای دانشجویان خارجی باشد، اغلب یک تجربه ارزشمند و مقرون به صرفه است.

این کشور به خاطر سنت‌ های پر جنب و جوش، شهرهای شلوغ و اقتصاد بسیار رو به رشد خود شناخته شده است. دلایل اصلی برای تحصیل در هند سوال واقعی این است که “چرا در هند تحصیل نکنیم”، در حالی که این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این کشور به یکی از بزرگترین سیستم‌ های آموزشی با دانشگاه ‌های رتبه‌ بندی برتر می ‌بالد که ظاهراً یکی از دلایل اصلی تحصیل در هند است. در رتبه بندی QS دانشگاه های جهان در سال 2023، 41 دانشگاه هندی در میان فهرست 1422 دانشگاه جهان در این رتبه بندی جای گرفتند. شما برای اطلاع از دانشگاه های ارائه دهنده رشته سم شناسی در هند، می توانید از راهنمایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت انتخابی عاقلانه و مطلوب، استفاده نمایید.

دلایل اصلی رشته سم شناسی در هند

7 ورودی جدید از هند در رتبه بندی 2023 وجود دارد. برای دانشجویانی که به هند به عنوان یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور نگاه می کنند، در اینجا هشت دلیل اصلی برای تحصیل در هند آورده شده است. رتبه بندی برتر دانشگاه ها این کشور به غیر از فرهنگ های خیره کننده، زیبایی طبیعی تا تاریخ متنوع، چیزهای بیشتری برای ارائه به دانش آموزان دارد.

کشور هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان، در زمینه های مختلف توسعه سریعی داشته است که آموزش یکی از آنهاست. دانشجویان بین المللی هزاران دانشگاه و کالج برای انتخاب دارند. در واقع، لیست رتبه بندی اکثریت مؤسسه فناوری هند و مؤسسه علوم پزشکی تمام هند را دارد که دانشجویان بین المللی می توانند در آن تحصیل کنند. تحصیل در خارج از کشور در یک دانشگاه با رتبه برتر قطعا یکی از دلایل اصلی تحصیل در هند است.

در جدول زیر می توانید برترین دانشگاه های هند و رتبه بندی جهانی آنها را مشاهده کنید:

رتبهنام دانشگاه
103 موسسه علوم هند، بنگلور
307دانشگاه دهلی
204موسسه علوم پزشکی دهلی نو
248دانشگاه جادوپور
350دانشگاه جواهر لعل نهرو

دلایل اصلی رشته سم شناسی در هند

بورسیه های رشته سم شناسی در هند

با توجه به هزینه تحصیل در هند، دانشگاه های هند به خصوص در رشته های پزشکی نظیر سم شناسی، به دانشجویان بین المللی خود کمک مالی به شکل بورسیه ارائه می دهند. دولت هند طیف گسترده ای از بورس های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات عالی را در این کشور دنبال کنند ارائه می دهد. طرح بورس تحصیلی عمومی فرهنگی یکی از این بورسیه هاست که سالانه به دانشجویان خارجی از برخی کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین برای پیگیری برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحقیقاتی اعطاء می شود.

برخی دیگر از بورسیه های محبوب برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • طرح کمک هزینه مشترک المنافع
  • طرح بورس های تحصیلی متقابل
  • برنامه تبادل فرهنگی و شورای هند برای روابط فرهنگی در میان دیگران

فضای تحصیل رشته سم شناسی در هند

هنگام تحصیل رشته سم شناسی در هند، این امکان برای شما فراهم است که کسب درآمد داشته باشید و در حین انجام کارهای پاره وقت یا کارآموزی، زندگی علمی خود را ادامه دهید. این بدان معنی است که می توانید حتی بیشتر در هزینه ها صرفه جویی کنید. موسسات هندی دارای گرایش آکادمیک هستند و استانداردهای بالایی دارند. آنها همچنین در دنیای دانشگاهی بسیار مورد احترام هستند، به این معنی که تحصیل در آنجا فرصت های بیشتری را پس از فارغ التحصیلی برای شما باز می کند. درست است که دانشگاه های هند در سطح بین المللی رتبه خوبی ندارند، اما با این وجود، تحصیلات با کیفیتی ارائه می دهند. بیاد داشته باشیم که آنها به دلیل عدم ارتقا و آگاهی دیگران رتبه بندی نشده اند. بنابراین، این کیفیت آموزش را تعیین نمی کند.

شرایط تحصیل در هند سابقه بسیار خوبی در زمینه تحقیق و نوآوری دارد. بنابراین، اگر اهل فن آوری و مهندسی یا رشته های پزشکی نظیر سم شناسی هستید، این کشور مکان خوبی برای شماست و شما می توانید مرزهای جدید فناوری را کشف کنید. همچنین، صرف نظر از روش‌ های سنتی کلاس درس، تقریباً هر دانشگاهی از فناوری پیشرفته برای تدریس بهتر استفاده می ‌کند. از سوی دیگر، هند مملو از بهترین معلمان جهان است. بر اساس یک تحقیق جدید مبتنی بر نظرسنجی در 35 کشور در سراسر جهان، هند در میان 10 کشور برتر جهان از نظر ارزش گذاری نیروی کار آموزشی خود قرار دارد.

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در هند

فردی که به عنوان سم شناس در هند کار می کند، معمولا حدود 36100INR (روپیه) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از INR18800 تا INR55200 (روپیه) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط INR34700 (روپیه) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از 34700 INR(روپیه) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از INR34700 (روپیه) درآمد دارند. میانه نشان دهنده ارزش حقوق متوسط است. از سوی دیگر، 25% از سم شناسان کمتر از INR24000 (روپیه) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از INR24000 (روپیه) درآمد دارند.

همچنین 75% از سم شناسان کمتر از INR43100 (روپیه) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از INR43100 (روپیه) درآمد دارند. یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا INR21300 (روپیه) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال INR28600 (روپیه) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل INR37200 (روپیه) در ماه دریافت می کند، 30% بیشتر از افرادی که 2 تا 5 سال سابقه کار دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در هند می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در هند

برای اخذ پاسپورت هند در روندی کوتاه مدت، می توانید امور خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *