مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته آسیب شناسی در ژاپن

رشته آسیب شناسی در ژاپن

راه یافتن به جمع دانشجویان بین المللی حاضر در ژاپن برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در ژاپن چیزی شبیه یک رویا و آرزو است. چراکه ژاپن با نرخ پایین جرم و جنایت به عنوان یک مکان خوب برای زندگی شناخته شده است. از سوی دیگر حدود 220000 دانشجوی بین المللی از بیش از 170 کشور و منطقه جهان در موسسات آموزش عالی ژاپن تحصیل می کنند که می توانند افق های خود را از طریق قرار گرفتن در معرض ژاپنی ها و همچنین فرهنگ های مختلف جهان گسترش دهند. علاوه بر این ژاپن کشوری بردبار است که در آن آزادی مذهب و اندیشه توسط قانون اساسی تضمین شده است. به همین دلیل است که ژاپن به شدت در پذیرش استعدادهای علمی سخت گیر است، اما ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را قادر می سازد که از موانع سخت اخذ پذیرش تحصیلی عبور کنید.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در ژاپن

هزینه زندگی در ژاپن در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بالا است، به خصوص اگر شما در پایتخت، توکیو زندگی کنید. با این حال، همه چیز به مناطقی که برای زندگی انتخاب می کنید و سبک زندگی ای که دنبال می کنید بستگی دارد. مورد پسندترین شهرهای ژاپن برای دانشجویان شامل توکیو، اوزاکا، کیوتو، فوکوکا، ساپورو یا یوکوهاما هستند، شهرهایی که تمام نیازهای بودجه شما را پوشش می دهند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در تلاش برای کاهش هزینه های زندگی خود در ژاپن، یک گزینه عالی زندگی در خوابگاه دانشگاه است. البته علیرغم وجود خوابگاه های دانشجویی که توسط دولت و دانشگاه ها ارائه شده است، اکثر دانشجویان در خوابگاه های خصوصی زندگی می کنند، زیرا تعداد محدودی اتاق خوابگاه در دسترس است. البته با انتخاب توکیو ، آماده باشید که هزینه زیادی خرج کنید.

زندگی در حومه شهر و نه در مرکز را در نظر بگیرید تا مقداری پول پس انداز کنید. در شهرهای کوچکتر، هزینه کاهش می یابد و در مقایسه با کلان شهرها کاملا مقرون به صرفه است. متوسط ​​اجاره ماهانه برای یک آپارتمان یک اتاقه حدود 450 تا 650$ (دلار) است. به خاطر داشته باشید که خدماتی مانند گاز، برق، اینترنت و آب شامل اجاره نمی شود. یکی دیگر از گزینه های محبوب، به اصطلاح مهمانخانه ها یا به زبان ژاپنی “خانه های خارجی” (خانه های گایجین) هستند. این نوع خانه ها از نوع اقامتگاه های ارزان قیمت هستند و می توان آنها را برای مدت زمان کوتاه تری اجاره کرد. این می تواند یک گزینه عالی برای چند ماه اول اقامت در ژاپن باشد، تا زمانی که خانه دانشجویی دائمی خود را پیدا کنید. میانگین هزینه های زندگی در وعده غذایی 900.00 JPY(ین) و قهوه 404.00 JPY(ین) است.

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی در ژاپن اشاره شده است;

 

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در ژاپن

با وجود منابع کمیاب، ژاپن توانسته از نظر اقتصادی رشد کند و به کشوری پیشرو در تولید تبدیل شود، دقیقاً به دلیل دانش و فناوری پیشرفته ای که توسط سیستم آموزشی عالی آن تقویت شده بود. ژاپن با استفاده از علم، فناوری و پزشکی پیشرفته خود، محصولات بسیاری از جمله خودروهای الکتریکی، دوربین های دیجیتال، فیبرهای نوری و قلب مصنوعی را به دنیا معرفی کرده است. نودل های فوری که زندگی رژیم غذایی جهان را تغییر داده اند و کارائوکه نیز نوآوری هایی با منشاء ژاپنی هستند. عمل تبدیل ایده های نوآورانه به محصولات خلاقانه به تاریخ ژاپن بازمی گردد. دانشگاه های ژاپن نه تنها بر دستاوردهای تحصیلی بلکه بر توسعه کیفیت انسانی نیز تمرکز دارند. این جنبه از مدارس ژاپنی توسط دانشجویان بین المللی که فکر می کنند تجربه تحصیل در ژاپن پس از شروع به کار به آنها کمک می کند بسیار قدردانی می شود.

جذابیت دیگر به فضای طبیعی این کشور باز می گردد. ژاپن که توسط دریا احاطه شده است، از هر چهار فصل لذت می برد. در ژاپن، تعدادی مکان میراث جهانی مانند کوه فوجی، نماد ژاپن، و همچنین قلعه هیمهجی و معبد Itsukushima وجود دارد. غذاهای سنتی ژاپنی یک میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده، یک غذای رنگارنگ و سالم است که از مواد فصلی استفاده می کند و به ژاپن کمک می کند تا یکی از کشورهایی با بیشترین امید به زندگی در جهان باشد. ژاپنی ها به سخت کوشی معروف هستند و به نظم و انضباط اهمیت می دهند. مهمان نوازی “اوموتناشی”، ذهنیت مراقبت از میهمانان با اولویت دادن به آنها، طبیعت دوم مردم ژاپن است و بنابراین دانشجویان بین المللی همیشه به گرمی مورد استقبال قرار می گیرند. نکته شگفت برانگیز دیگر زندگی در ژاپن، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است.

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در ژاپن

ویزای دانشجوی رشته آسیب شناسی در ژاپن

ویزای دانشجویی ژاپن توسط مدارس ژاپنی زبان، دانشگاه های ژاپن و مدارس حرفه ای پذیرفته می شود و وضعیت اقامت دانشجو را نشان می دهد. مدت اقامت ویزای دانشجویی به مدت 6 ماه تا حداکثر 2 سال از تاریخ ورود و بسته به دوره تحصیلی صادر می شود. البته شما می توانید ویزای دانشجویی خود را تمدید کرده و بسته به دوره ثبت نام خود، دوره اقامت را تمدید کنید. با ویزای ژاپن مشاغل پاره وقت در 28 ساعت در هفته امکان پذیر است. با این حال، محدودیت هایی برای انواع کار وجود دارد. اگر می خواهید برای ویزای دانشجویی درخواست دهید، باید تمام مدارک لازم را از طریق دانشگاهی در ژاپن به اداره مهاجرت ژاپن ارسال کنید. تأیید مدارک زمان می برد و حدود 6 ماه برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز است. درباره دوره ثبت نام و سایر مراحل مهلت تاریخ ثبت نام، شامل روزهای مختلفی است.

لطفا توجه داشته باشید که پذیرش به محض تکمیل ظرفیت هر دانشگاه بسته خواهد شد. روش درخواست به این ترتیب است که در مرحله نخست، فرم درخواست پذیرش و سایر مدارک لازم باید به مرکز آموزش ISI ارسال شود و پس از ارسال فرم درخواست از نحوه پرداخت مطلع خواهید شد. لطفا هزینه معاینه را از طریق حواله بانکی یا Flywire بپردازید. برای شروع فرآیند پذیرش، ابتدا باید فرم درخواست پذیرش را ارسال کرده و هزینه درخواست را پرداخت کنید. مرحله 2 ISI از طرف شما برای گواهی واجد شرایط بودن در آژانس خدمات مهاجرت ژاپن درخواست می دهد. مرحله 3 اگر ISI تشخیص دهد که شما واجد شرایط پذیرش هستید، نامه پذیرش صادر می شود. در صورت قبولی، می توانید از سایت پورتال پشتیبانی دانشجویی استفاده کنید و اطلاعات و مدارک مختلفی از طریق این سایت برای شما ارسال می شود.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در ژاپن

فردی که به عنوان یک پزشک پاتولوژی در ژاپن کار می کند، معمولاً حدود 1150000 JPY(ین) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 565000 JPY(ین) در ماه (حداقل حقوق) تا 1800000 JPY(ین) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق ماهیانه 1,180,000 JPY(ین) است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 1,180,000 JPY(ین) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 1,180,000 JPY(ین) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 783000 JPY(ین) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 783000 JPY(ین) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 1520000 JPY(ین) درآمد دارند.

اگر تجربه را معیار افزایش حقوق قرار دهیم، باید گفت که یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 669000 JPY(ین) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 860000 JPY(ین) در ماه درآمد کسب کند، یعنی 29% بیشتر از فردی که تجربه کمتر از 2 سال دارد. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1,190,000 JPY در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در ژاپن می باشد;

 

برای مقایسه میان درآمد و هزینه زندگی در ژاپن و شرایط اقتصادی این کشور می توانید از مطالب موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شناخت درست تر این کشور استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *