مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته ریاضی در ارمنستان

رشته ریاضی در ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل رشته ریاضی در ارمنستان یکی از راه هایی است که علاقه مندان به رشته علوم پایه آن را انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به متقاضیانی که قصد تحصیل این برنامه را دارند، در امر مهاجرت تحصیلی کمک نماید. در مورد جامعه این کشور، حدود 95% از جمعیت این کشور مسیحی می باشند. این کشور جزء اولین ملت هایی بود که در خاور میانه به مسیحیت گرویدند. اقتصاد این کشور به دلیل درگیری با آذربایجان، جنگی که چندین سال در جریان است، آسیب زیادی دیده است.

ترکیه همسایه همچنین محاصره اقتصادی این کشور را به دلیل کنترل آن ها بر قره باغ کوهستانی، قلمرو نزدیک ترکیه و این کشور اعمال کرده است. به دلیل وضعیت اقتصادی فعلی امور و هزینه بالای درمان و محدودیت در دسترس، بیمه درمانی اجباری بر مردم این کشور تحمیل شده است. هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با سایر مکان ها نسبتا کم است. هزینه های ارتباطی از کمترین هزینه ها در جهان است. پایتخت این کشور ایروان است و در این شهر بیشتر دانشگاه های آموزش عالی و آموزش متوسطه واقع شده اند.

معرفی رشته ریاضی در ارمنستان

برنامه های مدرک علوم طبیعی و رشته ریاضی در ارمنستان شامل علوم زیستی، شیمی و بیوشیمی، علوم زمین، ریاضیات محض و کاربردی، آمار، آمار زیستی و علوم داده، فیزیک و نجوم است. اگر شما یک فرد بنیادی هستید، این شاخه های دانش شما را قادر می سازد تا به عنوان یک رهبر آینده در علوم طبیعی و ریاضیات تبدیل شوید. علاقه مندان به علوم و اختراعات و اکتشافات علمی آن ها بسیاری از امور را برای بشر امکان پذیر کرده است. از فیثاغورس گرفته تا مارک زاکربرگ، افلاطون تا استیو جابز، همه آن ها در حال تحصیل علوم طبیعی بوده اند.

بسیاری از مشاغل به منطق و حل مشکلات بستگی دارد. مدرک تحصیلی در علوم طبیعی و ریاضیات به شما امکان می دهد از این توانایی ها برای بیان مفاهیم پیچیده ای که مزیت هر حرفه ای است استفاده کنید. برنامه های تحصیلات دانشگاهی در برخی از دانشگاه های این کشور به شما امکان دستیابی به طیف گسترده ای از مشاغل در صنعت یا تحقیقاتی را می دهد.

مشاغل صنعتی یا تحقیقاتی عبارتند از:

  • دانشمند داده
  • تحلیلگر مالی
  • متخصص یادگیری ماشین
  • میکروبیولوژیست
  • بازرس غذا و دارو
  • دانشمند تحقیق

دانشگاه های رشته ریاضی در ارمنستان

موسسات آموزش عالی دولتی اساسا تحت نظارت وزارت آموزش و علوم قرار دارند. 26 موسسه آموزش عالی دولتی وجود دارد. 16 مورد از این ها مربوط به سیستم وزارت معارف و علوم است. 4 مورد با توافق نامه های بین ایالتی تأسیس شده و بودجه آن از طرف MES تأمین شد. همچنین یک موسسه آموزش عالی در هر یک از زمینه های زیر در این سیستم وجود دارد:

  • پلیس و نیروی انتظامی
  • وزارت اورژانس
  • مادر مقدس اچیمیادزین

این کشور، کشوری جالب و غنی با میراث گذشتگان، مناظر زیبا، کوه های مرتفع و سازندهای بی نظیری است که در هیچ جای دیگر جهان نمی توانید ببینید. در حالی که در مقایسه با سایر کشورها تعداد فرصت های آموزش عالی تا حدودی محدود است. تمرکز زیاد در زمینه پزشکی، حقوق یا تجارت باعث می شود اگر بخواهید یکی از این زمینه ها را زندگی حرفه ای خود کنید، مکانی عالی برای رفتن است. فرصت های بازگشت به این کشور اغوا کننده است. زیرا، افرادی که برمی گردند معمولا پس از بازگشت به کشور، راه هایی برای شروع کار خود و یا دریافت کمک فدرال با تحقیقات یا فعالیت تجاری خود ارائه می شوند.

در لیست زیر دانشگاه های ارمنستان که رشته ریاضی در ارمنستان را ارائه می دهند، آورده شده است:

  • دانشگاه روسی-ارمنی (اسلاونی)
  • دانشگاه دولتی ایروان
  • دانشگاه دولتی گوریس
  • دانشگاه دولتی شیراک
  • دانشگاه موصس خورناتسی
  • دانشگاه دولتی وانادزور

دانشگاه های رشته ریاضی در ارمنستان

تحصیل ریاضی در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

آموزش ریاضیدانان متخصص در دانشگاه دولتی ایروان (YSU) در سال 1924 در بخش فیزیک – ریاضیات گروه علوم اجتماعی آغاز شد. به طوری که، در سال 1993 به گروه ریاضی فیزیکی تبدیل شد. در سال 1959 این بخش به بخش فیزیک و بخش مکانیک و ریاضیات تقسیم شد. در سال 1963 تخصص ریاضیات سایبرنتیک ریاضی در گروه مکانیک و ریاضیات آغاز شد و پایه آن در سال 1972 گروه ریاضیات کاربردی و انفورماتیک ایجاد شد. در سال 1988 گروه مکانیک و ریاضیات به 2 بخش مکانیک و ریاضیات جداگانه تقسیم شدند و در سال 2007 مجددا در یک گروه ریاضیات و مکانیک متحد شدند.

روند تحصیل در گروه در 3 گرایش رشته ریاضی در ارمنستان، مکانیک و ریاضیات عملگرایی اجرا می شود. در 8 صندلی گروه در چارچوب آموزش کارشناسی ارشد، موضوعات زیر آموزش داده می شود:

  • نظریه توابع
  • معادلات دیفرانسیل
  • نظریه احتمالات و آمار ریاضی
  • جبر و هندسه کاربردی
  • نظریه مدیریت بهینه و تقریب ها
  • ریاضیات محوری
  • مکانیک سفت و سخت تغییر شکل بدن
  • مدیریت و ثبات حرکت

فارغ التحصیلان دپارتمان در هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از متخصصان ریاضیات، مکانیک، ریاضیات اکچوئری و همچنین معلمان ریاضیات واجد شرایط هستند. به علاوه، آن ها این فرصت را دارند که دانش و مهارت خود را در مراکز تحقیقاتی مختلف، موسسات آموزش متوسطه و عالی، مدارس عمومی، مالی، سیاسی، صنعتی و سایر زمینه ها استفاده کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در ارمنستان

طی چند سال گذشته به دلیل تعدادی از تصمیمات قانونی، هزینه تحصیل در ارمنستان در کل حدود 30% افزایش یافته است. این امر برخی مشکلات اقتصادی را برای برخی دانشجویان ایجاد کرده بود. چند برنامه برای کمک به برخی از هزینه ها وجود دارد. اما افزایش زیاد شهریه برخی از دانشجویان را مجبور به کار در مدتی کرده است تا بتوانند شهریه و سایر هزینه های لازم برای گرفتن مدرک را تأمین کنند.

وقتی مردم به فکر مهاجرت به کشور دیگری می باشند، ممکن است این کشور به ذهن آن ها خطور کند و آن ها درباره هزینه زندگی در این کشور تحقیق خواهند کرد. این بیشتر به سبک زندگی شما و مکانی که می خواهید زندگی کنید بستگی دارد. اما اکثر مردم می گویند این یک کشور ارزان قیمت باورنکردنی است. به طور متوسط می توان گفت که هزینه های زندگی در مقایسه با سایر شهرها به طور قابل توجهی کمتر است.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در این کشور را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در ارمنستان

ارمنستان با داشتن هزینه فوق العاده کم زندگی در یک کشور مرفه، چیزهای زیادی را ارائه می دهد. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام آمده است:

اقلامهزینه به دلار
اجاره خانه578$
خدمات273$
غذا206$
حمل و نقل28.9$

چنانچه قصد مهاجرت به ارمنستان جهت تحصیل رشته ریاضی را دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی در این باره را دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *