مهاجرت تحصیلی اروگوئه

رشته ریاضی در اروگوئه

رشته ریاضی در اروگوئه

یکی از رشته هایی که توجه دانشجویان خارجی را در سراسر جهان به خود جلب کرده رشته ریاضی در اروگوئه است که در دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. این کشور، به طور رسمی جمهوری شرقی اروگوئه، کشوری در آمریکای جنوبی است. از غرب و جنوب غربی با آرژانتین و از شمال و شمال شرقی آن با برزیل مرز مشترک دارد. در حالی که از جنوب با ریو د لا پلاتا و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس هم مرز است. مساحت این کشور تقریبا 176000 کیلومتر مربع است. جمعیت تقریبی آن 3.51 میلیون نفر است. به طوری که، 2 میلیون نفر در کلان شهر پایتخت و بزرگترین شهر آن، یعنی مونته ویدئو زندگی می کنند. منطقه ای که به این کشور تبدیل شد، 13000 سال پیش برای اولین بار توسط گروه های جمع آوری شکارچیان ساکن بود. قبیله غالب در لحظه ورود اروپاییان قوم شارزا بودند.

زمانی که پرتغالی ها برای اولین بار کلونیای دو ساکرامنتو را در سال 1680 تأسیس کردند. این کشور در مقایسه با کشورهای همسایه نسبتا دیر توسط اروپایی ها مستعمره شد. مونته ویدئو به عنوان یک سنگر نظامی توسط اسپانیایی ها در اوایل قرن هجدهم تاسیس شد. به طوری که بیانگر ادعاهای رقابتی بر سر منطقه است. این کشور در پی یک مبارزه 4 جانبه بین پرتغال و اسپانیا و بعدا آرژانتین و برزیل استقلال خود را بین سال های 1811 و 1828 به دست آورد. این مقاله توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت بررسی رشته ریاضی در اروگوئه نگارش شده است.

معرفی رشته ریاضی در اروگوئه

ریاضیدانان برای تدوین حدس های جدید الگوها را جستجو کرده و از آن ها استفاده می کنند. آن ها با اثبات ریاضی حقیقت یا نادرستی چنین مواردی را حل می کنند. ساختارهای ریاضی مدل های خوبی از پدیده های واقعی می باشند. بنابراین، می توان از استدلال ریاضی برای ارائه بینش یا پیش بینی در مورد طبیعت استفاده کرد. با استفاده از انتزاع و منطق، رشته ریاضی در اروگوئه از شمارش، محاسبه، اندازه گیری و مطالعه سیستماتیک اشکال و حرکات اجسام فیزیکی حاصل شد. ریاضیات عملی از همان زمان وجود سوابق مکتوب، فعالیتی انسانی بوده است. تحقیقات لازم برای حل مسائل ریاضی ممکن است سال ها یا حتی قرن ها تحقیق مداوم به طول انجامد.

استدلال های دقیق برای اولین بار در ریاضیات یونان، به ویژه در اقلیدس «عناصر» ظاهر شد. از اواخر قرن نوزدهم از کارهای پیشگامانه جوزپه پینو، دیوید هیلبرت و دیگران در مورد سیستم های بدیهی، این امر عادی شده است كه با كاستن دقیق از بدیهیات مناسب، تحقیقات ریاضی را به عنوان حقیقت اثبات می كنند. تعاریف ریاضیات تا زمان رنسانس با سرعت نسبتا آهسته ای پیشرفت کردند. نوآوری های ریاضی در تعامل با اکتشافات علمی جدید منجر به افزایش سریع میزان کشف ریاضیات شد و تا به امروز ادامه داشته است.

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در اروگوئه

در این کشور می توانید بسیاری از دانشگاه های دارای رتبه برتر را پیدا کنید که جایگاه شایسته خود را در کنار بزرگترین نام دانشگاه های بین المللی در آنجا دارند. دانشگاه ها، دانشکده ها، دانشکده های پزشکی، دانشکده های مهندسی و دانشکده های حقوقی این کشور بسیار مورد احترام و شناخته شده در جوامع آموزشی و دانشگاهی هستند. نرخ سواد در این کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته تر بالا است. تحصیل برای دانش آموزان 6 تا 11 ساله و در ابتدایی، متوسطه، آموزشگاه فنی و دانشگاه اجباری است. مونته ویدئو مرکز ملی آموزش عالی است. دانشگاه جمهوری (1849) دارای دانشکده های بی شماری است. از جمله یک دانشکده پزشکی برجسته که دانشجویان را از سراسر منطقه جذب می کند.

اما برای علاقه مندان به رشته ریاضی در اروگوئه دانشگاه های زیر مناسب می باشد:

  • دانشگاه جمهوری
  • دانشگاه مونته ویدئو
  • دانشکده علوم دانشگاه جمهوری
  • دانشگاه ریاضیات دانشگاه جمهوری
  • مدرسه CIMPA

با پذیرش در هر کدام از دانشگاه های بالا دانشجو جهت تحصیل در این کشور نیاز به ویزای تحصیلی اروگوئه دارد.

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در اروگوئه

تحصیل در مدرسه CIMPA اروگوئه

هدف اصلی این مدرسه تقویت فعالیت های این کشور در ریاضیات کاربردی، علوم محاسباتی و مهندسی است. این مدرسه به عنوان بخشی از یک پروژه در حال انجام برای توسعه ریاضیات کاربردی در این کشور، که در میان دیگر شبکه ها، روش های عددی، زیست ریاضی، مالی ریاضی، بیمه و غیره تمرکز دارد، خدمت خواهد کرد. به طور خاص، این مدرسه انتظار دارد که مدرسه جذب و سرانجام دانشجویان محلی بیشتری (برای مثال، کارشناسی ریاضیات، آمار و مهندسی) را برای ثبت نام در برنامه کارشناسی ارشد ریاضیات مهندسی ترغیب می کند. در عین حال، این مدرسه برنامه هایی برای ایجاد و بزرگ کردن تیمی از سرپرستان پایان نامه واجد شرایط دارد.

براساس دستورالعمل های ذکر شده، زمینه های تحقیق در ریاضیات کاربردی عمدتا به موضوعاتی نظیر موارد زیر متمرکز می شود:

  • نظریه ارتباطات و اطلاعات
  • مدل سازی شبکه
  • امور مالی ریاضیات با کاربردهای مدیریت ریسک انرژی
  • زیست ریاضیات
  • توسعه بهینه منابع طبیعی

دانشجویان بسته به علاقه خود جهت تحصیل در اروگوئه می توانند یکی از موارد بالا را انتخاب نمایند.

درباره اقتصاد اروگوئه

سرانه تولید ناخالص ملی این کشور (GNP) در بالاترین میزان در آمریکای لاتین است. این کشور طبقه متوسط شهری زیادی دارد. استاندارد زندگی نسبتا بالای آن در طول تاریخ براساس درآمد حاصل از صادرات محصولات کشاورزی، به ویژه پشم و گوشت گاو بوده است که با این وجود بازارهای جهانی دچار نوساناتی شده اند. برای کاهش وابستگی کشور به تجارت خارجی، دولت های متوالی تولید و خدمات داخلی را تشویق کرده اند، که به بخش های پویای اقتصاد تبدیل شده اند. دولت تعداد زیادی از شرکت های بزرگ را تولید و تولید می کند، نفت وارداتی را تصفیه می کند، سیمان تولید می کند و گوشت و ماهی را پردازش می کند. دولت همچنین راه آهن و بزرگترین شرکت تلفن کشور را کنترل می کند. با این حال، از دهه 1990 تلاش برای خصوصی سازی شرکت های دولتی صورت گرفته است.

در نمودار زیر، شرکای وارداتی این کشور را مشاهده می کنید:

شرکای وارداتی اروگوئهاقتصاد این کشور با یک بخش کشاورزی صادرات گرا و یک نیروی کار تحصیل کرده همراه با سطح بالایی از هزینه های اجتماعی مشخص می شود. اقتصاد این کشور پس از رشد متوسط 5% سالانه طی سال های 1996 تا 1998، در سال های 1992 تا 1999 دچار رکود بزرگی شد که بیشتر ناشی از سرریز مشکلات اقتصادی همسایگان بزرگ آن، آرژانتین و برزیل بود.

در جدول زیر درصد نیروی کار در مشاغل مختلف را مشاهده می کنید:

مشاغلنیروی کار
کشاورزی13%
صنعت14%
خدمات73%

دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته ریاضی در اروگوئه می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اعزام دانشجو به اروگوئه تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *