مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته ایمنی شناسی در اوکراین

رشته ایمنی شناسی در اوکراین

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اوکراین در دانشگاه های معتبر در دوره های متنوع ارائه میشوند. ایمنی شناسی شاخه ای از زیست شناسی و زیست پزشکی است. تحصیل این رشته در مقاطع مختلف علی الخصوص دوره های تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. دوره های پزشکی در کشور اوکراین 6 ساله است و پس از آن با شرکت در دوره های رزیدنتی و یا دوره های تحصیلات تکمیلی دانشجویان در رشته های پزشکی تخصص لازم را کسب می کنند. دپارتمان های ایمنی شناسی دانشگاه های اوکراین با تمرکز بر رشته ایمنی شناسی و سیستم دفاعی بدن این رشته را آموزش می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده خدمات اقامتی و مهاجرتی می تواند اولین قدم شما برای مهاجرت به کشورهای برتر دنیا باشد.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اوکراین

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اوکراین برای بدست آوردن صلاحیت جهت کار در این کشور لازم است. اکثر متخصصین آلرژی یا ایمونولوژیست در مراکز یا کلینیک های مختلفی کار می کنند. اکثر متخصصین آلرژی یا ایمونولوژیست در بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب های خصوصی استخدام می شوند و ساعات طولانی کار می کنند. برخی از این بیمارستان ها یا امکانات عبارتند از مراکز پزشکی دانشگاهی، بیمارستان های اجتماعی بزرگ، بیمارستان های کودکان یا دفاتر خصوصی که ایمونولوژیست ها در آن کار می کنند. برنامه های ارائه شده در این کشور اکثرا به زبان اوکراینی ارائه می شود.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در اوکراین معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه ملی لویف
2دانشکده آلرژولوژی مولکولی و ایمونولوژی اوکراین
3دانشگاه پزشکی بوگملتس
4موسسه اورولوژی آکادمی ملی علوم پزشکی اوکراین

دانشکده آلرژی و ایمونولوژی مولکولی اوکراین

دانشکده آلرژی و ایمونولوژی مولکولی اوکراین (USMAI) توسط گروه فعال ایمونولوژیست ها و آلرژیست های پیشرو برای آموزش روش های مدرن تشخیص و درمان بیماری های آلرژیک و ایمونولوژیک تأسیس شد. این برنامه با همکاری INUNIMAI و بر اساس برنامه INUNIMAI توسعه یافته است. USMAI (کیف) مرکز بالینی و تحقیقاتی INUNIMAI در اوکراین است. دوره آموزشی “مبانی آلرژی مولکولی” شامل 3 سطح است و این امکان را برای آلرژیست ها فراهم می کند تا اصول تشخیص مولکولی آلرژی را به طور دقیق مطالعه کنند و با فناوری های جدید در درمان آلرژی آشنا شوند.

تحصیل رشته ایمنی شناسی دانشگاه پزشکی لویف اوکراین

دانشگاه پزشکی لویف اوکراین به نام دانیل گالیسیان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین موسسات آموزش عالی پزشکی اوکراین است. این دانشگاه از دانشکده پزشکی دانشگاه لویف سرچشمه می گیرد که در 16 نوامبر 1784 مطابق با حق ثبت اختراع امپراتور جوزف دوم اتریش افتتاح شد. امروز دانشگاه ملی پزشکی لویف به نام دانیل گالیسیان ترکیبی از 6 دانشکده، کالج پزشکی، 77 بخش (شامل 47 بالینی)، 14 ساختمان، یک مرکز دندانپزشکی پزشکی دانشگاه با ظرفیت بیش از 2000 بازدیدکننده، آموزش و داروسازی صنعتی باغ گیاه شناسی، CSRL و سم شناسی صنعتی است.

گروه دانشگاه، مؤسسه آسیب شناسی بالینی، آزمایشگاه تحقیقات مرکزی و آزمایشگاه سم شناسی صنعتی، 1227 دانشمند، 143 دکتر و بیش از 640 داوطلب، از جمله 114 استاد، 350 دانشیار دارد. تحصیل رشته ایمنی شناسی دانشگاه پزشکی لویف اوکراین در دانشکده های پزشکی این کشور ارائه می شود.

کار در رشته ایمنی شناسی در اوکراین

کار در رشته ایمنی شناسی در اوکراین

با کار در رشته ایمنی شناسی در اوکراین می توانید کار علوم آزمایشگاهی در اوکراین را تجربه کنید و یا با کارکنان پزشکی و سایر کارکنان بیمارستان ارتباط نزدیک خواهید داشت. در نقش بالینی شما با بیماران و خانواده های آنها و همچنین سایر متخصصان بالینی تماس مستقیم بیشتری خواهید داشت. مشاغل در بیمارستان‌ های سراسر اوکراین در دسترس هستند، اگرچه ممکن است برای پیشرفت شغلی خود نیاز به جابجایی داشته باشید زیرا تنها چند آزمایشگاه اختصاصی در هر منطقه وجود دارد. به دلیل تجهیزات و مواد تخصصی مورد نیاز برای انجام کار، خوداشتغالی نادر است.

علاوه بر ایمونولوژی بالینی، می توانید در محیط های دانشگاهی و تحقیقات صنعتی نیز کار کنید. ممکن است لازم باشد به بیمارستان ها یا کلینیک های دیگر مراجعه کنید، اما سفر در طول روز کاری غیر معمول است. وظایف مشترک آلرژیست ها و ایمونولوژیست ها عبارتند از:

  • تشخیص و درمان اختلالات و بیماری های سیستم ایمنی یا شرایط ایمونولوژیک.
  • انجام مراحل آزمایشگاهی و بررسی نمونه های بافتی برای تعیین منابع آلرژی.
  • انجام آزمایش خون و پچ برای شناسایی وجود آلرژن های مضر.
  • سفارش یا انجام تست های تشخیصی مختلف که به تشخیص شرایط مختلف ایمونولوژی یا شرایط آلرژیک کمک می کند.
  • استفاده از آنالیزهای بیولوژیکی و شیمیایی برای شناسایی شرایط یا موجودات مضر.
  • جمع آوری و نگهداری سوابق پزشکی بیماران برای اطمینان از مراقبت مناسب در آینده.
  • تهیه و نگهداری گزارش های داده جامع در مورد بیماران خاص و پیشرفت یا پسرفت علائم آنها.
  • درک کامل و ثبت سابقه پزشکی بیمار را انجام دهید.
  • ارزیابی و اطلاع رسانی در مورد خطرات مختلف مرتبط با درمان برای درمان اختلالات آلرژیک و ایمنی.

درآمد متخصصین ایمونولوژیست در اوکراین

میزان درآمد متخصصین ایمونولوژیست در اوکراین بسته به محل کار و نوع وظیفه متفاوت است. در نمودار زیر میزان درآمد کار در کشور اوکراین در رشته ایمنی شناسی ذکر شده است:

درآمد متخصص ایمونولوژی در اوکراین

تحصیل ایمونولوژی در دانشگاه ملی پزشکی بوگملتس اوکراین

با توجه به سیستم انتقال اعتبار سازمان فرآیند آموزشی، دانشگاه ملی پزشکی بوگمولتس تحصیل ایمونولوژی در دانشگاه ملی پزشکی بوگملتس اوکراین را برای رشته های “ایمونولوژی بالینی و آلرژی” و “ژنتیک پزشکی” برای تخصص های “پزشکی”، “اطفال”، “بازرگانی پیشگیرانه پزشکی” تدوین کرده است. یک دوره انتخابی “ایمونوپروفیلاکسی بیماری های عفونی” برای دانشجویان دانشکده داروسازی سال سوم وجود دارد. برنامه های آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تخصص “ایمونولوژی و آلرژولوژی” تهیه شده است. کارکنان بخش سخنرانی هایی را با همراهی چند رسانه ای، که به طور قابل توجهی روند یادگیری را بهبود می بخشد. توصیه‌ های روش ‌شناختی برای آموزش عملی و سخنرانی ‌ها مطابق با الزامات سیستم انتقال اعتبار و برنامه آموزشی نمونه تهیه شد که توسط وزارت بهداشت اوکراین در سال 2009 تأیید شد و در سال 2013 مجدداً تأیید شد. هزینه تحصیل در اوکراین در مقاله ای دیگر در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برآورد شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *