مهاجرت تحصیلی اروگوئه

حقوق بازنشستگی در اروگوئه

حقوق بازنشستگی در اروگوئه

دریافت حقوق بازنشستگی در اروگوئه یکی از امتیازات بازنشستگی در این کشور است که تحت شرایطی شامل مهاجران نیز می شود. اکثریت بازنشستگان به حقوق و مزایا بیمه و مواردی از این قبیل نیازمندند. کم هستند افرادی که به حقوق بازنشستگی نیازمند نباشند و در اقلیت هستند. لذا این مساله از اهمیت ویژه ای برخودار است. در این کشور بازنشستگان براساس سن و سوابق خود توسط بیمه تامین اجتماعی این حقوق مخصوص را دریافت می کنند. شما نیز می توانید برای زندگی در این کشور برنامه های مختلفی را بررسی کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور اروگوئه و اخذ ویزای بازنشستگی کشور اروگوئه به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

جایگاه حقوق بازنشستگی در اروگوئه

در این کشور مانند دیگر کشورهای جان حقوق بازنشستگی سر موعد مقرر و به میزان لازم پرداخت می شود. در آغاز قرن بیستم، سیستمی از نقل و انتقالات مبتنی بر پول نقد در اروگوئه ایجاد شد که هدف آن حفاظت از کارگران و خانواده‌ها در بخش رسمی و تضمین امنیت درآمد در دوران بازنشستگی بود. PNC یک سابقه تاریخی مهم برای طراحی سیستم های حمایت اجتماعی برای افراد مسن و معلول در آمریکای لاتین و کارائیب است. در حالی که تغییرات زیادی در سراسر وجود آن وجود داشته است، به طور قابل توجهی به کاهش و بروز کم فقر در میان سالمندان و معلولان کمک کرده است و همچنان اراده سیاسی قوی برای دستیابی به پوشش امنیتی درآمدی گسترده‌تر برای افراد مسن نشان می‌دهد.

در جدول زیر شاهد میزان بازنشستگان در کشور اروگوئه در سال های اخیر هستید:

تعداد بازنشستگانسال
380002018
438002019
378902020
390802021

جایگاه حقوق بازنشستگی در اروگوئه

قوانین حقوق بازنشستگی در اروگوئه

در 26 مارس 2023، اروگوئه قانون شماره 19942 را به تصویب رساند که به شرکت‌های خاصی اجازه می‌دهد تنها %50 از سهم بازنشستگی تأمین اجتماعی کارفرمای خود را که از 1 ژانویه 2023 تا 30 ژوئن 2023 تعلق می‌گیرد، انتظار می رود قوه مجریه به زودی آیین نامه ای برای اجرای مفاد این قانون صادر کند. برای واجد شرایط بودن برای این مزیت، شرکت ها باید: در رژیم صنعت و تجارت باشند. در طول سال مالیاتی 2023 (به طور متوسط) بیش از 19 کارمند نداشته باشند و درآمدی داشته باشند که در آخرین سال مالیاتی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون بسته شده است، از 10 میلیون واحد شاخص (تقریباً 1.1 میلیون دلار) تجاوز نکرده باشد. شرکت‌ها باید هنگام تعیین %50 از حق بیمه بازنشستگی کارفرمایان خود، همه کارکنان از جمله افرادی که توسط بانک تامین اجتماعی (BPS)و بانک بیمه دولتی (BSE) یارانه دریافت می‌کنند، در نظر بگیرند.

این قانون همچنین به شرکت‌های زیر اجازه می‌دهد فقط %50 از حق بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی کارفرما را که از 1 آوریل 2023 تا 30 ژوئن 2023 تعلق می‌گیرد، پرداخت کنند:

  • شرکت های خدمات حمل و نقل مدارس و سفره خانه های مدارس
  • سازمان‌های برنامه‌ریزی مهمانی و رویداد، و همچنین سازمان‌های نمایشگاهی ملی یا بین‌المللی
  • آژانس های مسافرتی و آژانس های حمل و نقل زمینی
  • صاحب امتیاز فرودگاه های بین المللی و شرکت های مسافربری حمل و نقل هوایی
  • سینماها و شرکت های پخش فیلم
  • هتل ها و رستوران ها

حقوق بازنشستگی در اروگوئه در شرکت ها

با این حال، شرکت‌ها نباید در مورد شرکت‌های سهامی ساده ‌شده، مدیران، مدیران یا نمایندگان قانونی خود را هنگام تعیین حق بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی کارفرما در نظر بگیرند. این قانون مقرر می‌دارد که نرخ مالیاتی اعمال‌شده برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های خود را از اول ژانویه 2023 یا بعد از آن آغاز کرده‌اند و فعالیت‌های تجاری را انجام می‌دهند که بخشی از رژیم مالیاتی «بُعد اقتصادی کاهش‌یافته» هستند، در طول 12 ماه اول فعالیت %25 کاهش می‌یابد. برای 12 ماه آینده %50 کاهش یافته است. این نرخ مالیات کاهش یافته ممکن است با سایر مزایایی که شرکت واجد شرایط دریافت آن است ترکیب نشود. همچنین برای شرکت هایی که فعالیت های خود را مجدداً راه اندازی می کنند، اعمال نخواهد شد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش حقوق بازنشستگی در اروگوئه در سال های اخیر می باشید:

افزایش حقوق بازنشستگی در اروگوئه

سیستم حقوق بازنشستگی در اروگوئه

در این کشور سیستم بیمه بر اساس یک طرح مختلط است که بر اساس براکت های درآمدی، مشارکت ها را دریافت می کند و مزایا را به صورت ترکیبی اعطا می کند. یک بخش یک طرح بازنشستگی همبستگی بین نسلی (مزایای تعریف شده) است و دیگری یک طرح پس انداز بازنشستگی فردی اجباری (کمک مالی تعریف شده). کارگران کم درآمد می توانند سهم خود را به طور مساوی بین 2 جزء طرح تقسیم کنند. برای افرادی که کمتر از حداقل دستمزد دریافت می کنند و سالخورده هستند، یک طرح غیر مشارکتی وجود دارد. ساکنان اروگوئه بالای 65 سال تقریباً %14 از جمعیت را تشکیل می دهند. این جمعیت در سال 2003 میزان فقر نسبتاً کم و تقریباً 3% درصد را تجربه کرده است زیرا هزینه زندگی در اروگوئه متناسب است.

دولت اروگوئه از طریق معرفی حقوق بازنشستگی غیر مشارکتی برای سالمندان و معلولان یا Programa de Pensiones No Contributivas به این میزان فقر فقر کمک کرده است. این طرح از همه افراد مسن و معلولی که فاقد درآمد پولی برای تأمین مخارج زندگی خود هستند، حمایت اقتصادی می کند. طرح بازنشستگی توسطBanco de Previsión Social (BPS) مدیریت می شود و هدف آن حفظ فقر و آسیب پذیری کم در میان افراد مسن و معلول است. در اروگوئه، افراد مسن می توانند واجد شرایط 2 طرح بازنشستگی باشند: یک طرح غیر مشارکتی، و یک طرح پس انداز بازنشستگی فردی اجباری. طرح پس انداز انفرادی برای افرادی که درآمدی معادل یا $1116 دلار در ماه یا بیشتر دارند اجباری است و برای سایرین اختیاری است. مشکلات زندگی در اروگوئه نیز به نسبت دیگر کشورها کمتر است.

طرح بدون مشارکت برای بازنشستگان در اروگوئه

طرح بدون مشارکت برای همه اروگوئه‌ای بالای 70 سال که حداقل 15 سال در اروگوئه اقامت داشته‌اند و برای رسیدن به حداقل استانداردهای زندگی نیاز به کمک مالی دارند، در دسترس است. طرح غیر مشارکتی به افراد مسن و معلول واجد شرایط حق دریافت مزایای نقدی ماهانه $135 دلار را می دهد. واجد شرایط بودن برای افراد دارای معلولیت بر اساس ناتوانی آنها تعیین می شود و همچنین مستلزم اقامت در اروگوئه برای یک دوره 15 ساله است. از سال 2012، هزینه های عمومی تامین اجتماعی 8 مورد است. این ترتیبات پرداخت همچنین ممکن است برای مالیات دهندگانی که در رژیم مالیاتی «بُعد اقتصادی کاهش یافته» قرار دارند در دسترس باشد. همچنین طرح های دیگری نیز وجود دارد که در این کشور می توانید برای خود انتخاب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به اروگوئه به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *