مهاجرت تحصیلی هلند

رشته تربیت بدنی در هلند

رشته تربیت بدنی در هلند

هلندی ها واقعاً از ورزش لذت می برند، به همین دلیل رشته تربیت بدنی در هلند از اهمیت بالایی در بین متقاضیان این رشته برخوردار است. حدود دو سوم جمعیت بالای 15 سال در این کشور به صورت هفتگی ورزش می کنند. هوای مرطوب و دمای متوسط در هلند نیز آن را به مقصدی ایده آل برای تعطیلات تبدیل کرده است و گردشگران دوست دارند برای انجام ورزش های آبی، دوچرخه سواری و پیاده روی به این کشور سفر کنند. این مقاله متعلق به تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

دانشگاه رشته تربیت بدنی در هلند

افراد می توانند در یکی از 4 دانشگاه علوم کاربردی مختلف هلند، دوره لیسانس مطالعات ورزشی و تربیت بدنی را به زبان انگلیسی بگذرانند. این موسسه ها به عنوان دانشگاه علمی کاربردی لاهه، دانشگاه علمی کاربردی Hanze، دانشگاه علوم آمستردام و دانشگاه علوم Wittenborg شناخته می شوند. در حال حاضر تحصیل تربیت بدنی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های تحقیقاتی امکان پذیر نیست. در مقابل، مدرک کارشناسی ارشد در ورزش و تربیت بدنی فقط در دانشگاه های تحقیقاتی، به ویژه دانشگاه گرونینگن و دانشگاه VU آمستردام در دسترس است.

افراد نه تنها از یک برنامه درسی انگلیسی بهره می برند، بلکه به امکانات عالی ورزشی در دانشگاه نیز دسترسی خواهید داشت. همچنین تمام مدارک تربیت بدنی در هلند معتبر هستند وکیفیت آن ها با معادل آن ها در انگلیس در نظر گرفته می شود. یک مسئله مهم که باید به خاطر سپرده شود، دوره های تربیت بدنی در دانشگاه های هلند است که عمدتا بر جنبه سازمانی ورزش متمرکز است. در نتیجه، ممکن است برای سنجش صلاحیت افراد برای تدریس یا کار در مراکز تفریحی کافی نباشد. علاوه بر این، دانشجویان با حضور در دانشگاه های علمی کاربردی، از پیوندهای قوی صنعتی آنها بهره مند خواهند شد. به عنوان مثال، دانشگاه علمی کاربردی لاهه فرصتی منحصر به فرد برای شرکت در دوره کارآموزی در اتحادیه انجمن های فوتبالی در اروپا، فدراسیون بین المللی والیبال یا فدراسیون بین المللی تنیس به دانشجویان ارائه می دهد.

دوره های رشته تربیت بدنی در هلند

از ژانویه 2019، 4 گزینه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی وجود دارد:

  • کارشناسی مدیریت ورزشی بین المللی، دانشگاه علمی کاربردی لاهه
  • کارشناسی مطالعات ورزشی، دانشگاه علمی کاربردی هانزه
  • کارشناسی تربیت بدنی، دانشگاه علمی کاربردی آمستردام
  • کارشناسی مدیریت تجاری ورزشی، دانشگاه علوم کاربردی ویتنبورگ

هر چهار برنامه تحصیلی شامل ارائه تکالیف عملی و گذراندن دوره کارآموزی می شود، به این معنی که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود تجربه های عملی زیادی خواهند داشت. این سبک تدریس تضمین می کند که افراد پس از فارغ التحصیلی برای صنعت رقابتی ورزشی آماده باشند. علاوه بر این، این 4 برنامه رویکرد میان رشته ای را برجسته می کند و دوره های قابل ارائه در زمینه های مختلف مختلف مانند دوره های مالی، بازاریابی، اخلاق، جامعه شناسی، حقوق، رسانه و سیاست می باشد. این مساله یک موقعیت عالی برای یادگیری، برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و موفقیت در زمینه تربیت بدنی است.

با وجود این شباهت ها، برنامه درسی در هر 4 دوره بسیار متفاوت است. برنامه مدیریت ورزشی بین المللی در دانشگاه علمی کاربردی لاهه آخرین مدرک ورزشی است که در هلند راه اندازی شده است و از سپتامبر 2017 آغاز شده است. در این برنامه 3 ساله، شما باید دوره کارآموزی خود را در طول سال دوم و سوم خود به پایان برسانید. در حالی که دوره تحصیلات دانشگاه علمی کاربردی لاهه بر گستردگی دانش متمرکز است، دانشگاه علمی کاربردی هانزه برنامه درسی را ایجاد کرده است که امکان تعمق در تحصیل را فراهم می کند.

در طول 3 سال تحصیل در دانشگاه، افراد در کاوش 3 موضوع خواهند بود:

  • فعالیت های بدنی تقویت کننده سلامتی
  • رفتار شناسی ورزشی
  • سیاست و کارآفرینی در ورزش

همچنین برنامه مدیریت تجاری ورزش در دانشگاه علوم کاربردی ویتنبورگ بیشترین انعطاف پذیری را با دانشجو از نظر تقویت ذهنی، ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در هلند

هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در هلند

نمرات مهم ترین عامل در روند پذیرش در برنامه های مدرک ورزشی نیستند. معمولا در برخی از دانشگاه ها از افراد برای شرکت در یک آزمون ارزیابی در محوطه دانشگاه دعوت به عمل می آید. در این آزمون داوطلبان باید معاینه بدنی انجام دهند. دوره های آموزشی هلندی در شاخه تربیت بدنی معمولاً 4 سال طول می کشد. دانشجویان اهل اتحادیه اروپا، شهریه کمتری در دانشگاه های دولتی هلند پرداخت خواهند کرد. این هزینه ها معمولاً بین 700€ تا 2100€ (یورو) در 1 سال تحصیلی است و میزان هزینه ها تحت تأثیر محل تحصیل، رشته و نوع مقطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) است.

برای دانشجویان بین المللی، هزینه های تحصیل، بیشتر از دانشجویان اهل اتحادیه اروپا است. این هزینه ها در کشور هلند، از قرار زیر است:

  • 6000€ الی 15000€ (یورو) سال برای دوره کارشناسی
  • 8000€ الی 20000€ (یورو) سال برای دوره کارشناسی ارشد

هزینه های تحصیل در هلند در دانشگاه های خصوصی معمولاً به بودجه بیشتری احتیاج خواهید داشت. برای برخی از برنامه های تحصیلی، انتظار می رود که دانشجویان سالانه 30000€ (یورو) بپردازند. همچنین پزشکی و تجارت از گرانترین دوره ها از لحاظ شهریه پرداختی هستند. در نمودار زیر، حداقل هزینه زندگی ماهانه در بعضی از شهر های هلند، برحسب یورو، قابل مشاهده است:

حداقل هزینه زندگی ماهانه در بعضی از شهر های هلند، برحسب یورو

زندگی در هلند

مهمترین فرودگاه کشور هلند Amsterdam Schiphol است. به عنوان یکی از شلوغ ترین مراکز اروپا، تقریباً از هرجای دنیا می تواند به راحتی به این کشور دسترسی پیدا کرد. هلند کشوری نسبتاً کوچک اما پرجمعیت است. با ارتباطات متعدد، کاوش در شهرهای دیگر و حومه شهر نسبتاً آسان است. اگر هوا مساعد باشد، حتی ممکن است بتوان یک تور دوچرخه سواری طولانی را در نظر گرفت. همچنین افراد مانند هر شخص دیگری که در هلند تحصیل می کند، باید خیلی زود پس از ورود به این کشور دوچرخه تهیه کنند.

هلند با تاریخ دریانوردی خود مدتهاست که یک کشور مهم برای تجارت بین المللی است. برخی از بزرگترین شرکت های جهان، هلندی هستند و بسیاری از دفتر های مرکزی گروه های جهانی در هلند مستقر می باشد. کار آفرینان همواره به دنبال نیروی کاری هستند که به زبان انگلیسی تسلط دارد و از کارمندان خارجی نیز بسیار استقبال می کند و شرایط مناسب را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. اگر فردی با مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد از دانشگاه هلند فارغ التحصیل شود، شانس خوبی برای یافتن کار و ماندن برای مدت طولانی تر در هلند خواهد داشت. برای مطرح کردن سوالات خود، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *