مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته بیهوشی در قبرس

رشته بیهوشی در قبرس

رشته بیهوشی در قبرس با کیفیت آموزشی عالی در برترین دانشگاه های این کشور ارائه و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی امکان کار را خواهند داشت. این کشور با زیبایی های طبیعی غنی، پوشش گیاهی منحصر به فرد، سواحل طلایی و آب های شفاف آماده است تا شما را همراهی کند تا زندگی آموزشی و اجتماعی خود را در خارج از کشور به تجربه ای بی نظیر تبدیل کند. این کشور علاوه بر چشم ‌انداز زیبای خود، با کمک سرمایه‌ گذاری ‌های سازمان‌ های بین ‌المللی بزرگ در حال تبدیل شدن به مرکز آموزش در منطقه است.

این کشور جزیره ای است که به 2 قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود. قسمت شمالی به رهبری ترکیه است و به آن جمهوری ترک قبرس شمالی می گویند و قبرس جنوبی به رهبری یونان و به آن جمهوری قبرس می گویند. این کشور یکی از بزرگترین جزایر دریای مدیترانه است که در جنوب ترکیه قرار دارد. قبرس شمالی در قسمت شمال شرقی جزیره قبرس واقع شده است. اگرچه 2 کشور قبرس شمالی و جنوبی در یک جزیره و به هم متصل هستند، اما قوانین، فرهنگ و حتی زبان آن ها با یکدیگر متفاوت است. این نگارش توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته بیهوشی در قبرس نوشته شده است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در قبرس

سیستم آموزشی در این کشور 3 مدرک ارائه می دهد که عبارتند از:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

این کشور طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را در زمینه ها و رشته های متعدد ارائه می دهد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید تمام یا بخشی از تحصیل خود را در قبرس تکمیل کنید. مانند سایر کشورها، دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارند. دوره کارشناسی در این کشور 4 ساله است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات الزامی است. دوره کارشناسی ارشد در این کشور از یک سیستم آموزشی 2 ساله پیروی می کند که شامل 4 ترم است. تحصیل در مقطع دکترا در این کشور اغلب از طریق تحقیق انجام می شود و مانند سیستم استاندارد جهانی از 8 دوره و یک پایان نامه تشکیل شده است.

رشته بیهوشی در قبرس در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

دانشگاه های رشته بیهوشی در قبرسیکی دیگر از دلایل تحصیل در قبرس، ادامه تحصیل در رشته بازرگانی است. مدرک MBA در قبرس بسیار مورد توجه است، زیرا این کشور یک قدرت مالی امیدوار کننده در منطقه مدیترانه است و دارای پیوندهای تجاری قوی با جهان عرب و خاور دور است.

معرفی رشته بیهوشی در قبرس

رشته بیهوشی در قبرس عمل تجویز داروهایی است که احساس درد یا سایر احساسات را مسدود می کند تا امکان انجام عمل های پزشکی یا جراحی بدون ایجاد ناراحتی یا ناراحتی بی مورد را فراهم کند. انواع مختلفی از بیهوشی وجود دارد و بیشتر از طریق استنشاق (تنفس از طریق بینی و دهان) یا تزریق انجام می شود. دارویی که برای القای بیهوشی استفاده می شود، بی حس کننده نامیده می شود.

انواع اصلی بیهوشی عبارتند از:

نوع بیهوشیتوضیحات
آرام ‌بخشی رویه ‌ایآرام ‌بخشی رویه ‌ای که معمولا در خارج از محیط اتاق عمل استفاده می ‌شود. سطح هوشیاری افسرده‌ ای را فراهم می‌ کند به طوری که بیمار می ‌تواند اقدامات ناخوشایند را بدون تأثیر بر عملکرد قلبی عروقی و بدون نیاز به مدیریت راه هوایی (کمک به تنفس) تحمل کند.
آرام ‌بخشی آگاهانهآرام‌ بخشی آگاهانه سطح هوشیاری بیمار را تا حدی کاهش می ‌دهد و در عین حال سطح آگاهی مشخصی را حفظ می‌ کند تا بتواند به دستورات کلامی یا تحریکات نوری با لمس به طور هدفمند پاسخ دهد. اغلب برای توصیف سایر سطوح آرامبخش به اشتباه استفاده می شود
بی دردیاز داروهایی استفاده می کند که به صورت موضعی (به معنی در یک ناحیه کوچک مشخص) برای کاهش یا از بین بردن درد در آن ناحیه عمل می کنند.
بی ‌حسی منطقه ‌ایشامل تزریق یک بی‌ حس کننده موضعی در مجاورت دسته ‌های عصبی اصلی است که ناحیه خاصی از بدن را تامین می ‌کند. به عنوان مثال، می توان به اپیدورال (در ستون فقرات) برای زایمان، بلوک‌ های عصبی برای اقدامات دندانپزشکی اشاره کرد. ممکن است به تنهایی یا همراه با بیهوشی عمومی استفاده شود.

حقوق ماهیانه کار در قبرس برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در قبرس برای متخصصان بیهوشی

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در قبرس

هزینه تحصیل در قبرس در استان ها و موسسات مختلف متفاوت است. سطح شهریه بستگی به نوع برنامه تحصیلی و مدت آن دارد. بنابراین، مهم است که برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه های تحصیل، مستقیما از موسسه آموزش عالی مورد نظر خود استعلام بگیرید. شهریه توسط دانشگاه ها تعیین می شود. هزینه سالانه تحصیل در یک دانشگاه در این کشور برای دوره های مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه تحصیل به یورو
کارشناسیبین 3000€ تا 13000€
کارشناسی ارشدبین 5000€ تا 10000€

اگر می‌خواهید در رشته‌ های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنید، انتظار داشته باشید که شهریه ‌ها به طور معقولی بالاتر بوده و از 10000€ یورو تا 22000€ (یورو) است. در نهایت، اگر شما علاقه مند به تحصیل در مقطع دکترا در این کشور هستید، هزینه آن تقریبا 7000€ (یورو) یا بیشتر خواهد بود.

بسته به کشور مبدا شما، این ممکن است گران به نظر برسد. واقعیت این است که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، EEA یا EFTA (اتباع اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) احتمالً بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA یا EFTA پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در قبرس

ویزای دانشجوی قبرس

به خاطر داشته باشید که همه دانشجویان خارجی باید ظرف 90 روز پس از ورود به TRC (جمهوری ترکیه قبرس شمالی) مجوز دانشجویی دریافت کنند. پس از ورود به TRNC، مدرک پذیرش دانشگاه یا دعوتنامه خود را به افسر مهاجرت ارسال کنید تا ویزای ورود دانشجویی که 90 روز اعتبار دارد، دریافت کنید. پس از دریافت ویزای ورود دانشجویی، متقاضی باید ثبت نام خود را در دانشگاه تکمیل کند. پس از تکمیل ثبت نام دانشگاه خود، باید ثبت نام در سیستم مهاجرت آنلاین در اداره مهاجرت قبرس شمالی را شروع کنید.

قبل از ترک کشور خود، همه دانشجویان خارجی باید حتما موارد زیر را به همراه داشته باشند:

  • فرم درخواست ویزای ورود این کشور به طور کامل تکمیل و امضاء شده است.
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی این کشور
  • 4 عکس در اندازه پاسپورت، در مقابل پس زمینه سفید گرفته شده است.
  • پول نقد برای اقامت و هزینه های زندگی
  • گواهی مجوز پلیس از مقامات پلیس کشور شما
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • پاسپورت شما که باید حداقل 1 سال از روز ورود به قبرس معتبر باشد.
  • پس از ورود به این کشور، باید معاینه پزشکی نیز انجام دهید.

چنانچه تماس به مهاجرت به قبرس پیشنهاد می کنیم با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا از اطلاعات مشاوران بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *