مهاجرت کاری تایلند

درآمد مهندسان در تایلند

درآمد مهندسان مختلف در کشور تایلند

رشته های مهندسی در کشور آسیایی تایلند توانسته جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. در این مقاله درآمد مهندسان در تایلند بررسی می شود. از این رو مقاله درآمد مهندسان در تایلند توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی و نگارش درآمده است. رشته مهندسی یکی از رشته های پردرآمد در این کشور می باشد. بسیاری از متقاضیان بین المللی ترجیح می دهند به دلیل هزینه های بالای تحصیل این رشته در کشورهای اروپایی و آمریکایی، این کشور را انتخاب نمایند. جهت تحصیل و کار در این رشته می باید ابتدا ویزاهای مربوط را اخذ نمایید.

در این مقاله پرسش های زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • بازارکار رشته مهندسی در این کشور چگونه می باشد؟
  • درآمد مهندسان در این کشور چه مقدار خواهد بود؟
  • شرایط اخذ ویزای کار این کشور به چه صورت می باشد؟

شرح بازار کار در کشور تایلند

شرایط بازارکار این کشور با توجه به رشته های مختلف متفاوت می باشد. در رشته مهندسی تعداد پذيرش متقاضیان جهت کار در این کشور بسیار زیاد می باشد. کار غیر قانونی در این کشور قابل قبول نمی باشد. افراد تنها می توانند در مشاغل قانونی به اشتغال بپردازند. همچنین نرخ بیکاری در این کشور آسیایی در سال 2022 به 1.5% رسیده است. از این رو نسبت به سال قبل با اندکی افزایش رو به رو بوده است. از این رو حدود 46% از ساکنان این کشور آسیایی در بخش خدمات کار می کنند. بخش عمده دیگری از مردم این کشور در صنعت کشاورزی مشغول به کار می باشند.

همچنین جزئیات این کشور بدین شرح می باشد:

جزئیات کشور تایلند

چگونگی اخذ ویزای کار کشور تایلند

متقاضیان بین المللی جهت کار در این کشور می باید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. افرادی که تمایل به اشتغال در رشته های مهندسی را دارند، می توانند از طریق نامه پیشنهادکاری از جانب کارفرما معتبر این کشور برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. همچنین بسیاری از متقاضیان از طریق روش تحصیلی در رشته های مهندسی و کاریابی پس از آن نیز روی می آورند. به طور کلی جهت کار در این کشور نیازمند ارائه مدارک معتبر می باشید. همچنین تعداد متقاضیان رشته مهندسی در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار این کشور در سال 2023 در جدول زیر بیان شده است:

مراحلمدارک
1ارائه 2 قطعه عکس معتبر پرسنلی
2ارائه گواهی سلامت
3ارائه گذرنامه معتبر
4ارائه نامه پیشنهاد کاری یا قراردادکاری معتبر از جانب کارفرما این کشور
5ارائه کلیه مدارک تحصیلی مرتبط
6ارائه آدرس شرکت به صورت دقیق
7ارائه آدرس شرکت به صورت دقیق
8ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوطه
9ارائه گواهی عدم سوء پیشنیه در طی چند ماه اخیر

در این خصوص می توانید مقاله گرفتن ویزای کار تایلند را مطالعه بفرمائید.

شرح رشته مهندسی در کشور تایلند

جهت تحصیل در رشته مهندسی در این کشور می توانید هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی به تحصیل بپردازند. در نظر داشته باشید رشته مهندسی در این کشور به نسبت از هزینه بالایی برخوردار می باشد. دوره کارشناسی این رشته حدود 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. همچنین دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی در این کشور به صورت اختصاصی و حدود 1 الی 2 سال زمان نیاز خواهد داشت. هر سال بیش از 20000 دانشجو بین المللی این کشور را برای تحصیل انتخاب می نمایند.

در طول دوره تحصیلی در رشته های مهندسی دوره های متفاوت بین المللی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. همچنین متقاضیان با انواع رویکردها، منابع آموزشی، مهارت ها و روش های تحلیل مهندسی در این کشور آشنا می گردند. جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص می توانید مقاله هزینه تحصیل در تایلند را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه های مهندسی در این کشور عبارتند از:

  • Rangsit University
  • King Mongkut’s University of technology of Thailand

درآمد مهندسان مختلف در کشور تایلند

درآمد مهندسان مختلف در کشور تایلند

یکی از مباحثی که برای مهندسان در این کشور بسیار مورد اهمیت می باشد. آگاهی از میزان درآمد متقاضیان خواهد بود. درآمد مهندسان در این کشور با توجه به عواملی مانند سن، میزان تحصیلات، تجربه کاری و موقعیت مکانی که متقاضیان برای ادامه فعالیت کاری خود انتخاب می کنند، متفاوت می باشد. در سال 2023 حداقل و حداکثر دریافتی رشته مهندسی در این کشور بدین شرح می باشد:

  • حداقل دریافتی حدود 29000THB (بات تایلند)
  • میانگین دریافتی حدود 82800THB (بات تایلند)
  • حداکثر دریافتی حدود 175000THB (بات تایلند)

همچنین سایر رشته های مهندسی در این کشور از درآمدهای متفاوتی برخوردار می باشند. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مرتبط با رشته مهندسی در این کشور شرح داده شده است:

نام موقعیت شغلیمیزان درآمد به بات تایلند
مهندس دستیار80400THB
مهندس اتوماسیون90800THB
مهندس عمران90200THB
مهندس نرم افزار77300THB
مهندس طراحی90900THB
مدیر مهندسی برق121000THB
مهندس انرژی88500THB
مهندس مدیر پروژه120000THB
مهندس ژنتیک98600THB
مهندسی محیط زیست84900THB
مهندسی تولید89000THB
مهندسی اعتبارسنجی76000THB

در این خصوص مطالعه مقاله 10 شغل پردرآمد در تایلند پیشنهاد داده می شود.

هزینه زندگی مهندسان در کشور تایلند

متقاضیانی که در این کشور به شغل مهندسی مشغول می باشند، می باید از هزینه های زندگی در این کشور نیز اطلاع یابند. در این صورت می توانند با توجه به دریافتی خود سایر هزینه های اصلی زندگی خود را مدیریت فرمایند. هزینه های اصلی زندگی در این کشور شامل هزینه اقلام غذایی، مسکن و حمل و نقل می باشد. هر کدام از این هزینه ها با توجه به سبک زندگی متقاضی متفاوت می باشد.

یکی از هزینه های اصلی در این خصوص مربوط به هزینه اجاره یا خرید آپارتمان می باشد که در جدول زیر شرح داده شده است:

نوع آپارتمانهزینه به بات تایلند
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1336146THB
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر805100THB
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر3321041THB
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1918532THB
خرید هر متر مربع در مرکز شهر11346843THB
خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر5557953THB

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بهترین شهرهای تایلند برای کار را مطالعه فرمائید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درآمد مهندسان در تایلند در سال 2023 را در مقاله مذکور بررسی نموده اند. چنانچه پس از مطالعه مقاله فوق علاقه مند به کار در این کشور شدید می توانید با کارشناسان ما در بخش مشاوره تلفنی و حضوری تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *