مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته اقتصاد در رومانی

رشته اقتصاد در رومانی

تحصیل رشته اقتصاد در رومانی یک تفکر انتقادی است که متصل به تجارت جهانی و به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا رومانیایی موجود است. دانشجو در ترم های اول کارشناسی در معرض مطالعات مقدماتی اقتصادی است و در ادامه در زمینه های خاص تری مانند امور مالی، بازاریابی، حسابداری و زمینه های اصلی اقتصادی پیش می رود. برنامه های اقتصاد در مقاطع مختلف رشته اقتصاد در تمام دانشگاه های معتبر دانشگاه های اقتصاد، سیستم بولونیا را در 3 سال برای دوره کارشناسی (کارشناسی)، 2 سال برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) و 3 سال برای تحصیل در مقطع دکترا را دنبال می کنند. اقتصاد از رشته هایی است که در تمام کشورهای جهان از علوم لازم و ضروری محسوب می شود در رومانی نیز به همین شکل است.

یکی از دلایل تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور چهارچوب آموزشی منظم و معتبر برای تحصیل است. به طور مثال می توان گفت که برای 3 ترم اول برنامه های اقتصاد در مقطع کارشناسی، اکثر دانشگاه های اقتصادی دوره های انتخابی را به طور مستقیم مربوط به حوزه کسب و کار مانند اخلاق تجارت، اقتصاد جهانی یا مقدمه ای برای مدیریت شرکت یا با دیدگاه گسترده ای نسبت به جامعه مانند روش تحقیق علمی، علوم سیاسی ارائه می دهند. برای 3 ترم آخر برنامه های اقتصاد در مقطع کارشناسی، دانشگاه های اقتصادی در رومانی نیز دوره های مختلفی را با توجه به حوزه تخصصی انتخاب شده ارائه می دهند. این سیستم به دانش و مهارت دانشجو وارد شدن او به بازار کار به شدت کمک می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به شما مشاوره می دهد.

تحصیل رشته اقتصاد در رومانی

هر سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود، برنامه درسی حداقل 60 اعتبار مطالعه قابل انتقال یا به عبارتی 30 واحد در هر ترم را ارائه می دهد. طی 3 سال 6 ترم وجود دارد و 1 ترم معمولاً 14 هفته دارد. ترم 3 دارای 11 هفته و 3 دوره کارآموزی اجباری و ترم 6 12 هفته و 2 هفته برای تکمیل مقاله فارغ التحصیلی می باشد. در 3 ترم اول، فارغ از برنامه درسی دانشجویان مجموعه ای از موضوعات اساسی اقتصادی را مطالعه می کنند. این شامل مفاهیم اساسی اقتصادی در اقتصاد خرد و کلان، آمار، ریاضیات، حسابداری، مدیریت، بازاریابی یا امور مالی است. قسمت دوم برنامه های اقتصاد یعنی 3 ترم آخر بیشتر به یکی از تخصص های اقتصادی مانند امور مالی و بانکی، مدیریت و حسابداری و پردازش داده های تجاری، علوم کامپیوتر برای اقتصاد، تجارت بین الملل، بازاریابی و غیره متمرکز شده است.

دوره های اساسی اجباری رشته اقتصاد در دانشگاه های کشور رومانی شامل دروس زیر می شود:

  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد اروپا
  • ریاضیات کاربردی در اقتصاد
  • مدیریت
  • دارایی عمومی
  • زبان تجاری: فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی یا اسپانیایی
  • اقتصاد کلان
  • ریاضیات مالی و حسابداری
  • حسابداری پایه
  • علوم کامپیوتر
  • آمار
  • مالی شرکت
  • حسابداری مالی
  • بازاریابی پایه
  • پایگاه داده و برنامه نویسی

دوره های آموزشی رشته اقتصاد مبتنی بر تخصص در رومانی

دوره های آموزشی رشته اقتصاد مبتنی بر تخصص در رومانی

یکی از تخصص ها تخصص مالی است. که شامل حوزه های وسیع و متنوعی مانند موسسات بانکی و مکانیزم پولی، بازارهای مالی، حسابداری مدیریتی، سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاری، تحلیل مالی، اقتصاد سنجی، بودجه و خزانه داری عمومی، بازاریابی بانکی، بیمه، حسابداری در مدیریت دولتی یا امور مالی بین المللی می باشد. یک تخصص خوب دیگر که بسیار پرطرفدار است مدیریت است که این حوزه نیز شامل موارد مختلفی می شود مانند مدیریت تولید مدیریت مشاغل کوچک، مدیریت خدمات، مدیریت سرمایه گذاری، تضمین و مدیریت کیفیت، مدیریت کار، مدیریت عملیات، تدارکات، سیاست های بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک یا مدیریت. بیشتر دوره های اقتصادی ارائه شده در دانشگاه اقتصاد در رومانی به زبان رومانیایی تدریس می شود. با این حال، برخی تحصیل در رومانی به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا حتی آلمانی در دسترس هستند.

اینکه چه رشته هایی که مشابه اقتصاد است به زبان انگلیسی در دسترس است برای دانشجویان سوال مهمی است که در جدول زیر به آن اشاره شده است:

رشتهمقطعزبان
مدیریت بازرگانیلیسانسانگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا رومانیایی
امور مالی و بانکیانگلیسی یا رومانیایی
مدیریت و حسابداری
اقتصاد و تجارت بین المللی
تجارت بین المللی
علوم کامپیوتر برای اقتصاد
امور مالی و بانکی
مدیریتفرانسوی، انگلیسی یا رومانیایی

رشته اقتصاد در رومانی در مقطع ارشد

دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس اقتصاد یا معادل آن هستند می توانند در مورد چندین دوره کارشناسی ارشد یا برنامه های اقتصاد فارغ التحصیل تحصیلات اقتصادی خود را که به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا رومانیایی تدریس می شود، ادامه دهند. برنامه های کارشناسی ارشد برای 2 سال (120 واحد) طراحی شده است که معادل 4 ترم است. تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی به دانشجویان فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط مستقیم با استادان یا دانشجویان سایر کشورها، فرصت های بیشتر برای تبادل از طریق مختلف، شانس بیشتری برای یافتن شغل، به ویژه در فضای بزرگ اروپا، بلکه در سایر نقاط جهان را فراهم می کند. این رشته در دانشگاه دانوبیوس در گالاسی با هدف جذب دانشجویان برای توسعه مهارت های سطح بالا برای دسترسی و تحرک در چارچوب مطالعه بین المللی تلاش می کند.

میزان تحصیل در رومانی در مقاطع مختلف در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است که در نمودار زیر شاهد آن هستید:

تحصیل در رومانی در دانشگاه های خصوصی و دولتی

این دانشگاه برای به دست آوردن صلاحیت های بسیار خوب در برقراری ارتباط حداقل به 2 زبان بین المللی، دروس و حوزه هایی مانند آشنایی با محیط تجارت بین المللی و اروپایی نهادها و سیاست های اتحادیه و سازگاری حرفه ای برای انجام فعالیت های گسترده ای در امور داخلی خصوصی که فعالیت های تجاری خارجی را سازمان می دهد، تا شرکت های چند ملیتی و موسسات بین المللی را پیگیری می کند.. برای ثبت نام در کارشناسی ارشد، متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس یا عنوان معادل قانونی شناخته شده در هر رشته دانشگاهی باشند که پس از اتمام دوره کارشناسی اقدام و درخواست تحصیل آن را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر اخذ اقامت رومانی از طریق تحصیل شما را یاری می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *