مهاجرت تحصیلی یونان

رشته سم شناسی در یونان

رشته سم شناسی در یونان

یونان حدود 24 دانشگاه پزشکی و 16 دانشگاه فنی پرچمدار دارد که بیشتر آنها دولتی هستند و به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا یکی از اعضای فرآیند بولونیا است که در صورت انتخاب رشته سم شناسی در یونان می توانید اعتبارات ECTS را کسب کرده و انتقال دهید. اگر ایده تحصیل در یونان برای شما جذاب است، در اینجا چند دانشگاه عالی وجود دارد که برنامه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما ارائه می دهند.

این دانشگاه ها عبارتند از:

  • مدرسه کسب و کار فارغ التحصیل آلبا
  • دانشگاه کرت
  • دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی
  • دانشگاه ایوانینا
  • دانشگاه پاتراس

نکته دیگر اینکه در دانشگاه های دولتی یونان، دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معمولا هیچ هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند. تنها استثنا چند برنامه کارشناسی ارشد است. سایر دانشجویان بین المللی باید هزینه های تحصیلی را بین €1500 تا 9000€ (یورو) در سال بپردازند. این هزینه شامل کتاب های درسی برای دوره های انتخابی نیز می شود. از نظر هزینه ای، یونان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای خارجی ها، هم برای گردشگران و هم برای دانشجویان بین المللی است.

به طور متوسط، برای تمام هزینه ‌ها، از جمله محل اقامت، به حدود €450 تا 700€ (یورو) در ماه نیاز دارید که در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی (اسپانیا، آلمان یا ایتالیا) که میانگین هزینه ‌های زندگی ماهیانه آن بین €800 تا 1000€ (یورو) است، منطقی است. شما با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از سایر جزئیات لازم پیرامون تحصیل در یونان و مهاجرت علمی با کمترین چالش ها، آگاه شوید.

مزیت های زندگی دانشجویان رشته سم شناسی در یونان

در یونان می توانید همزمان با تحصیل در رشته سم شناسی از سایت های میراث جهانی شگفت انگیز دیدن کنید و از سواحل خیره کننده لذت ببرید. چراکه یونان یک مقصد توریستی فوق ‌العاده است و حقیقت این است که این کشور چیزهای زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کند. آب و هوای مدیترانه‌ای، مکان ‌های تاریخی عالی، سواحل و جزایر دوست‌ داشتنی، زندگی شبانه پر رونق، غذاهای خوشمزه، همه با هزینه ‌های کاملا مقرون به صرفه.

اگر در آتن تحصیل می کنید، یک فوت از بناهای باشکوهی مانند معبد زئوس المپیا، پارتنون، آکروپولیس، کوه المپوس فاصله دارید و در تسالونیکی، می توانید از دیوارهای شهر بیزانسی، قلعه هپتاپیرگیون، عثمانی دیدن کنید. برج سفید، و بسیاری دیگر. برخی از نقاط ساحلی معروف یونان مانند تاسوس، رودس، کرت یا کورفو را بررسی کنید، شنا کنید، برنزه شوید و استراحت کنید و لذت ببرید.

در تصویر زیر به سایر مزیت های زندگی در یونان برای دانشجویان رشته سم شناسی اشاره شده است:

مزیت های زندگی در یونان برای دانشجویان رشته سم شناسی

الزامات رشته سم شناسی در یونان

برای تبدیل شدن به یک سم شناس در یونان، معمولا باید مدرک علوم یا پزشکی قانونی مرتبط را در دانشگاه با گرایش سم شناسی تکمیل کنید. برای ورود و اطلاع از شرایط تحصیل در یونان به این دوره ها معمولا باید گواهینامه تحصیلات متوسطه ارشد خود را دریافت کنید. دروس پیش نیاز، یا دانش فرضی، در یک یا چند زبان انگلیسی، ریاضیات، شیمی، زیست شناسی و فیزیک معمولا مورد نیاز است.

دانشگاه ‌ها پیش‌ نیازهای مختلفی دارند و برخی شرایط ورود انعطاف‌پذیری دارند یا مطالعات خارجی ارائه می‌ دهند. برای اطلاعات بیشتر با موسسات مورد نظر خود تماس بگیرید. اطلاعات تکمیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره های مربوطه ممکن است واجد شرایط عضویت در انجمن فارماکولوژیست ها و سم شناسان بالینی و تجربی یونان باشند.

الزامات رشته سم شناسی در یونان

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در یونان

فردی که به عنوان سم شناس در یونان کار می کند، معمولا حدود 2530€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1160€ تا 4020€ (یورو) متغیر است که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار می باشد. با این حال، متوسط حقوق 2730€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از 2730€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2730€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از سم شناسان کمتر از 1750€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 1750€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از سم شناسان کمتر از 3640€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 3640€ (یورو) درآمد دارند.

یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریبا 1320€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 1760€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است.با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، 2600€ (یورو) در ماه، درآمد دارند. پیش از قرارگیری در فرآیند مهاجرت تحصیلی یونان بهتر است که از قوانین یونان آگاه شوید و در این راستا می توانید از مطالب در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *