مهاجرت کاری اسکاتلند

حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

یکی از مهم ترین مزیت ها برای زندگی بازنشستگی در مهاجرت اخذ حقوق بازنشستگی در اسکاتلند است. اسکاتلند کشوری زیبا و عالی است. اگر برای والدین خود به فکر حقوق بازنشستگی و تامین امتیازات آن ها هستید قطعا به حقوق بازنشستگی در اسکاتلند توجه کرده اید. یا ممکن است شما با ویزای کار اسکاتلند خود در سنین 40 و 50 سال باشید و برای چندین سال آینده خود به فکر زندگی آرام باشید. در هر صورت حقوق بازنشستگی با مرور زمان برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت. در این کشور زبان انگلیسی به وسعت صحبت می شود و شما می توانید برای زندگی در این کشور خود را به راحتی آماده کنید. در این کشور مهاجران مختلفی با ملیت های متفاوت در حال زندگی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور اسکاتلند و ویزای بازنشستگی این کشور مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

طرح بازنشستگی دولت محلی برای کار در اسکاتلند یک طرح بازنشستگی شغلی قانونی و دارای مزایای تعریف شده است. این یکی از اصلی ترین طرح های بازنشستگی خدمات عمومی در اسکاتلند است که به بیش از 236000 عضو فعال، بیش از 140000 عضو معوق و بیش از 169000 مستمری بگیر و افراد تحت تکفل خدمت می کند. این طرح برای اعضای خود طیف وسیعی از مزایای ارزشمند از جمله مستمری سالانه در دوران بازنشستگی، گزینه مبادله بخشی از آن مستمری را با مبلغ مقطوع معاف از مالیات، امکان افزایش ارزش بازنشستگی از طریق مشارکت‌های اضافی و همچنین ارائه مزایا به اعضای خود ارائه می‌کند. وابستگان اعضایی که در حین خدمت فوت می کنند. این طرح توسط 11 مقام اداره کننده دولت محلی اداره می شود که مسئول حفظ و به روز رسانی مقررات این طرح در راستای سیاست های تعیین شده توسط دولت های اسکاتلند و بریتانیا است.

در جدول زیر میزان برخوداری از مزایا و حقوق بازنشستگی و مهاجرت به اسکاتلند براساس سن و سوابق می باشید:

سن بازنشستگیسوابق شغلیمیزان برخوداری از مزایا
55-5815-2055-70%
59-6515-3075-100%

شرایط حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

بازنشستگی پایه ایالتی شما فقط به شما پرداخت می شود و نمی توان آن را پس از مرگ به شخص دیگری منتقل کرد. اگر برای بازنشستگی ایالتی اضافی کمک کرده اید، همسر یا شریک مدنی شما ممکن است بخشی از این را دریافت کند. اگر همسر یا شریک مدنی شما در هنگام فوت شما از سن بازنشستگی ایالتی گذشته است، ممکن است بتوانند با استفاده از سنوات واجد شرایط شما، مستمری پایه ایالتی خود را افزایش دهند. یعنی تا زمانی که حقوق بازنشستگی کامل دریافت نکرده باشند. اگر همسر یا شریک مدنی شما در هنگام فوت شما زیر سن بازنشستگی ایالتی باشد، هر مستمری ایالتی بر اساس سنوات واجد شرایط استحقاق شما، هنگامی که آنها آن را مطالبه می کنند، به بازنشستگی ایالتی آنها اضافه می شود.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، آنها نمی توانند تا زمانی که به سن بازنشستگی ایالتی می رسند دوباره ازدواج کنند یا یک مشارکت مدنی جدید تشکیل دهند. اگر بازنشستگی ایالتی خود را به تعویق انداخته باشید و بمیرید، همسر یا شریک مدنی شما ممکن است بتواند حقوق بازنشستگی ایالتی اضافی یا مبلغ یکجا را مطالبه کند. این بازنشستگی ایالتی جدید فقط برای مردان متولد شده در 6 آوریل 1951 یا بعد از آن و زنان متولد شده در 6 آوریل 1953 یا بعد از آن اعمال می شود. بازنشستگی ایالتی جدید £179.86 (پوند) در هفته در سال مالیاتی 2022 خواهد بود. این مبلغ کامل بر اساس داشتن حداقل 35 «سال واجد شرایط» سهم بیمه ملی است. برای مطالبه هر بازنشستگی ایالتی جدید، باید حداقل 10 سال از بیمه ملی برخوردار باشید.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش حقوق بازنشستگی در اسکاتلند هستید:

میزان افزایش حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

سیستم حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

بازنشستگی ایالتی جدید منبع اصلی درآمد بازنشستگی برای بسیاری از افراد در بریتانیا است. این یک درآمد تضمین شده است که توسط دولت پرداخت می شود. زمانی که به سن بازنشستگی ایالتی رسیدید، واجد شرایط دریافت بازنشستگی ایالتی جدید هستید. اگر نمی‌خواهید آن را شروع کنید، می‌توانید دریافت پرداخت‌ها را به تاریخ دیگری موکول کنید. اگر کمک های بیمه ملی را پرداخت کرده باشید یا به آنها اعتبار داده شده باشد، واجد شرایط دریافت بازنشستگی دولتی جدید هستید. در گذشته دسته‌بندی‌های مختلفی از NIC وجود داشته است، به همین دلیل است که بازنشستگی دولتی می‌تواند گیج‌کننده باشد. اگر شاغل هستید یا شاغل بوده اید، کارت ملی شما از حقوق شما کسر می شود. اینها مستقیماً به همراه سهم کارفرمای شما به دولت پرداخت می شود. اگر خوداشتغال هستید یا خوداشتغال می‌شوید، مسئولیت پرداخت کارت‌های کارت شبکه NIC که طبقه‌بندی متفاوتی دارند، بر عهده شماست.

سن بازنشستگی ایالتی بسته به زمان تولد شما متفاوت است اما انتظار می رود تا اواخر دهه 2030 به تدریج به 68 سال افزایش یابد. برای اطلاع از اینکه چه زمانی حق دریافت حقوق بازنشستگی دولتی جدید خود را خواهید داشت، از ماشین حساب دولتی بازنشستگی دولتی استفاده کنید. شما مستمری جدید دولتی خود را به طور خودکار دریافت نمی کنید، باید آن را مطالبه کنید. 4 ماه قبل از رسیدن به سن بازنشستگی ایالتی باید نامه ای دریافت کنید که به شما بگوید چه کاری انجام دهید. حقوق بازنشستگی دولتی حداقل %2.5 در سال افزایش می یابد. اما اگر قیمت ها (که با شاخص قیمت مصرف کننده یا درآمد (متوسط ​​درصد رشد دستمزد در انگلستان) بیش از این افزایش یابد، بازنشستگی شما مطابق با بالاترین افزایش می یابد. مهاجرت کاری به اسکاتلند می تواند آغاز زندگی شما در این کشور باشد.

سیستم حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

مزایا بازنشستگی در اسکاتلند

شما واجد شرایط دریافت بازنشستگی ایالتی جدید خود در هفته ای هستید که به سن بازنشستگی ایالتی می رسید، اما مجبور نیستید. می توانید پرداخت مستمری جدید دولتی خود را به تعویق بیندازید و یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. اگر به تعویق بیندازید، بازنشستگی ایالتی جدید شما به ازای هر نه هفته 2% افزایش می یابد. شما می توانید پرداخت مستمری جدید دولتی خود را تا زمانی که بخواهید به تعویق بیندازید، زیرا در حال حاضر محدودیت زمانی برای تعویق وجود ندارد. علاوه بر بازنشستگی ایالتی، می‌توانید از مزایای دیگری نیز برخوردار شوید. برخی از آنها به سن شما و برخی دیگر به درآمد شما بستگی دارد. آنها با هم می توانند راه درازی را برای تامین هزینه های زندگی طی کنند. براساس حقوق کار در اسکاتلند می توان گفت حقوق بازنشستگی نیز مناسب است.

برخی از مزایا بازنشستگی در اسکاتلند را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • نسخه های رایگان برای افراد بالای 60 سال
  • تست چشم رایگان برای افراد بالای 60 سال
  • کمک هزینه سوخت زمستانی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور اسکاتلند و همچنین شرایط اخذ ویزای بازنشستگی اسکاتلند مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *