مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته خلبانی در سریلانکا

رشته خلبانی در سریلانکا

رشته خلبانی در سریلانکا ممکن است مدنظر برخی افراد باشد؛ با این وجود تحصیل در سریلانکا را نمی توان گزینه خیلی خوب و پرطرفداری دانست. سریلانکا کشوری جزیره ای در جنوب آسیا است که در اقیانوس هند قرار گرفته و در جنوب غربی خلیج بنگال است. با توجه به موقعیت جغرافیایی و شکلی که از تصاویر هوایی کشور سریلانکا به دست آمد، این کشور به عنوان مروارید اقیانوس هند شناخته شد. در کشور سریلانکا زبان های تامیل و سینها رسمی هستند اما قانون اساسی این کشور زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان ارتباطی به رسمیت می شناسد. به همین دلیل است که انگلیسی به طور گسترده در آموزش ها و پژوهش هایی که در کشور سریلانکا انجام می پذیرد مورد استفاده قرار می گیرد. در سریلانکا همچنین برخی از گروه های قومی به زبان پرتغالی و برخی دیگر به زبان هلندی مسلط هستند.

بزرگ ترین مذهبی که مردم سریلانکا از آن پیروی می کنند مذهب بودا است که به عنوان دین رسمی سریلانکا شناخته شده و مورد قبول بیش از 70% مردم این کشور است. علاوه بر جنبه های زبانی و مذهبی، از دیگر نکات مهمی که راجع به سریلانکا باید توجه نمود اقتصاد این کشور است. سریلانکا اگرچه در مقایسه با سایر کشورهای آسیای جنوبی، بالاترین میزان نرخ توسعه انسانی را دارد، همچنان کشوری در حال توسعه است که به دنبال بحران مالی سال 2016 از صندوق بین المللی پول یا همان International Monetary Fund که به اختصار IMF گفته می شود، مبالغ هنگفتی را قرض نمود. با این وجود تحصیل در سریلانکا ممکن است مورد سوال برخی افراد باشد به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موارد ذیل را توضیح می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته خلبانی در سریلانکا چقدر است؟
  • درآمد خلبان ها در سریلانکا چه میزان است؟

تحصیل رشته خلبانی در سریلانکا

برای کار به عنوان خلبان در سریلانکا داشتن گواهینامه خلبانی حمل و نقل هوایی لازم است. امروزه اکثر شرکت های هواپیمایی از جمله خطوط هوایی سریلانکا و میهین لانکا لازم دانسته اند تمامی متقاضیان گواهینامه ATPL داشته باشند. به این منظور فرد باید دوره های تئوری و عملی متعددی را در یکی از دانشکده های خلبانی کشور سریلانکا بگذراند و علاوه بر نمرات قبولی در این حوزه ها، حداقل های سلامتی مورد نیاز برای خلبان شدن را نیز داشته باشد. برای شروع تحصیل رشته خلبانی در سریلانکا متقاضی باید حداقل 17 سال سن داشته باشد و بتواند انگلیسی را به خوبی بخواند، بنویسد، صحبت کند و متوجه شود. متقاضی تحصیل خلبانی در سریلانکا همچنین باید یکسری آزمایش های پزشکی دهد و حداقل مدرک دیپلم دبیرستان را اخذ نموده باشد.

برای خلبان شدن در سریلانکا چند راه وجود دارد:

  • دانشکده خلبانی
  • برنامه های آموزشی خطوط هواپیمایی سریلانکا که برای دانشجویان برتر با تضمین شغلی همراه است.
  • عضویت در ارتش سریلانکا که از سوی شهروندان این کشور امکان پذیر است و موجب می شود لازم نباشند شهریه پرداخت نمایند؛ منتهی باید حداقل 12 سال در اتریش بمانند تا اجازه داشته باشند برای خلبانی تجاری یا مسافری خارج از ارتش درخواست دهند.

آینده کاری رشته خلبانی در سریلانکا

آینده کاری رشته خلبانی در سریلانکا

اگرچه تحصیل در سریلانکا رایگان نیست، از آن جایی که این کشور بیش از 21 میلیون نفر جمعیت و 3 خط هوایی دارد، موقعیت های کاری موجود برای خلبان ها در آن زیاد است و پیش بینی می شود افزایش هم بیابد. در واقع مطابق پیش بینی ها در 20 سال آینده موقعیت های کاری خلبانی در سریلانکا 143% افزایش خواهد داشت چرا که با توجه به رشد اقتصادی و برنامه های تجاری سریلانکا در این مدت 7.6 میلیون مسافر به تعداد مسافرانی که از سریلانکا دیدن می کنند افزوده خواهد شد. این موضوع به منزله ایجاد 732000 موقعیت کاری جدید است که یکی از بیشترین این مشاغل خلبانی است.

هزینه های تحصیل رشته خلبانی در سریلانکا

هر کدام از راه های خلبان شدن در سریلانکا، یعنی از طریق دانشکده های خلبانی، خطوط خلبانی یا از طریق عضویت در ارتش، هزینه های مختص به خود را دارا می باشد. منتهی خارجی هایی که تحصیل رشته خلبانی در سریلانکا را انتخاب می نمایند، روش اول یعنی دانشکده های خلبانی این کشور را انتخاب می کنند. هر دانشکده ای در سریلانکا شهریه متفاوتی برای دوره های خلبانی مختلفی که برگزار می نماید، اخذ می کند. برخی از این هزینه ها در جدول ذیل بیان شده است:

نام دوره های تحصیلی خلبانی در سریلانکاهزینه های دوره به روپیه سریلانکاتعداد ساعات
IATA Certificate in Airport OperationsLKR21107560 ساعت
Cyber Security DiplomaLKR265280 ساعت
Emergency Management for WardensLKR23871 ساعت
Understanding Aviation & Travel TerminologyLKR1376235 ساعت
Understanding Civil AircraftsLKR1376250 ساعت
Travelport Galileo Basic CourseLKR1666940 ساعت
Travelport Galileo Automated Ticketing CourseLKR1666940 ساعت
ABACUS GDSLKR1666940 ساعت
Understanding Ramp OperationsLKR1860740 ساعت
Understanding AirportLKR1860750 ساعت
Basic Course on Air CargoLKR1860750 ساعت
Advance Course on Air CargoLKR1857770 ساعت
Understanding Airline ManagementLKR2244745 ساعت
Understanding IATA DGR (Dangerous Goods Regulations)LKR2825270 ساعت
Basic Course on Airline Passenger Revenue Accounting (APRA)LKR3018770 ساعت
Diploma in Aviation StudiesLKR9597960 ساعت

همچنین با توجه به نرخ تورم در سریلانکا که در نمودار ذیل نشان داده شده است، قیمت های گفته شده در جدول بالا که با توجه به اطلاعات فوریه سال 2023 است، به مرور کمی افزایش خواهد داشت:

نرخ تورم در سریلانکا

درآمد خلبانان در سریلانکا

در سریلانکا خلبان ها جزو پردرآمدترین مشاغل هستند که پایین ترین میزان درآمدی که دریافت می نمایند 81200LKR (روپیه سریلانکا) است. در عین حال بالاترین درآمد خلبان های با تجربه در سریلانکا 239000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. همچنین میانگین درآمد خلبانان در این کشور ماهانه LKR156000 (روپیه سریلانکا) است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، راجع به رشته خلبانی در سریلانکا، هزینه های تحصیل رشته خلبانی در سریلانکا، درآمد خلبان ها در سریلانکا و غیره توضیحاتی ارائه گردید؛ هرچند در حال حاضر پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای تحصیل خلبانی کانادا و آمریکا هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *