مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته آنکولوژی در پرتغال

رشته آنکولوژی در پرتغال

رشته آنکولوژی در پرتغال همانند رشته پزشکی یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در بین دانشجویان بومی و بین المللی بوده است. سالانه دانشجویان بسیاری از این طریق اقامت این کشور را بدست می آورند. این کشور، در سرزمین اصلی اروپا و در شبه جزیره ایبری واقع شده است. این کشور یکی از قدیمی ترین ایالت های اروپا است. این کشور اولین امپراتوری جهانی را در قرون پانزدهم و شانزدهم ایجاد کرد. این امر آن ها را به یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی، نظامی و سیاسی جهان تبدیل کرد. در سال 1910، یک انقلاب سلطنت را از بین برد. به این معنی که این کشور به یک دولت دموکراتیک تبدیل شد. کاوش این کشور عناصری از فرهنگ آن ها را در سراسر جهان به جا گذاشته است.

این کشور عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است و یکی از اعضای بنیانگذار ناتو، منطقه یورو و OECD بود. این کشور با توسعه اقتصادی بالا، دارای اقتصاد پیشرفته و استانداردهای بالای زندگی است. این کشور به دلیل صلح آمیز و با ثبات بودن شهرت دارد و از نظر دموکراسی، پیشرفت اجتماعی، آزادی اخلاقی و رفاه و همچنین بسیاری از عوامل مطلوب دیگر رتبه بالایی دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال می باشید، این مقاله را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در پرتغال

دانشگاه های این کشور به دلیل تبدیل مدارک تحصیلی خارجی به شرایط ورود به این کشور مشهور می باشند. بنابراین، مدارک تحصیلی کشور شما معمولا برای درخواست شما کافی است. نمرات توسط موسسه ای که درخواست می کنید به سیستم امتیازات پرتغالی تبدیل می شود. به طور معمول 3 دور برنامه برای دانشجویان در این کشور وجود دارد. زیرا، دوره ها می توانند در ترم های پاییز یا بهار آغاز شوند. شما باید با موسسه انتخابی خود مشورت کنید. زیرا، مهلت ها می توانند متفاوت باشند. اما معمولا اولین دور برنامه ها در آوریل-مه، دوم در ژوئن-ژانویه و سوم در آگوست-سپتامبر به پایان می رسد. شما باید 1 یا 2 ماه پس از مهلت درخواست، پاسخی از دانشگاه دریافت کنید.

دانشگاه های رشته آنکولوژی در پرتغال عبارتند از:

  • دانشگاه پورتو
  • موسسه انکولوژی پرتغالی

مشاغل رشته آنکولوژی در پرتغال

یکی از مشاغل رشته آنکولوژی در پرتغال آنکولوژیست پرتویی می باشد. حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای آنکولوژیست ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه آنکولوژیست در پرتغال

یک آنکولوژیست پرتویی یک پزشک متخصص است که از اشعه یونیزان (مانند اشعه ایکس مگا ولتاژ یا رادیونوکلئیدها) در درمان سرطان استفاده می کند. آنکولوژی پرتویی یکی از 3 تخصص اولیه است. 2 رشته دیگر جراحی و سرطان پزشکی است که در درمان سرطان نقش دارند. اشعه می تواند به عنوان یک روش درمانی، به تنهایی یا همراه با جراحی یا شیمی درمانی تجویز شود. همچنین ممکن است از آن برای تسکین علائم در بیماران مبتلا به سرطان های غیرقابل درمان استفاده شود.

یک آنکولوژیست تابشی نیز ممکن است از اشعه برای درمان برخی بیماری های خوش خیم از جمله تومورهای خوش خیم استفاده کند. در برخی از کشورها، پرتودرمانی و شیمی درمانی توسط یک آنکولوژیست واحد که «سرطان شناس بالینی» است کنترل می شود. آنکولوژیست های پرتویی با سایر پزشکان از جمله آنکولوژیست های جراحی، رادیولوژیست های مداخله ای، فوق تخصص های داخلی و انکولوژیست های پزشکی و همچنین فیزیکدانان و تکنسین های پزشکی به عنوان بخشی از تیم سرطان چند رشته ای همکاری می کنند.

آنکولوژیست های پرتویی 4 سال تحت آموزش تخصصی سرطان شناسی قرار می گیرند. در حالی که متخصصان سرطان شناسی که شیمی درمانی می دهند، 2 سال آموزش اضافی در زمینه مراقبت از سرطان در طول دوره فلوشیپ پس از اقامت پزشکی داخلی در ایالات متحده دارند.

فرآیند پذیرش در رشته آنکولوژی در پرتغال

یکی از اصلی ترین مباحث برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در پرتغال در رشته آنکولوژی را دارند، فرآیند پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد. اما نگران نباشید، زیرا روند پذیرش در دانشگاه های پرتغال برای تحصیل رشته آنکولوژی در این کشور در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. فرآیند درخواست برای تحصیل در رشته علوم آنکولوژی در پرتغال معمولا مستقیما به دانشگاه های این کشور و از طریق پورتال درخواست آنلاین با ایجاد حساب کاربری انجام می شود.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور باید مدارک زیر را به طور دقیق به موسسه آموزشی مربوطه ارسال کنند:

مدارک لازم جهت پذیرش رشته آنکولوژی در پرتغال

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال

موسسات در این کشور مورد حمایت دولت می باشند. این بدان معناست که هزینه تحصیل نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. هر 2 موسسه دولتی و خصوصی مجاز به تعیین شهریه خود می باشند. اما هزینه یک موسسه دولتی کمتر است. اگر در دانشگاه خصوصی تحصیل می کنید، به احتمال زیاد هزینه های ماهانه را پرداخت خواهید کرد. در دانشگاه های دولتی به احتمال زیاد شهریه سالانه پرداخت خواهید کرد.

هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و بین المللی در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 950€ تا 1250€
کارشناسی ارشد2500€ تا 3000€
دکترا2500€ تا 3000€

ممکن است واجد شرایط بورسیه تحصیلی باشید، برای دریافت بورسیه تحصیلی با موسسه خود مشورت کنید. توصیه می شود سالانه بین 8000€ تا 10500€ (یورو) برای هزینه های زندگی در نظر بگیرید. اما زندگی در شهرهای بزرگتر مانند لیسبون هزینه های زندگی شما را گران می کند. اگر اقامت دانشگاهی را انتخاب کنید، هزینه آن بین 150€ تا 250€ (یورو) در ماه است و هزینه اقامت خصوصی در حدود 400€ (یورو) در ماه است. دانشجویان اتحادیه اروپا مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته در طول مدت ترم و تمام وقت در تعطیلات هستند. بنابراین، ممکن است بتوانید هزینه های زندگی خود را تکمیل کنید. با این حال، برای تأمین هزینه های تحصیل نباید به این امر متکی بود. اگر مایل به کار هستید، دانش زبان پرتغالی مفید خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال

پذیرش تحصیلی در پرتغال

درخواست برای یک دانشگاه بین المللی می تواند چشم انداز قریب به اتفاق یا حتی دلهره آور باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، درخواست برای دانشگاه های این کشور از طریق پورتال متمرکز آنلاین Candidatura Online انجام می شود. متقاضیان می توانند 6 دانشگاه را برای درخواست انتخاب کرده و آن ها را به ترتیب اولویت رتبه بندی کنند. برای تحصیلات تکمیلی دانشجویان باید مستقیما در وب سایت دانشگاه انتخابی خود درخواست دهند. در صورت درخواست موسسه، ممکن است ملزم به ترجمه اسناد خود به پرتغالی شوند.

هر سال وزارت آموزش و پرورش پرتغال تعداد مکان های مطالعه (واگ) موجود در دانشگاه های دولتی و خصوصی و پلی تکنیک ها را منتشر می کند. سپس دانشجویان برای دسترسی به مکان های محدود براساس معدل خود رتبه بندی می شوند. بنابراین، قبل از درخواست، حداقل نمره قبولی برای موسسه یا دوره انتخابی خود را بررسی کنید.

به طور کلی، مقاطعی که می توانید برای پذیرش تحصیلی اقدام کنید در نمودار زیر نشان داده شده است:

مقاطع تحصیلی در پرتغالبرای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته آنکولوژی در پرتغال

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصور رشته آنکولوژی در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه عبارت اند از:

  • بهترین دوره برای تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغل کدام دوره است؟ طبق تحقیقات صورت گرفته از دانشجویان بین المللی در سال 2024 حدود 79% از دانشجویان بین المللی در دوره کارشناسی ارشد در رشته آنکولوژی پذیرش شده اند.
  • آیا امکان کار حین تحصیل در رشته آنکولوژی در پرتغال وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی در رشته آنکولوژی در پرتغال می توانند 19 ساعت در طول هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *