مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته اقتصاد در فرانسه

رشته اقتصاد در فرانسه

یکی از رشته هایی که در کشور فرانسه مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار می گیرد تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه است. در این کشور دانشگاه های بسیاری دانشجوی بین المللی می پذیرند و به دلیل بالا بودن سطح آموزش و اعتبار جهانی سالیانه دانشجویان بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند. این رشته ای است که در خصوص نحوه مصرف منابع برای پیشبرد اهداف را بیان می کند. در این رشته می آموزید پونه از ابزار های مالی در زمینه های مالی و غیرمالی در یک کسب و کار و شرکت و جتی در سطح یک کشور و جهان استفاده کنید. اقتصاد کاربردهای زیادی دارد از استفاده های کوچک شخصی تا بهره برداری از پروژه های عمومی و شرکتی. در حال حاضر که کشور ها با نهایت سرعت به سمت پیشرفته شدن ثروت اندوزی بیشتر می روند داشتن اقتصاد قوی الزامی است.

به همین دلیل در کشور فرانسه که یکی از قدرت های برتر اروپا است و در زمینه های مختلف در اولین ها قرار دارد به اقتصاد بسیار اهمیت می دهند. در قرن حاضر شاهد کبود منابع عظیم خواهیم بود لذا باید از اقتصاددانان برجسته و جوان و خلاق در جهت حل کردن این مشکل برآمد. یکی از راه های مقابله با این مشکل تربیت اقتصاددانان دانشمند و با تفکر انتقادی و خلاق است تا بتوانند با استفاده از ذهن و آموزه های اقتصادی خود سد پیش روی جهان را بردارند. کشور فرانسه این مساله را به خوبی درک کرده است و نهایت تلاش خود را در این زمینه کرده است. بنا کردن دانشگاه های عالی با استادان مجرب و شرایط خوب تحصیلی یکی از این تلاش ها است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به فرانسه شما را یاری می کند.

تحصیل در فرانسه

این کشور زیبا و مدرن که بسیاری از مکان های دیدنی جهانی را در دل خود دارد مرکز تحصیل و آموزش بسیاری از دانشمندان بوده است. فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است که آن را برای دانشجویان بین المللی مناسب می کند. در این کشور تعداد بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال تحصیل می باشند. درصد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی در این کشور در دانشگاه های معتبر در حال تحصیل و تحقیق هستند. کشور فرانسه محیط بین المللی پویایی را برای دانشجویان ترسیم می کند که منجر به بهبود مهارت های زبانی آن ها می شود. سیستم و الگوی آموزشی فرانسه یکی از برترین سیستم های تحصیلی در جهان محسوب می شود. در این کشور دانشگاه ها هر ساله رتبه های خوبی را کسب می کنند.

فرانسه به ویژه برای کسانی که می خواهند دروس مربوط به اقتصاد و تجارت و هنر را بخوانند انتخاب خوبی است. این کشور قطب آموزش اقتصاد و تجارت و مدیریت بین الملل است و دارای مدارس بازرگانی زیادی در رتبه بندی جهانی است. فرانسه 71 دانشگاه دولتی دارد و همه آنها توسط دولت ملی تأمین می شوند و تحصیلات عالی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه برای همه دانشجویان داخلی یا خارجی ارائه می دهند. همچنین تعدادی دانشگاه خصوصی (grandes écoles) وجود دارد. سال تحصیلی بسته به برنامه و موسسه در سپتامبر یا اکتبر آغاز می شود و در ماه مه یا ژوئن پایان می یابد. 2 ترم وجود دارد که پس از امتحانات نهایی در پایان ترم اول، با یک استراحت تقسیم می شود.

تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

با تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی و یا فرانسوی که زبان پرکاربرد و مهمی است می توانید به تحصیل رشته اقتصاد بپردازید. در این کشور دانشگاه ها این رشته را ارائه می دهند و همچنین کالج های تخصصی نیز وجود دارند که می توانید با رعایت شرایط در آن ها تحصیل کنید. یک مدرک اقتصاد در مقطع لیسانس دروس لازم و جامعی را به شما آموزش می دهد. در طول تحصیل خود که 3 – 4 سال به طول می انجامد واحد های پایه و عمومی و تخصصی و کار ها پروژه ای و کارورزی و تحقیقاتی را از سر خواهید گذراند. نحوه تدریس در کلاس به شکل کنفرانس و سخنرانی و مباحثه و شرکت در اردوهای تحقیقاتی است. دانشجویان این رشته در فرانسه با چالش های اقتصادی بسیاری رو به رو می شوند تا بیاموزند چگونه آن را برطرف کنند.

دانشجویان بین المللی در کشور فرانسه در مقاطع مختلفی رشته اقتصاد را می خوانند در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل در مقاطع مختلف رشته اقتصاد در فرانسه را مشاهده می کنید:

تحصیل رشته اقتصاد در مقاطع مختلف در فرانسه

دانشگاه های رشته اقتصاد در فرانسه

در طول تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی شما واحدهایی را مطالعه خواهید کرد که درباره نحوه تولید با منابع محدود و بهره برداری از منابع محدود و نحوه مصرف آن ها که به بهترین شکل ممکن باشد را می آموزید. نحوه استفاده و مصرف باید به ارزان ترین نحو ممکن پیش رود. همچنین یاد خواهید گرفت چگونه منابع را توزیع کنید بر اساس قانون و جامعه شناسی و روان شناسی عمل کنید. یکی دیگر از چیزهایی که فراخواهید گرفت این است که چگونه یک پدیده اقتصادی را تجزیه تحلیل کنید و از چه مواردی استفاده کنید تا قابل فهم تر باشد و چگونه با فرمول ها و ریاضیات و نمودار ها کار کنید. اقتصاد کلان و اقتصاد خرد نیز2 زمینه مهم تحصیلی شما در این رشته در فرانسه است.

اینکه در کدام دانشگاه می توانید تحصیل کنید یکی از سوالات شما است. در لیست زیر بهترین دانشگاه های فرانسه را مشاهده می کنید:

  • Universite PSL
  • Ecole Polytechnique
  • Sorbonne Unniversity
  • CentralSupelec

دروس رشته اقتصاد در فرانسه

توزیع امور مالی و قانون، روانشناسی و تاریخ اقتصاد را پوشش می دهند. اقتصاد خرد عبارت است از بررسی ارگان ها و سازمان ها به شکل تکی و منفرد مثل یک شرکت و یا یک کسب و کار به صورت جدا و تنها. اما مطالعه و بررسی اقتصاد کلان در خصوص مطالعه کشور و جهان و تاثیر اقتصاد خرد در مقیاس بزرگ تر است. این 2 زمینه با هم همپوشانی دارند و بدون یکدیگر معنایی ندارند و نمی توان یکی را بدون آن دیگری تفسیر کرد و خواند. اقتصاد کلان بیشتر به صورت کلی نگاه می کند و ساز و کارهایی ارائه می دهد که به اقتصاد خرد نیز تاثیر می گذارد. با پروژه هایی که شما در فرانسه خواهید داشت خواهید آموخت که چگونه با این ساز و کارها تجزیه تحلیل کنید.

دروسی که شما در کشور فرانسه در حال تحصیل در مقاطع مختلف فرانسه خواهید خواند برای شما مهم است. در جدول زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

سال تحصیلیدروس رشته اقتصاد
سال اولاقتصاد سنجی ابتدایی- مقدمه ای بر اقتصاد- اقتصاد فرانسه
سال دوماقتصاد صنعتی- اقتصاد جهانی- اقتصاد بین المللی
سال سوماقتصاد جهانگردی- اقتصاد بانکداری- اقتصاد پولی

دانشکده حقوق، اقتصاد و مدیریت ، یک موسسه خصوصی آموزش عالی در قلب پاریس واقع شده است، دوره های مدیریت حقوق و اقتصاد را برای بیش از 48 سال ارائه می دهد. اگر در خصوص شرایط اعزام دانشجو به فرانسه سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا مشاوران متخصص شما را راهنمایی کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *