مهاجرت تحصیلی سریلانکا

مقطع دکترا در سریلانکا

مقطع دکترا در سریلانکا

مقطع دکترا در سریلانکا به دلیل تعداد کم دانشگاه های تحقیقاتی در این کشور کم تر مورد استقبال دانشجویان بومی قرار گرفته است. اما معتبرترین مدرک تحصیلی در این کشور است. سریلانکا در حال توسعه نظام آموزش و پرورش خود است و قصد دارد تعداد دانشگاه های خود را افزایش دهد. این کشور که سال ها مستعمره انگلستان بوده امروز به عنوان یک کشور مستقل دارای دانشگاه ها و موسسات مختلف است که در آنها تحصیلات عالی از جمله مقطع دکترا در سریلانکا در آنها ارائه می شوند. این کشور برای رشد سطح علمی و افزایش رده و رتبه دانشگاه های خود از جذب دانشجویان خارج استقبال می کند و دانشجویان خارجی با داشتن مدرک کارشناسی ارشد می توانند برای مقطع دکترا در سریلانکا اقدام نمایند.

لذا در این زمینه همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله سعی بر آگاه سازی ما نسبت به این مقطع و در کل تحصیل در سریلانکا و پاسخگویی به سوالات زیر دارند.

  • مقطع دکترا در سریلانکا چند سال به طول می انجامد؟
  • شرایط مقطع دکترا در سریلانکا چگونه است؟
  • برنامه های دکترا در سریلانکا چگونه است؟

تحصیل در کشور سریلانکا

نظام آموزشی سریلانکا برای رشد دانش و توسعه علم مردم خود آموزش رایگان را برای شهروندان خود فراهم کرده است. اما با توجه به جمعیت 21 میلیون نفری این کشور تعداد دانشگاه های رایگان سریلانکا کم تعداد و نا کافی هستند. همچنین به دلیل این ظرفیت کم میزان رقابت برای تحصیل و ورود به دانشگاه های دولتی سریلانکا بسیار زیاد است. علاوه بر این نیز همه دانشجویان توان مالی برای پرداخت دانشگاه های خصوص و آزاد سریلانکا را ندارند. لذا تحصیلات عالی کماکان دارای چالش و موضوعی مورد بحث در سریلانکا است. در هر صورت دانشگاه های دولتی سریلانکا به عنوان دانشگاه های معتبری در آسیا شناخته می شوند و این دانشگاه ها امکان تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف را فراهم کرده اند. زبان آموزش و تحصیل در این کشور به صورت 3 زبانه شامل زبان های تامیلی، سینهالی و انگلیسی است.

درباره مقطع دکترا در سریلانکا

مقطع دکترا در سریلانکا اغلب به زبان انگلیسی ارائه می شود و مدت زمان تحصیل در این مقطع حداقل 3 سال است. دانشجویان در این مقطع معمولا در سمینار ها شرکت می کنند و همچنین وظیفه نوشتن و دفاع از رساله دکترا را بر عهده دارند. مدارک تحصیلی و دوره های خارجی نیز برای داوطلبانی که در یک برنامه مدرک عادی پذیرفته نشده اند از گزینه های دیگر است. موسسات دولتی و خصوصی هر دو این فرصت را به دست می آورند که به عنوان درجه خارجی شناخته شوند و دوره های آموزشی را در این دوره برگزار کنند. این برنامه ها غالبا تمرین محور هستند. شرایط پذیرش بین موسسات متفاوت است و اغلب با شرایط پذیرش طبیعی متفاوت است. UGC لیستی از دروس خارجی شناخته شده و دوره های الحاقی را هر سال منتشر می کند.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان مقطع دکترا در سریلانکا و سایر مقاطع را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در مقاطع مختلف سریلانکا

مزایای مقطع دکترا در سریلانکا

با مقطع دکترا در سریلانکا می توانید مدرک PHD را دریافت کنید که در سراسر جهان معتبر است. همچنین با دریافت این مدرک راه ورود به شرکت های بین المللی و خارجی در این کشور راحت تر می شود. به طور کلی مدرک دکترا در سریلانکا بسیار ارزشمند است و داشتن آن مزایای زیادی دارد که از جمله آنها در لیست زیر ذکر شده است:

  • مقطع دکترا در سریلانکا به زبان انگلیسی
  • اخذ مدرک دکترا معتبر در آسیا
  • دریافت اقامت پس از تحصیل در سریلانکا
  • امکان انجام کار ضمن تحصیل در سریلانکا
  • زندگی و اقامت در سریلانکا
  • جذب سریع به بازار کار و دریافت حقوق بالا

شرایط مقطع دکترا در سریلانکا

در سریلانکا 2 چارچوب صلاحیت وجود دارد:

  • چارچوب صلاحیت های سریلانکا (SLQF)
  • چارچوب ملی صلاحیت های حرفه ای (NVQF)

سریلانکا از چارچوب صلاحیت های سریلانکا (SLQF) استفاده می کند که اصولا تمام مقاطع تحصیلی در آموزش عالی را پوشش می دهد. علاوه بر این، 2 مدرک دیپلم متوسطه، GCE A / L و GCE O / L نیز در این چارچوب گنجانده شده است. SLQF در کل 12 سطح را توصیف می کند. هر سطح شامل حداقل تعداد اعتبار است. تنها سطوحی که به هیچ اعتباری نیاز ندارند، سطح 1 و سطح 2 است. جهت تحصیل دکترا باید حداقل سطح 6 داشته باشید. شرایط پذیرش دکترا داشتن یک مدرک مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا یا یک لیسانس، در حالی که بخشهای برنامه کارشناسی نیز ممکن است شرایط مشخصی را برای نتایج بدست آمده تعیین کنند می باشد. دانشجویان همچنین باید تسلط مناسب به زبان انگلیسی و نمره حداقل 7 آیلتس داشته باشند.

تحصیل در دانشگاه های سریلانکا

در کشور سریلانکا موسسات مختلف آموزشی وجود دارد که تحصیلات عالی و مدارک مختلف را ارائه می کنند. در جدول زیر می توانید انواع موسسات آموزشی در سریلانکا را مشاهده کنید.

نوع موسسهتعداد
دانشگاه دولتی تحت UGS15
موسسه تحصیلات تکمیلی تحت UGC17
دانشگاه دولتی6
موسسات آموزش حرفه ای (SLIATE)11

موسساتی که فقط آموزش عالی حرفه ای ارائه می دهند در حوزه موسسه آموزش فناوری پیشرفته سریلانکا (SLIATE) قرار دارند. علاوه بر این، موسسات خصوصی وجود دارد که غالباً به آنها موسسه، دانشگاه، کالج یا مدرسه گفته می شود. در برخی موارد، یک موسسه خصوصی نیز ممکن است یک دانشگاه باشد. از جمله دانشگاه های معتبر سریلانکا شامل:

  • دانشگاه کلمبو
  • دانشگاه پرادنیا
  • دانشگاه سری جیواردنپورا
  • دانشگاه کلانیا
  • دانشگاه موراتووا
  • دانشگاه جافنا
  • دانشگاه روحونا
  • دانشگاه آزاد سریلانکا
  • دانشگاه شرقی سریلانکا
  • دانشگاه جنوب شرقی

تحصیل دکترا در دانشگاه کلانیا سریلانکا

تحصیل دکترا در دانشگاه کلانیا سریلانکا

برنامه دکترا (PhD) توسط دانشکده های زیر دانشگاه کلانیا، تحت نظارت دانشکده تحصیلات تکمیلی ارائه می شود:

  • هیئت مطالعه در بازرگانی و مدیریت بازرگانی
  • هیئت مطالعه علوم انسانی
  • هیئت مطالعه علوم پزشکی
  • هیئت مطالعه در علوم
  • هیئت مطالعه علوم اجتماعی
  • هیئت مطالعه محاسبات

متقاضیان دکترا باید یک پیشنهاد تحقیقاتی به FGS ارائه دهند. این موضوع با توجه به بررسی هیئت علمی به دانشکده و بخش مربوطه هدایت خواهد شد. بر اساس پیشنهاد و ارائه شده توسط متقاضی به دانشگاهیان ارشد دانشکده / گروه، استاد راهنما توسط هیئت مطالعه پس از پذیرش صلاحیت داوطلب منصوب می شوند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا 3 سال است و گزارش پیشرفت باید هر 6 ماه از طریق سرپرست به FGS ارسال شود. با پذیرش صلاحیت برای دکترا، دستورالعمل های رساله یا پایان نامه برای داوطلب صادر می شود. FGS تحقیقات تجربی توسط داوطلبان دکترا را تشویق می کند، بنابراین متقاضیان باید آماده انجام تحقیقات باشند و فقط به منابع کتابخانه یا سایر مواد ثانویه وابسته نباشند.

تحصیل دکترا در دانشگاه پرادنیا

دانشگاه پرادنیا در برنامه دکترای خود با دانشگاه فنی کوئینزلند استرالیا (QUT) برنامه مشترک ارائه می دهد. شرایط تحصیل دکتری مشترک مستلزم آن است که داوطلبان دکترا حداقل یک سال را در QUT سپری کنند. این می تواند 6 ماه در ابتدا و پایان یا 12 ماه در اواسط برنامه 3 ساله دکترا باشد که به رشته و ماهیت مطالعه انجام شده بستگی دارد. در شرایطی که لازم است آزمایشات میدانی در سریلانکا انجام شود، بازه زمانی می تواند به صورت موردی اصلاح شود. این دانشگاه از یک مدل همگانی پشتیبانی می کند که به موجب آن 10-12 داوطلب از رشته های مختلف و دانشگاه های سریلانکا به صورت گروهی به QUT می آیند. این روش برای به حداقل رساندن هزینه های اداری و تسهیل تکمیل به موقع در هر دو دانشگاه اتخاذ شده است.

این روش کیفیت یادگیری و نتایج تحقیق پیش بینی شده از این مدل مطالعه مقطع دکترا را افزایش می دهد. داوطلبان مقطع دکتری مشترک توسط دو دانشگاه QUT و دانشگاه پرادنیا نظارت می شوند. این تلاش تحقیقاتی مشترک، دانشمندان و دانشگاهیان ارشد را برای پیشرفت به موقع تحقیقات و شغل علمی خود پشتیبانی خواهد کرد.

تحصیل دکترای مدیریت در دانشگاه کلانیا سریلانکا

دانشگاه کلانیای سریلانکا نیز در دوره دکترای خود برنامه مدیریت را ارائه می کند. مدت زمان تحصیل این دوره به صورت تمام وقت 3 سال و نیمه وقت 6 سال است هزینه این دوره سالانه 300.000LKR (روپیه) می باشد. متقاضیان برای ثبت نام باید یکی از شرایط پذیرش زیر را داشته باشند:

  • کارشناسی ارشد در رشته مدیریت
  • مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت، تجارت، اقتصاد، مهندسی با یک مقاله تحقیقاتی از یک دانشگاه معتبر

برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با مهاجرت تحصیلی به سریلانکا مشاورین و همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات دیگر را در این باره در سایت قرار داده اند. برای دریافت مشاوره تخصصی نیز می توانید با این موسسه همکاری کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *