مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته تربیت بدنی در برزیل

رشته تربیت بدنی در برزیل

رشته تربیت بدنی در برزیل تاثیر به سزایی در رزومه دانشجویان ندارد. چراکه برزیل کشوری در حال توسعه و پرجمعیت با امکانات رفاهی فراوان است. در نتیجه در حال حاضر دانشگاه های خیلی مطرحی در برزیل وجود ندارد و اگر کسی رشته تربیت بدنی را در یکی از دانشگاه های این کشور دنبال کند، نهایتا می تواند در خود برزیل مشغول به کار شود. این در حالی است که بسیاری از دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های کشوری مثل ایتالیا به دنبال قوی تر کردن رزومه خود و کاریابی یا ادامه تحصیل در کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و کانادا هستند. برزیل کشوری است که به لحاظ جغرافیایی هم در آمریکای لاتین و هم در آمریکای جنوبی واقع شده است و با بیش از 211 میلیون نفر جمعیت، ششمین کشور پرجمعیت دنیا است.

البته برزیل به لحاظ شرایط اقتصادی کشوری با درآمد متوسط رو به بالا طبقه بندی می شود و اخیرا در طبقه بندی کشورهای صنعتی قرار گرفته است. همچنین در میان سایر کشورهای آمریکای لاتین کشور برزیل بیشترین میزان ثروت و توسعه یافته ترین اقتصاد را دارد و همواره از آن به عنوان اقتصادی نوظهور یاد می شود. برزیل همچنین بیستمین تولید ناخالص داخلی در دنیا را به خود اختصاص داده و در زمینه روابط بین الملل هم غالبا به عنوان کشوری تاثیرگذار از آن یاد می شود. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل در سال 2023 چگونه است؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی حدودا چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل در حال حاضر کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل

در برزیل دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد و در این میان دانشگاه های خصوصی برزیل از آن جایی که کمکی از سمت دولت این کشور اخذ نمی کنند، شهریه های به مراتب بالاتری دارند. تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی برزیل خیلی کم هزینه خواهد بود. اما در دانشگاه های خصوصی این کشور معمولا سالانه بین 7000$.R تا 15000$.R (رئال برزیل) شهریه به دنبال خواهد داشت. البته رشته تربیت بدنی جزو رشته های تقریبا کم هزینه تر دانشگاه ها برزیل طبقه بندی می شود. چرا که مثلا برای تحصیل رشته هایی مثل گرایش های مختلف مدیریت، دندانپزشکی و غیره، دانشجویان در دانشگاه های خصوصی برزیل باید سالانه 40000$.R تا 43000$.R (رئال برزیل) شهریه پرداخت نمایند.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های دیگری هم در برزیل باید مورد توجه قرار بگیرند. از آن جمله می توان به هزینه های ثبت نام در هر ترم، بیمه دانشجویی، هزینه عضویت در کانون دانشجویی و غیره اشاره نمود. اما عمده ترین هزینه ای که دانشجویان رشته تربیت بدنی و سایر رشته ها به صورت مشترک با آن روبه رو هستند، هزینه های زندگی در برزیل است. زندگی در برزیل برای دانشجوی خارجی با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی وی معمولا ماهانه بین 550$ تا 900$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. همچنین از آن جایی که نرخ تورم در برزیل در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی از جمله ونزوئلا، به مراتب پایین تر است، قیمت اجناس و خدمات مختلف در این کشور به مرور افزایش عمده ای نخواهد داشت.

در نمودار ذیل نرخ تورم در برزیل بررسی شده است:

نرخ تورم در برزیلاخذ ویزای تحصیلی برزیل

افراد ابتدائا باید با در نظر گرفتن هزینه های تحصیل در برزیل به اخذ پذیرش از رشته تربیت بدنی از یکی از دانشگاه های این کشور بپردازند. از جمله بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل رشته تربیت بدنی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Universidade de São Paulo
  • Universidade Federal de Santa Catarina
  • Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Universidade Estadual de Campinas
  • Universidade Federal do Rio de Janeiro
  • Universidade de Brasília
  • Universidade Estácio de Sá
  • Universidade Estadual Paulista
  • Universidade Federal do Paraná
  • Universidade Federal de Minas Gerais

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در برزیل نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که به مدارک متعددی نیاز دارد. از جمله مهم ترین مدارکی که باید تقدیم سفارت برزیل گردد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پر کردن فرم الکترونیکی در صورتی که متقاضی زمان درخواست اقامت برزیل را دارد و در غیر این صورت دنبال کردن دستورات کنسولگری برزیل
  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در برزیل به همراه برنامه تحصیلی و تاریخ دقیق آغاز و پایان دوره تحصیلی
  • 2 قطعه عکس 4*3
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • گواهی تمکن مالی بانکی برای پرداخت هزینه های زندگی در برزیل
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در برزیل

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در برزیل

دانشجویان در برزیل با داشتن مجوز کاری اجازه مشغول شدن به کار دانشجویی را دارند؛ البته کاریابی در این کشور خیلی هم راحت نخواهد بود. علاوه بر اهمیت تحصیل در دانشگاه های مطرح برزیل، نکته ای که هم برای کار دانشجویی و هم برای کار پس از فارغ التحصیلی در برزیل باید مد نظر قرار بگیرد، ضرورت تسلط داشتن به زبان پرتغالی است. در ضمن باید توجه داشت درآمد دانشجویان در برزیل نهایتا ماهانه 200$ (دلار آمریکا) خواهد بود.

پس از فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های برزیل در رشته تربیت بدنی افراد می توانند به عنوان معلم ورزش و تربیت بدنی در مدارس یا کالج های برزیل مشغول به کار بشوند. در برزیل معلمین ورزش جزو پردرآمدترین اقشار نیستند اما تقریبا می توان گفت سطح درآمد نسبتا خوبی دارند. به طور متوسط هر معلم در کشور برزیل ماهانه 9080$.R (رئال برزیل) حقوق می گیرد که معادل سالانه آن 109000$.R (رئال برزیل) می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته تربیت بدنی در برزیل، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *