مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته زمین شناسی در تایلند

رشته زمین شناسی در تایلند

تحصیل رشته زمین شناسی در تایلند در دانشگاه های برتر خصوصی و دولتی این کشور برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع بالاتر مقدور می باشد.  شما برای مهاجرت تحصیلی به تایلند باید ویزای تحصیلی کشور تایلند را اخذ کنید. تحصیل رشته زمین شناسی در کشور تایلند در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در دسترس دانجویان بین المللی است. یک دانشجوی بین المللی می تواند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کند.  تایلند که کشوری آسیایی است فضای خاص و فرهنگ مخصوص به خود را دارد. همین امر یکی از دلایل جذب دانشجویان بین المللی به تایلند می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل خود به صورت پاره وقت و ساعاتی محدود در کشور تایلند کار کنند.

در واقع اکثر دانشجویان بین المللی به مشاغل پاره وقت نیاز دارند. کار دانشجویی در تایلند یک توفیق اجباری است که موجب یادگیری زبان تایلندی و کسب درامد می شود. تحصیل در تایلند می تواند نگرش شما را به آسیا و جهان جدید تغییر دهد. تایلند غذاهای مخصوصی دارد و آداب و رسوم و مذهب خاص خود را دارد. این کشور به صورت پادشاهی اداره می شود.  شهر بانکوک یکی از شهرهای مرفه و زیبای این کشور است که بسیاری از دانشجویان بین المللی را در خود جای داده است.

اعتبار بالای دانشگاه های این کشور منجر به ادامه تحصیل در کشورهای برتر جهان در زمینه آموزش می شود. به طور مثل برخی از دانش آموختگان در مقطع کارشناسی به کشورهای آمریکا و انگلیس و دانمارک و ایتالیا و آلمان مهاجرت تحصیلی می کنند. درست است که تایلند در آسیا واقع شده است اما این کشور می تواند مقدمه موفقیت شما در زمینه تحصیل و زندگی و کار شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به تایلند پاسخگوی سوالات شماست.

تحصیل رشته زمین شناسی در تایلند

اگر در مورد پاسخ به سوالاتی مانند زمین چگونه و در چه زمانی شکل گرفت؟ زمین چگونه تکامل یافته است؟ تاریخچه زندگی بر روی زمین چیست؟ انقراض جمعی چه زمانی رخ داد و چه عواملی باعث آن شد؟ کنجکاو هستید، زمین شناسی ممکن است رشته مناسبی برای شما باشد. تکتونیک صفحه چیست؟ صفحات تکتونیکی چگونه برهم کنش می کنند؟ کوه ها چگونه شکل می گیرند؟ آتشفشان ها چگونه، کجا و چرا بوجود می آیند؟ علت زلزله چیست؟ آیا می توانیم آنها را پیش بینی کنیم؟ چرا و چرا نه؟ سونامی چگونه شکل می گیرد؟ کنجکاو هستید، زمین شناسی ممکن است رشته مناسبی برای شما باشد. در واقع تمامی سوالات مذکور به زندگی انسان ها و نحوه زندگی آن ها مربوط است به همین دلیل رشته زمین شناسی علمی بسیار مهم و ضروری است.

اگر می خواهید بدانید تحصیل در دانشگاه های برتر کشور تایلند چگونه است به این کشور مهاجرت کنید و در رشته زمین شناسی تحصیل کنید. رشته زمین شناسی برای آماده سازی شما برای طیف گسترده ای از گزینه های شغلی در دسترس برای رشته های زمین شناسی، برنامه پیش زمینه ای مناسب در زمین شناسی و زمینه های مرتبط را برای شما فراهم می کند. در واقع دانشگاه های تایلند، برنامه درسی را بر اساس 3 موضوع مهم ایجاد کرده است: قدردانی از مقیاس های مکانی و زمانی و آگاهی از مواد زمین و ترکیبات سیستم های محیطی و درک فرآیندهای زمین شناسی و محیطی. تحصیل زمین شناسی بهترین انتخاب برای هر دانشجوی بین المللی است که به دنبال مقصد تحصیل در خارج از کشور در تایلند است. زمین شناسی در کشور تایلند در بسیاری از دانشگاه های دولتی شهرهای بزرگ تدریس می شود.

تحصیل رشته زمین شناسی در تایلند

دانشگاه رشته زمین شناسی در تایلند

دپارتمان و گروه تخصصی رشته زمین شناسی در دانشگاه چولالونگکورن اولین گروهی است که در تایلند در سال 1958 کلاس های زمین شناسی ارائه می دهد. این گروه به طور رسمی با تایید شورای دانشگاه در 13 ژوئیه 1959 تاسیس شد. بخش ما دوره های آموزشی کوتاهی را برای افزایش دانش و افزایش تجربه دانشگاهی زمین شناسان که در بخش دولتی و خصوصی کار می کنند، ترتیب داده است. برنامه های آموزشی شامل کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمین شناسی، کارشناسی ارشد در علوم زمین، کارشناسی ارشد در علوم زمین نفتی (یک برنامه بین المللی) و دکترای زمین شناسی است. این گرایش های جذاب و بسیار کاربردی است که بسیاری از دانشجویان از دیگر کشورهای جهان به تایلند مهاجرت می کنند.

در جدول زیرشاهد دانشگاه های برتر کشور تایلند و رتبه های آنان در سال اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در جهان
Chulalongkorn University208
Mahidol University252
King Mongkut’s University of Technology Thonburi801

مشاغل رشته زمین شناسی در تایلند

همچنین گروه علوم زمین شناسی یکی از 8 بخش دانشکده علوم، دانشگاه چیانگ مای (CMU) است. این گروه در سال 1964 هنگامی که دانشگاه چیانگ مای تأسیس شد. در ابتدا، 12 دانشجو زمین شناسی را به عنوان گرایش خود انتخاب کردند. این دپارتمان سالانه حدود 60 دانشجوی زمین شناسی و 40 دانشجوی گوهرشناسی ثبت نام می کند. علاوه بر این، دوره های خدماتی برای سایر برنامه های تحصیلی که نیاز به دانش اولیه در زمین شناسی دارند ارائه می شود. دوره های انتخابی زمین شناسی نیز موجود است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در تایلند ابتدا مقاله مذک.ر را بررسی بفرمائید.

برای تحصیلات تکمیلی ، دانشجویان می توانند رشته تحصیلی خود را از موارد زیر انتخاب کنند: زمین شناسی ساختاری و چینه شناسی، دیرینه شناسی و رسوب شناسی، کانی شناسی و سنگ شناسی، زمین شناسی اقتصادی، ژئوشیمی، هیدروژئولوژی و زمین شناسی کاربردی این دپارتمان قادر است. هر سال 15-20 دانشجوی کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد و دکتری) را ثبت نام کند.

در مشاغل زیر شاهد موقعیت و مشاغل مختلفی هستد که یک کارشناس زمین شناس در تایلند می باشید:

  • زمین شناس اقتصادی
  • زمین شناس اکتشافی
  • ژئوشیمیست
  • ژئوفیزیکدان
  • متخصص آب و هوا
  • متخصص مواد معدنی
  • دیرینه شناس
  • زلزله شناس
  • آتشفشان شناس

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل و اشتغال در رشته زمین شناسی در کشور تایلند هستید:

تحصیل و کار در رشته زمین شناسی در تایلند

مزایای تحصیل رشته زمین شناسی در تایلند

علوم زمین شناسی در منطقه ای قرار دارد که دارای پدیده های زمین شناسی خوبی است. به راحتی از محوطه دانشگاه قابل دسترسی است. آموزش در کلاس درس با رویدادهای میدانی با سفرهای میدانی و مشاهده دانش آموزان مستقل مرتبط است. طیف گسترده ای از سنگ های آذرین، رسوبی و دگرگونی، ساختارهای زمین شناسی، ویژگی های چینه شناسی، فسیل ها، فرم های زمین و ذخایر معدنی به صورت محلی یافت می شوند. بسیاری از جنبه های آنها دارای اهمیت اقتصادی و زیست محیطی هستند. آموزش میدانی در زمین شناسی بخشی جدایی ناپذیر از برنامه گروه است و شامل یک دوره در زمینه روش های میدانی ارائه شده در طول سال تحصیلی و 2 دوره آموزشی صحرایی تابستانی است. فرصت های عالی برای تحقیقات میدانی وجود دارد. این امر معمولا با تحقیقات آزمایشگاهی ادغام می شود.

در سال 1966، برنامه تحصیل در مقطع کارشناسی در زمین شناسی مجددا ارائه شد تا به 3 کلاس دانش آموزان از طریق موارد زیر خدمت کند:

  • دانشجویان عمده حرفه ای
  • دانش آموزان عمده غیر حرفه ای که مایل به ایجاد یک آموزش فرهنگی گسترده در مورد علاقه اصلی در علوم زمین شناسی بودند.
  • دانش آموزان در زمینه های دیگر که مایل بودند با درک زمین شناسی به جهان بینی برسند.

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله رشته زمین شناسی در تایلند را به طور کامل در اختیار شما قرار داده اند. امید است مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد. مشاورین ما در بخش مشاوره تخصصی آماده راهنمایی و خدمت رسانی به شما خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *