مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته سم شناسی در سریلانکا

رشته سم شناسی در سریلانکا

برای افرادی که جهت تحصیل در رشته سم شناسی در سریلانکا به این کشور مهاجرت می کنند، باید این واقعیت مهم را در نظر بگیرند که به کشوری با بازار کار پر رونق در حرفه سم شناسی پا می گذارند، چراکه مسمومیت و مارگزیدگی از مشکلات عمده بالینی است. در برخی کشورها، رشته سم شناسی پزشکی به یک تخصص فرعی تبدیل شده است، اما در بیشتر کشورها این آموزش به چند سخنرانی در سطح کارشناسی محدود می شود. سم شناسی پزشکی رشته ای از علم است که به سرعت در حال تکامل است که نیاز به به روز رسانی مداوم دانش پزشکان شاغل در این کشورها را نشان می دهد. سریلانکا دارای شهرت تحقیقاتی بین المللی قوی در زمینه سم شناسی بالینی است که تعدادی از پروژه های مشترک بین المللی را به خود جلب کرده است.

همچنین از ویژگی های بارز تحصیل در سریلانکا این است که سابقه قوی در تبدیل شواهد تحقیقاتی به سیاست داشته است. اگرچه سم شناسی پزشکی و سم شناسی در برخی از کشورهای توسعه یافته به یک تخصص در علوم پزشکی تبدیل شده اند، برنامه های درسی مقطع کارشناسی تاکید زیادی بر سم شناسی پزشکی ندارند. این امر منجر به دانش کمتر از حد مطلوب در مورد موضوعات مرتبط با سم شناسی در میان متخصصان پزشکی شده و تأثیر منفی بر مراقبت از بیمار و کیفیت خروجی تحقیقات در رابطه با سم شناسی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده انتقال تجارب اعزام تحصیلی خود به سریلانکا به مشتاقان تازه مهاجرت به این کشور می باشد.

ویزای تحصیلی برای رشته سم شناسی در سریلانکا

ویزای دانشجویی در سریلانکا به شهروندان خارجی این امکان را می دهد که به صورت موقت به سریلانکا مهاجرت کنند تا دوره های تحصیلی را در این کشور طی کنند. در خصوص شرایط تحصیل در سریلانکا بایستی بدانید که یک گزینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان است. سریلانکا با انبوهی از مؤسسات آموزشی، سابقه ای طولانی از تعالی در یادگیری ارائه می دهد.

مهاجرت به سریلانکا در سال های اخیر به طور قابل توجهی به دلیل سیاست مهاجرت نسبتا لیبرال همراه با کیفیت بالای زندگی که می توان در این کشور به دست آورد، افزایش یافته است. ویزای تحصیلی به دارندگان این امکان را می دهد که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود، دوره خود را تکمیل کنند (به صورت محدود) در سریلانکا زندگی و کار کنند.

برای واجد شرایط بودن ویزا معیارهای اشاره شده در جدول زیر باید رعایت شود:

معیارهامراحل
نامزدها باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در کشور نشان دهند.1
نامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد به متقاضی محل تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.2
باید نشان داده شود که شهریه دوره به طور کامل پرداخت شده است.3
بیمه درمانی خصوصی باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود.4
باید در پایان دوره تحصیلی داوطلب بازگشت به کشور خود باشد.5

معرفی فضای کار رشته سم شناسی در سریلانکا

سیستم پزشکی در سریلانکا به طور کلی به همان اندازه جاه طلب است که منابع آن کم است. مرکز ملی اطلاعات سموم NPIC در بیمارستان ملی سریلانکا، بیمارستان شهری شهر و شهرهای اطراف مستقر است. این بیمارستان ارجاع سوم برای بیمارستان های دولتی در جزیره است. مانند بقیه شهر، NHSL یا همان بیمارستان ملی، بیش از حد شلوغ و بی نظم است و تقریبا به طور کامل توسط کارآموزان و افسران خانه اداره می شود. به نوعی کارها با منطق و سرعتی انجام می شود که من هرگز به طور کامل رمزگشایی نکردم.

تمام داروهای مراقبتی و بستری در بیمارستان های شهری (دولتی) رایگان است. بیماران برای نسخه‌ های سرپایی، آزمایشگاه ‌ها و عکس‌ برداری با اشعه ایکس هزینه می ‌کنند. اسکن سی تی و ام آر آی فقط در بیمارستان های خصوصی انجام می شود و بسیار غیر معمول است. برای اقدامات کنترل عفونت ICU، لباس استریل و دمپایی «تمیز» مورد نیاز است. طبقات عمومی پزشکی و جراحی تقریبا همیشه پر و شلوغ است. بسیاری از بیماران مسموم در بخش ها زندگی می کنند که برای NPIC ناشناخته است.

معرفی فضای کار رشته سم شناسی در سریلانکا

مقطع کارشناسی ارشد رشته سم شناسی در سریلانکا

کارشناسی ارشد در سم شناسی پزشکی به عنوان گامی در جهت شناخت اهمیت این جریان موضوعی توسعه یافت و با هدف پر کردن شکاف بین آموزش در مقطع کارشناسی و تمرین پزشکی مبتنی بر شواهد در موضوعات مرتبط با سم شناسی انجام شد. PGIM این برنامه آموزشی را در سال 2010، تحت هیئت تخصصی سم شناسی پزشکی که زیر نظر هیئت مطالعه PGIM در دوره های مطالعاتی چند رشته ای فعالیت می کند، آغاز کرد.

کسب این MSc برای موارد زیر مفید تلقی می شد:

  • بهبود دانش در رابطه با سم شناسی پزشکی و سم شناسی
  • شرکت کنندگان را واجد شرایط ارتقاء به افسران پزشکی درجه 1 در وزارت بهداشت در سریلانکا کنید.
  • بهبود خروجی تحقیقات در زمینه های سم شناسی

اهداف دوره سم شناسی در مقطع کارشناسی در سریلانکا برای شما به عنوان یک دانشجو شامل موارد زیر است:

  • مکانیسم های سمیت را توضیح دهید.
  • شرایط خاص مرتبط با سم شناسی و سم شناسی را مدیریت کنید و به دیگران نیز در همین زمینه آموزش دهید.
  • در مورد زمینه اجتماعی و نظارتی گسترده تر در رابطه با سم شناسی بحث کنید.
  • ارزیابی انتقادی ادبیات پزشکی و شواهد در عمل سم شناسی و سم شناسی
  • دانش پایه را به منظور تسهیل یادگیری بیشتر در زمینه سم شناسی بالینی نشان دهید.
  • در یادگیری خود راهبری و تمرین مبتنی بر شواهد شرکت کنید.

فرآیند تحصیل در رشته سم شناسی در سریلانکا

پذیرش در دوره سم شناسی در سریلانکا به طور ویژه در مقطع ارشد، محدود و رقابتی است. متقاضیان بر اساس عملکرد آنها در آزمون گزینش، می توانند حداکثر 60% از فرصت های آموزشی موجود را پر کنند. 40% باقیمانده جایگاه های آموزشی ممکن است توسط متقاضیان رده 2 پر شود. آزمون گزینش شامل یک مقاله سوال چند گزینه ای به مدت 2 ساعت، با 40 سوال چند گزینه ای از نوع درست / نادرست است. سوالات از فارماکولوژی پایه، فیزیولوژی پایه، سم شناسی پایه و پزشکی عمومی مشتق شده است. در علامت‌ گذاری اسکریپت ‌های پاسخ، به هر پاسخ صحیح نمره +1 تعلق می ‌گیرد. به هر پاسخ نادرست نمره -1 تعلق می گیرد.

کسانی که بیش از 50% در آزمون گزینش کسب کنند، قبول شده در آزمون گزینش محسوب می شوند. تعداد انتخاب شده برای دوره بر اساس رتبه قبولی در آزمون گزینش می باشد. متقاضیان رده 2 بدون نیاز به شرکت در آزمون گزینش، در صورتی که در یک برنامه آموزشی تخصصی پزشکی شناخته شده در کشور خود ثبت نام کرده باشند و امتحانات اولیه آن تخصص را تکمیل کرده باشند، واجد شرایط پذیرش خواهند بود. تخصص هایی مانند پزشکی، اطفال، بیهوشی، مراقبت های ویژه یا اورژانس در نظر گرفته خواهد شد. متقاضیان/کاندیداها، علاوه بر ارائه مدارک موفقیت در آموزش تخصصی فوق لیسانس، باید رزومه، یک نامه پوششی که ارتباط این دوره را با موقعیت فعلی و/یا مسیر شغلی متقاضی نشان می دهد و یک نامه پشتیبانی از وضعیت فعلی متقاضی ارائه دهند.

دانشگاه های مرتبط با رشته سم شناسی در سریلانکا

دانشگاه پرادنیا جزء رتبه های شماره 1 در سریلانکا برای رشته سم شناسی است که شماره 27 در آسیا و شماره 141 در جهان را به خود اختصاص داده است. نرخ پذیرش آن 15% می باشد و سالانه ثبت نام 12500 دانشجو را بر عهده می گیرد. دانشگاه کلمبو از دیگر دانشگاه هابرای سم شناسی است که شماره 2 در سریلانکا و شماره 88 در آسیا و شماره 372 در جهان را به خود اختصاص داده که از سال 1921 یعنی زمان تاسیس تا به الان فعال است.

دانشگاه کلانیا از دیگر دانشگاه های معروف سریلانکابرای سم شناسی است که شماره 3 در سریلانکا و شماره 98 در آسیا و شماره 412 در جهان را با نرخ پذیرش 67% و ثبت نام 2500 دارد. دانشگاه سری جایواردنپورا برای سم شناسی دارای شماره 4 در سریلانکا و شماره 169 در آسیا و شماره 626 در جهان است که ثبت نام 8500 بر عهده می گیرد. دانشگاه راجاراتا سریلانکا برای سم شناسی دارای شماره 5 در سریلانکا و شماره 186 در آسیا و شماره 682 در جهان است که نرخ پذیرش 15% ر ا با ثبت نام 3500 دارد.

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در سریلانکا

فردی که به عنوان سم شناس در سریلانکا کار می کند، به طور معمول حدود 101000LKR (روپیه) در ماه درآمد دارد که این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می باشد. این سطح حقوقی در سریلانکا از LKR46500 تا LKR161000 (روپیه) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط حقوق ماهیانه LKR109000 (روپیه) است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از LKR109000 (روپیه) درآمد دارند.

همچنین 75% کمتر از LKR146000 (روپیه) و 25% بیش از LKR146000 (روپیه) درآمد دارند. یک متخصص سم شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 52800 LKR(روپیه) در ماه درآمد دارد. در حالی که فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال LKR70500 (روپیه) در ماه درآمد دارد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل LKR104000 (روپیه) در ماه دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. یک متخصص سم شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا LKR52800 (روپیه) در ماه درآمد دارد.

در نمودار زیر، سایر سطوح درآمدی در سریلانکا در رشته سم شناسی رسم شده است:

سطوح درآمدی در سریلانکا در رشته سم شناسی

جهت اقدام برای تحصیل دکترا در سریلانکا برای رشته سم شناسی با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *