مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته آسیب شناسی در رومانی

رشته آسیب شناسی در رومانی

در میان کشورهای اروپایی مختلف، تحصیل رشته آسیب شناسی در رومانی را باید جزو ارزان ترین گزینه های تحصیل در حوزه پزشکی دانست. این موضوع برای دانشجویان که تمکن مالی زیادی ندارند یک ارزش محسوب می شود. اما رومانی شامل مزیت های دیگری برای تحصیل آسیب شناسی است. از جمله فضای مدرن شده دانشگاه های پزشکی در یک دهه اخیر و همچنین آمادگی دولت برای به کارگیری فارغ التحصیلان در سیستم دولتی و تبدیل وضعیت ویزای دانشجویی به فرصت اقامت که خود یک مزیت بسیار بزرگ است. نکته مهم دیگر این است که شما در رومانی پشت درهای رقابت متوقف نمی شوید. باتوجه به گفته های فوق شما برای آگاهی بیشتر از چگونگی آغاز پذیرش و فرآیند اجرایی و اداری اخذ ویزا، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراه شوید تا همکاران ما مسیرهای آسان مهاجرت علمی را به شما معرفی کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در رومانی

رومانی یکی از کمترین هزینه های زندگی در اتحادیه اروپا را دارد، حتی در بخارست. این بدان معنی است که شما می توانید با بودجه نسبتاً کمی از یک سبک زندگی جهانی لذت ببرید. برخی از هزینه های متوسط ​​زندگی در رومانی عبارتند از: اجاره ماهانه (آپارتمان 1 خوابه): $470 (دلار)، خدمات (متوسط ​​ماهانه): $115 (دلار)، کارت حمل و نقل عمومی ماهانه: 17$ (دلار)، غذا در (رستوران ارزان): 8.60$ (دلار)، قهوه: 8.60$ (دلار) است.

در جدول زیر قیمت سایر اقلام مصرفی غذایی در کشور رومانی اشاره شده است;

نوع کالاهزینه به دلار
شیر (1 لیتر)1.25$
سبزیجات (1 کیلوگرم)0.95$
تخم مرغ (دوجین)2.50$
آب (1.5 لیتر)0.50$
مرغ (1 کیلوگرم)5.15$

هزینه اجاره این نوع اقامتگاه بسیار کمتر است و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و بسته به نوع اتاقی که می خواهید متفاوت است. در رومانی نمی توانید آب لوله کشی را بنوشید. شما باید آب بطری را در بودجه خود لحاظ کنید. همانطور که گفته شد، دولت رومانی سخت در تلاش است تا کیفیت آب لوله کشی را بهبود بخشد. ترانسیلوانیا رومانی بدون احتساب اجاره، میانگین هزینه زندگی در ماه 560$ (دلار) است. اجاره معمولاً به عنوان هزینه جداگانه محاسبه می شود. در مورد مراقبت های بهداشتی، رومانی مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دارای سیستم تک پرداختی است. مراقبت های بهداشتی رومانی به طور کلی از استاندارد خوبی برخوردار است، اگرچه در مناطق روستایی به خوبی شهرها نیست. هنگامی که کارت اقامت خود را در دست دارید، می توانید به مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشید.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در رومانی

ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در رومانی

شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند آزادانه به رومانی نقل مکان کنند و تا زمانی که دوست دارند اقامت داشته باشند. اما افراد ملیت های دیگر نیاز به ویزا دارند و ویزای رومانی در منطقه شنگن بدون کنترل مرزی نیست، اما ویزای شنگن در رومانی معتبر است، ویزای رومانی در شنگن و همچنین در بلغارستان، کرواسی و قبرس معتبر است. با این حال، آنها برای ایرلند معتبر نیستند. سیاست ویزا رومانی نیز چندان بی شباهت به سیاست کشورهای شنگن نیست. فقط به یاد داشته باشید، شما باید از طریق رومانی وارد شوید. برای مثال نمی توانید به برلین برسید و سپس به رومانی بروید. خوشبختانه، گزینه های حمل و نقل زیادی از طریق ایرلند و بریتانیا وجود دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی به موارد زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت و 2 عکس به اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از مدرسه با امضای وزارت آموزش و پرورش

علاوه بر این مدارک، شما به مدرک مالی نیاز دارید که باید حداقل 2400$ (دلار) باشد. از سوی دیگر به مدرک اثبات محل زندگی نیاز است که در این زمینه دانشگاه می تواند برای شما نامه ای صادر کند مبنی بر اینکه مکانی برای زندگی در خوابگاه دارید. بیمه درمانی از دیگر مدارک لازم برای دریافت ویزای رومانی است که اگر زیر 26 سال دارید، دانشگاه شما این را پوشش می دهد. اگر بیش از 26 سال دارید، باید حداقل 12$ (دلار) هزینه ماهانه بپردازید. علاوه بر این وقتی به مرز رسیدید، باید بتوانید نامه پذیرش و حداقل 2400$ (دلار) پول نقد یا چک های مسافرتی را ارائه دهید. از سوی دیگر شما باید برای ویزای خود در کشوری که پاسپورت شما را صادر کرده است درخواست دهید. اگر در آنجا زندگی نمی‌ کنید، می ‌توانید برنامه را از طریق پست مدیریت کنید.

معرفی فضای دانشگاهی در حوزه آسیب شناسی رومانی

در دانشگاه های پزشکی رومانی رشته های مختلفی اعم از آسیب شناسی به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی در دانشگاه های پزشکی کلوژ-ناپوکا، ایاسی، تیمیشوآرا، کرایووا، بخارست، آراد، اوراده، کنستانتا، تارگو جیو، سیبیو ارائه می گردد. پذیرش در این دانشگاه ها بدون کنکور است و بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات قبلی در رشته های زیست شناسی، شیمی، ریاضی و در نهایت سایر فعالیت های تحصیلی یا حرفه ای صورت می گیرد. یکی از دانشگاه های معتبر در رومانی، دانشگاه پزشکی کلوژ ناپوکا است که در سال 1919 در کلوژ، به عنوان بخشی از دانشگاه کلوژ تأسیس شد و با بیش از 850 استاد و محقق، دارای برنامه های دوره کارشناسی دوره های طولانی (5 تا 6 سال)، دوره کوتاه (3 تا 4 سال) و چندین برنامه تحصیلات تکمیلی در 5 دانشکده است. دانشگاه پزشکی کلوژ برنامه های متعددی در مقطع کارشناسی و ارشد سازماندهی می کند.

این دانشکده دارای یک استراتژی قوی برای توسعه است که از یک سیستم آموزش پزشکی مدرن و با کیفیت بالا مطابق با استانداردهای بین المللی اطمینان حاصل می کند. در نتیجه این استانداردهای آموزش عالی و معیارهای ارزیابی سختگیرانه رومانی، نتایج کلی آخرین مسابقات اقامت، فارغ التحصیلان را در موقعیت های اولیه در سطح ملی قرار داده است. اولویت های دانشکده تاکید قابل توجهی بر توسعه مهارت های چند رشته ای دارد: مشاهده، عملی، بالینی، ارتباطات، کامپیوتر، کار تیمی و مهارت های مدیریت رشته های مطالعاتی جدیدی مانند: اکلوسولوژی، ایمپلنتولوژی، آسیب شناسی دهان و پزشکی جامعه دندانپزشکی معرفی شده اند. ، مطابق با معیارهای آموزش عالی بین المللی. در حال حاضر 1604 دانشجو در دوره های این دانشکده زیر نظر 108 استاد دانشگاه از 14 کرسی فعالیت می کنند.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در رومانی

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در رومانی کار می کند، معمولاً حدود 19000RON (لئو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 9870 RON (لئو) در ماه (حداقل حقوق) تا 29000 RON (لئو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​18200 RON (لئو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 18200 RON (لئو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 18200 RON (لئو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 12600 RON (لئو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 12600 RON (لئو) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 22700 RON (لئو) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه، یک پزشک آسیب شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 11200 RON (لئو) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 15000 RON (لئو) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 19500 RON (لئو) در ماه دریافت می کند که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در رومانی می باشد;

 

علاوه بر مطالب مقاله فوق در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیرامون موضوعات دیگری همچون هزینه تحصیل و زندگی در رومانی مقالاتی نوشته شده است که می توانید جهت افزایش آگاهی خود از آن استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *