مهاجرت تحصیلی استرالیا

حقوق بازنشستگی در استرالیا

حقوق بازنشستگی در استرالیا

برای هر فردی زندگی در استرالیا در زمان بازنشستگی حائز اهمیت یکی از این مسائل در هنگام مهاجرت حقوق بازنشستگی در استرالیا می باشد. در استرالیا شهرهای بسیار عالی برای مهاجران وجود دارد و یکی از مهم ترین دلایل برای مهاجران رفاه و امنیت موجود در شهرهای ان است. همچنین فرهنگ و زبان و طبیعت در کنار هزینه های زندگی مقورن به صرفه همهگی یک مجموعه خوب برای گذران زندگی بازنشستگی در استرالیا است. در این کشور می توانید پس از اتمام دوره کاری خود در صورت درخواست حقوق بازنشستگی را دریافت کنید. در ادامه مقاله بیشتر در زمینه حقوق بازنشستگی در استرالیا خواهیم گفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای بازنشستگی مشاور و راهنمای شماست.

شرایط حقوق بازنشستگی در استرالیا

در استرالیا حقوق بازنشستگی به طور خودکار برای همه افرادی که در سن بازنشستگی هستند در دسترس نیست. در این حوزه قوانینی در مورد آنچه می توانید داشته باشید (آزمون دارایی) و میزان درآمدی که می توانید دریافت کنید (آزمون درآمد) قبل از اینکه مستحق دریافت مستمری کامل یا جزئی شوید، دارد. اگر دارایی یا درآمد شما از محدودیت های تعیین شده بیشتر شود، حق بازنشستگی نخواهید داشت. هر 2 آزمون اعمال می شود. ممکن است شما کمتر از حد دارایی باشید اما بیش از حد درآمد باشید یا برعکس. از آزمونی استفاده خواهد کرد که منجر به میزان کمتر مستمری قابل پرداخت می شود. اگر از حد دارایی یا درآمد تجاوز کنید، حق بازنشستگی خود را از دست خواهید داد یا کاهش می یابد.

به طور کلی، برای واجد شرایط بودن برای بازنشستگی سن، باید:

  • بسته به زمان تولد شما 66 سال یا بیشتر سن داشته باشید.
  • مقیم استرالیا باشید و حداقل 10 سال در استرالیا زندگی کرده باشید.
  • آزمون درآمد و دارایی را برآورده کنید.
  • از ماشین حساب سنی فوق العاده و مستمری ما استفاده کنید.

الزامات حقوق بازنشستگی در استرالیا

آزمون دارایی متفاوتی برای صاحبان خانه و صاحبان غیر خانه وجود دارد. اگر بازنشسته هستید، دارایی اصلی شما ممکن است خانه ای باشد که در آن زندگی می کنید. خانه شما را در هنگام محاسبه مستمری شما به عنوان دارایی حساب نمی کند اگر محل اصلی سکونت شما باشد. هر اقامتگاهی که در آن زندگی می کنید یا در آن علاقه دارید. یا حق تصرف. این می تواند شامل آپارتمان مادربزرگ، واحد اجاره شده در خانه سالمندان، خانه تولیدی، کاروان، موتورخانه یا قایق خانه باشد. محل اصلی سکونت شما به عنوان دارایی معاف در نظر گرفته می شود. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید هر کاری که دوست دارید با خانه خود انجام دهید و حقوق بازنشستگی شما ثابت می ماند.

حقوق بازنشستگی شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد اگر:

  • تغییری در نحوه مالکیت شما وجود دارد.
  • تغییری در ترتیبات زندگی شما وجود دارد.
  • با استفاده از خانه خود به عنوان امنیت پول قرض می کنید.

بازنشستگی در استرالیا

سن بازنشستگی شما در استرالیا مشخص نیست. شما واقعاً می توانید هر زمان که بخواهید بازنشسته شوید، اما تعدادی از عوامل می توانند نقش مهمی در تصمیم گیری شما داشته باشند. وضعیت مالی، سلامتی، فرصت های شغلی و هماهنگی با شریک زندگی تان، در صورت داشتن چنین شرایطی، همگی می توانند در تعیین زمان بازنشستگی از نیروی کار به شما کمک کنند. همچنین ممکن است شرایط خاصی وجود داشته باشد که تحت آن ممکن است زودتر به فوق العاده خود دسترسی پیدا کنید. اگر آن «درآمد تلقی شده» از حداکثر مقدار مجاز تحت آزمون درآمد بیشتر باشد، می تواند بر حقوق بازنشستگی شما تأثیر بگذارد. هر زمان که شرایط شما تغییر کرد، بازنشستگی قابل ارزیابی مجدد است. شما می توانید به محض پرداخت هزینه خانه جدید خود برای ارزیابی مجدد مستمری خود درخواست دهید.

در نمودار زیر شاهد سن بازنشستگان در سال های اخیر در استرالیا می باشید:

سن بازنشستگان در سال های اخیر در استرالیا

در جدول زیر شاهد هزینه های زندگی در استرالیا در هنگام بازنشستگی می باشید:

نوع زندگیهزینه زندگی در زمان بازنشستگی به دلار
تک نفره24770$
زوج37341$

سیستم حقوق بازنشستگی در استرالیا

هنگامی که بازنشسته می شوید، ممکن است واجد شرایط دریافت مزایای دولتی مانند بازنشستگی سنی یا کارت امتیاز باشید. نوع حقوق بازنشستگی و مزایا به طور کلی به سن، دارایی و درآمد شما بستگی دارد. واجد شرایط بودن شما برای بازنشستگی سنی دولتی به 3 چیز کاهش می یابد: سن، محل اقامت، و همچنین درآمد و دارایی شما، که باید کمتر از حد معین باشد. استرالیایی‌ها طولانی‌تر زندگی می‌کنند، بنابراین افراد بیشتری برای تأمین مالی سال‌های اضافی پس از پایان کار، به پس‌انداز بیشتری نیاز دارند، و بسیاری مجبورند امکان کار طولانی‌تر را نیز بررسی کنند. برای درک این موضوع، میانگین امید به زندگی در استرالیا برای یک مرد در حدود 65 سال امروز حدود 85 سال است، در حالی که برای یک زن در حدود سن 65 سالگی امروز، 88 سال است، توجه داشته باشید که بسته به موقعیت خود می توانید طولانی تر زندگی کنید.

سلامتی یک عامل کلیدی برای مشارکت در نیروی کار است، به ویژه با افزایش سن. این می‌تواند بر توانایی شما برای جمع‌آوری پس‌اندازهای فوق‌العاده و سایر پس‌اندازها برای تأمین مالی دوران بازنشستگی تأثیر بگذارد. با توجه به مشکلات زندگی در استرالیا اگر برای بازنشستگی پس‌انداز می‌کنید یا به صندوق فوق‌العاده خود کمک می‌کنید، ممکن است زودتر شروع کنید. فرصت‌های شغلی اغلب به مهارت‌ها و تجربه‌ها منتهی می‌شود، و اگر می‌خواهید طولانی‌تر کار کنید تا پس‌انداز بیشتری برای دوران بازنشستگی خود داشته باشید، منابعی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند. وب ‌سایت وزارت آموزش، مهارت‌ها و استخدام را بررسی کنید، که شامل مرکز سن بالغ و همچنین جزئیاتی در مورد ابتکار عمل شغلی دولت و کمک‌های کسب‌وکار جدید برای کسانی است که به دنبال خوداشتغالی در بهترین شهرهای استرالیا هستند.

حقوق بازنشستگی در استرالیا برای مهاجران

حقوق بازنشستگی در استرالیا برای مهاجران

ارزیابی حقوق بازنشستگی خارجی برای اهداف بازنشستگی سن متفاوت است، بسته به اینکه مستمری سن دریافتی توسط شما یک مستمری مستقل یا توافقی است. مستمری سنی مستقل به این معنی است که مستمری بگیر سن معیارهای لازم برای اقامت را برای اهداف بازنشستگی سنی برآورده می کند. حقوق بازنشستگی خارجی دریافتی توسط شخصی که حقوق بازنشستگی سنی مستقلی دریافت می‌کند، معمولاً تحت آزمون درآمد عادی ارزیابی می‌شود. یعنی به ازای هر $1 دلار مستمری خارجی مشابه دریافتی، بیش از حد بدون درآمد، بازنشستگی را 50 سنت کاهش می‌دهد. بازنشستگی سن توافقی به این معنی است که مستمری سنی طبق یک توافقنامه بین المللی پرداخت می شود زیرا فرد معیارهای اقامت را برای اهداف بازنشستگی سنی برآورده نمی کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به استرالیا مشاور و پشتیبان شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *