مهاجرت تحصیلی چین

رشته ارتودنسی در چین

رشته ارتودنسی در چین

رشته ارتودنسی در چین در کنار بسیاری رشته های دیگر برای دانشجویان بین الملی جذابیت های خاص خود از قبیل تحصیل در یک کشور آسیایی را دارد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور چین بسیار کمتر از اروپا، ایالات متحده و یا حتی اکثر کشورهای آسیایی است. چین دارای برنامه های منحصر به فرد در زمینه هایی مانند زبان چینی و هنرهای رزمی است. اگرچه اکثر برنامه های کارشناسی ارشد به ویژه برای رشته های مهندسی و تجارت به مهارت در زبان چینی نیاز دارند، اما بسیاری از برنامه ها در حال حاضر به زبان انگلیسی ارائه می شوند. مدارک کارشناسی ارشد در طیف گسترده ای از رشته ها مانند پزشکی، مدیریت، اقتصاد، مهندسی، فلسفه، حقوق، آموزش، تاریخ، علوم طبیعی و حتی علوم نظامی در دسترس هستند. برای کسانی که علاقه مند به مطالعه در درجه اول زبان چینی و مطالعات فرهنگی هستند، برخی موسسات مانند دانشگاه زبان و فرهنگ پکن برنامه های ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه چین

جمهوری خلق چین در بخش‌های شرقی و مرکزی آسیا قرار دارد و با اقیانوس آرام و 14 کشور دیگر از جمله هند، ویتنام و کره شمالی مرز دارد. چین با بیش از 1.3 میلیارد شهروند پرجمعیت ترین کشور جهان است. این کشور چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت زمین است و جغرافیای متنوع آن شامل جنگل ها، سواحل، کوه ها، بیابان ها و 7600 جزیره است. چین مدرن 5000 سال تاریخ را با فناوری های پیشرفته و شهرهای شلوغ آمیخته است. چین علاوه بر صنایع بزرگی مانند الکترونیک، یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است.

اگرچه 56 گروه قومی مجزا در چین وجود دارد، اما بیش از 90 درصد جمعیت چینی هان هستند. ارزش‌های اجتماعی مبتنی بر اصول مذهبی کنفوسیوس و تائو است و فرهنگ تجاری به جای قوانین عملیاتی سفت و سخت، به روابط ارزش می‌دهد. چینی ها تاریخ طولانی و متمایز در ادبیات، موسیقی، هنر، معماری، هنرهای رزمی و مد دارند. مقاصد فرهنگی اصلی عبارتند از شهر ممنوعه و منطقه هنری 798 در پکن، تیان تان بودا در هنگ کنگ، و دیوار بزرگ 2000 ساله. غذاهای چینی در انواع بی‌شماری در مناطق مختلف عرضه می‌شود و یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود.

سیستم آموزشی چین

سیستم آموزشی چین مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را در بسیاری از زمینه ها ارائه می دهد و با ساختار سلسله مراتبی آن مشخص می شود. آموزش عالی در چین توسط دانشگاه های خصوصی یا دولتی ارائه می شود و مقام دولتی مسئول امور آموزش و زبان، وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین (MOE) است. این سیستم اصلاحات و تأثیرات عمده ای را از الگوی آموزشی غرب و اتحاد جماهیر شوروی پشت سر گذاشته است، اما در طول دهه 1980 به سمت یک مدل بهبود یافته، خودمختار و غربی ایجاد شد. سیستم آموزشی چین دومین مقصد محبوب در جهان و محبوب ترین مقصد تحصیلی در آسیا برای دانشجویان بین المللی است.

رشته ارتودنسی در چین بیشترین فارغ التحصیلی را دارد. طول دوره دکتری در چین سه تا چهار سال است. برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در مقطع دکترا، باید تحصیلات کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانده باشید و امتحانات ورودی بدهید. دو یا سه سال اول تحصیل دکترا در چین مبتنی بر تدریس است، در حالی که سال چهارم معمولاً به نوشتن پایان نامه دانشگاهی اختصاص دارد. برنامه درسی و شرایط ورود به تحصیل در مقطع دکترا در چین متفاوت است و بسته به هدف تحصیلی نیز هر ساله توسط هر دانشگاه منتشر می شود.

برترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در چین

در این بخش به برترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در چین می پردازیم:

  • دانشگاه پکینگ
  • دانشگاه شانگهای ژیائو
  • دانشگاه سیچوان

برترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در چین

اخذ ویزای تحصیلی چین

مدت کوتاهی پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، زمان درخواست ویزای دانشجویی چین است. اول از همه، شما باید تصمیم بگیرید که آیا باید برای ویزای “X” یا “F” درخواست دهید. اولین مورد برای دانشجویانی است که قصد دارند بیش از شش ماه در چین تحصیل کنند، در حالی که دومی برای دانشجویانی که قصد دارند کمتر از 6 ماه در این کشور تحصیل کنند یا کارآموزی داشته باشند. توجه داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی بین المللی شما 30 روز پس از ورود به چین فرصت دارید تا برای اجازه اقامت اقدام کنید که به شما امکان می دهد بدون هیچ مانعی در چین تحصیل کنید. درخواست مجوز اقامت باید در بخش مدیریت خروجی اداره امنیت عمومی محلی ارائه شود.

برای تحصیل در رشته ارتودنسی در چین شما به مدارک زیر نیاز دارید:

  • درخواست ویزا برای تحصیل در چین (سند JW201 یا JW202) توسط سفارت چین محلی شما یا دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید. فراموش نکنید که اصل سند را در چین بیاورید.
  • پاسپورت معتبر که باید حداقل شش ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • اطلاعیه پذیرش شما از دانشگاه
  • فرم معاینه بدنی

هزینه های رشته ارتودنسی در چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین یکی از دلایل اصلی انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی بعدی، مسکن و هزینه های زندگی مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهایی مانند بریتانیا یا ایالات متحده آمریکا است. هزینه زندگی در چین برای دانشجویان مقرون به صرفه است زیرا بسته به بودجه، ترجیحات دانشگاهی و سبک زندگی خود، فرصت انتخاب از بین شهرهای متعدد را خواهید داشت. یک گزینه محبوب به عنوان یک دانشجوی بین المللی، انتخاب اقامت در خوابگاه های دانشجویی است که توسط دانشگاه ارائه می شود، جایی که هزینه آن بین 150$ تا 400$ (دلار) در ماه است.

درآمد یک ارتودنتیست کار در چین

یک ارتودنتیست کار در چین می تواند حدود 81900CNY (یوان) در ماه درآمد داشته باشد. این میزان درآمد برای یک زندگی معمولی کفایت می کند ولی با توجه به قوانین محدود کننده ممکن است بسیاری از افراد را برای مهاجرت به این کشور قانع نکند. اگر قصد مهاجرت به کشور چین را دارید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *