مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته تربیت بدنی در آمریکا

رشته تربیت بدنی در آمریکا

رشته تربیت بدنی در آمریکا بسیار پرهزینه است اما از آن جایی که بهترین راه مهاجرت به این کشور روش تحصیلی می باشد، طرفداران خاص خود را دارد. در واقع آمریکا که نظام تحصیلی رایگان ندارد و از طرفی هم خصوصا در برخی از شهرها از جمله نیویورک، بسیار گران قیمت است. به همین دلیل حتی کسانی که به دنبال تحصیل و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان هستند، کانادا و تحصیل و کار در آن را ترجیح می دهند. چرا که کانادا هم به لحاظ شهریه رشته تربیت بدنی و سایر رشته و هم از نظر میزان هزینه های زندگی، کمی ارزان قیمت تر است. با این وجود وسعت و قدرت اقتصادی آمریکا و وجود تعدادی از 10 دانشگاه برتر دنیا در این کشور سبب شده تحصیل رشته تربیت بدنی در آمریکا هم مورد استقبال واقع شود.

در آمریکا در تمامی مقاطع امکان تحصیل در رشته تربیت بدنی و رشته های مشابه مثل مدیریت ورزشی، بهداشت و سلامت بدنی و غیره وجود دارد. حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی هم این امکان وجود که دانشجویان، حتی غیر آمریکایی ها، در این کشور مشغول به کار باشند. به این ترتیب وقتی فردی که در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده و به عنوان معلم ورزش، مربی و غیره در آمریکا مشغول به کار شده است، می تواند اقامت خود در این کشور را تمدید نماید. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته تربیت بدنی در آمریکا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور کدام اند؟
  • پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی برای جستجوی کار در این کشور باید ویزای مجزا اخذ نمایند یا خیر؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در آمریکا

در آمریکا هم دانشگاه های بسیار گران قیمتی وجود دارد هم دانشگاه هایی که در برخی از رشته ها شهریه های مناسب تری اخذ می نمایند. در آمریکا رشته تربیت بدنی در دانشگاه های مختلف معمولا در حدود ذیل شهریه دربرخواهد داشت:

  • زیر 25000$ (دلار آمریکا) سالانه
  • زیر 20000$ (دلار آمریکا) سالانه
  • زیر 15000$ (دلار آمریکا) سالانه
  • زیر 10000$ (دلار آمریکا) سالانه

این در حالی است که امکان تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان در برخی از دانشگاه ها با ترمی حدود 200$ (دلار آمریکا) هم امکان پذیر است. دانشجویان در این کشور همچنین باید هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت نمایند که در برخی از شهرهای این کشور، خصوصا نیویورک، به ماهانه 1600$ (دلار آمریکا) هم می رسد. در نمودار ذیل متوسط هزینه های زندگی در این کشور و آلمان با هم مقایسه شده است:

مقایسه حدود هزینه های زندگی در آمریکا و آلمان

دانشگاه های مطرح رشته تربیت بدنی در آمریکا

تعداد دانشگاه های مطرحی که برای رشته های مختلف از جمله تربیت بدنی در این کشور وجود دارد بیشتر از آلمان می باشد. برخی از بهترین دانشگاه های این کشور که رشته تربیت بدنی را ارائه می دهند در سال تحصیلی 2024-2023 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های آمریکا برای رشته تربیت بدنیTimes Higher Education Ranking 2023Shanghai Jiao Tong University Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
Stanford University2233
Harvard University2151
California Institute of Technology – Caltech6969
Massachusetts Institute of Technology (MIT)5312
University of California, Berkeley85274
Yale University9111811
Princeton University761616
University of Chicago13101022
Johns Hopkins University15142410
University of Pennsylvania14151315
University of California, Los Angeles (UCLA)21134414
Columbia University118227
Cornell University20122021
Duke University21315025

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در آمریکا

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در آمریکا

در ایالات متحده ضمن تحصیل دانشجویان رشته تربیت بدنی هم می توانند مرتبط با رشته و هم غیر مرتبط با رشته کار کنند. کار ضمن تحصیل در این کشور تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز است و درآمدی بین ساعتی 8$ تا 11$ (دلار آمریکا) دارد. این در حالی است که در کانادا کمی شرایط دانشجویان بهتر است و به طور میانگین ساعتی 17$ (دلار کانادا) حقوق می گیرند. کار در این کشور به 2 صورت امکان پذیر است:

  • کار در محیط دانشگاه مثلا با کمک به اساتید در فعالیت های پژوهشی
  • کار خارج از محیط دانشگاه مثلا در رستوران و غیره یا با کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی مثلا دستیاری مربی فوتبال و غیره

کار پس از فارغ التحصیلی در آمریکا

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در این کشور افرادی که در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده باشند می توانند به عنوان مربی تیم های ورزشی، برنامه ریز ورزشی، مربی سلامت و غیره فعالیت کنند. منتهی به منظور این که بتوانند بعد از این که دوره تحصیلی آن ها به پایان رسید همچنان اقامت آمریکا را داشته باشند، می بایست یا درخواست اخذ ویزای OPT کنند یا ویزای پس از تحصیل. به واسطه OPT تا 1 سال و به واسطه ویزای پس از تحصیل تا 2 ماه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در آمریکا همچنان اجازه خواهند داشت در این کشور اقامت داشته باشند و دنبال کار بگردند. نکته خیلی مثبتی که در خصوص کار در آمریکا وجود دارد زیاد بودن تعداد مهاجران است.

در نتیجه غالب کارفرمایان حساسیت های نژادی را اعمال نمی کنند؛ این در حالی است که در غالب کشورهای دنیا ترجیح کارفرمایان معمولا به استخدام فردی از میان هموطنان خودشان است. لازم به ذکر است افرادی که از رشته تربیت بدنی فارغ التحصیل شده اند در این کشور معمولا سالانه بین 17000$ تا 34000$ (دلار آمریکا) درآمد دارند. البته نباید فراموش کرد که میزان دقیق درآمد آن ها را سابقه کار، مهارت ها، حوزه کاری، سن، سطح تحصیلات، مهارت ها، جنسیت و غیره مشخص می نماید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور، هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در آمریکا، کار ضمن و پس از تحصیل در این کشور، بهترین دانشگاه های این کشور و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *