مهاجرت تحصیلی رومانی

مقطع کارشناسی در رومانی

مقطع کارشناسی در رومانی

مقطع کارشناسی در رومانی را می توان زمینه ساز اقامت و بهره مندی از امکانات اجتماعی آن است. تحصیل در رومانی منجر به اخذ اقامت دائم می شود. گفتنی است که تحصیل در رومانی برای زمینه سازی آینده شغلی در این کشور اروپایی گزینه مناسبی بوده و متقاضیان می توانند از این طریق برای آینده خود در این کشور برنامه ریزی نمایند. کارشناسی ارشد در رومانی می تواند یک تجربه منحصر به فرد را برای دانشجویانی که مایل به جستجوی کمی بیشتر برای تحصیلات تکمیلی هستند، ارائه دهد.

در حال حاضر حدود 25000 دانشجوی بین ‌المللی در رومانی تحصیل می‌کنند، بنابراین شما در کاوش ‌های خود در این چشم‌ انداز متنوع، که شامل بیابان وسیع، قلعه ‌های قرون وسطایی و قله‌ های پوشیده از برف است، تنها نخواهید بود. رومانی از نظر جمعیت، چشم انداز و فرهنگ کشوری بسیار متنوع است. در کنار رومانیایی ‌های بومی، این کشور ترکیبی از مجارها، رومانی ‌ها، آلمانی ‌ها، اوکراینی ‌ها و ترک ‌ها را در خود جای داده است. در نتیجه، رومانی یک دیگ ذوب پر جنب و جوش از آداب و رسوم و زبان های اروپایی است. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

شرایط تحصیل در کشور رومانی

رومانی یکی از کشورهای در حال توسعه در اروپا است که پذیرای دانشجویان و متقاضیان اقامت در کشور خود می باشد. این کشور هر ساله تعدادی از دانشجویان خارجی را می پذیرد و به آن ها فرصت کار حین تحصیل و پس از تحصیل را می دهد. شایان ذکر است که کشور رومانی، نهمین کشور وسیع در اروپا بوده و دارای منابع طبیعی مطلوب به همراه آب و هوایی متعادل می باشد. نا گفته نماند که کشور رومانی برای تحصیل مقصد نسبتا مناسبی است اما اعتبار مدارک اخذ شده در آن می توانند نسبت به مدارک اخذ شده در سایر کشورهای جهان پایین تر باشد. گفتنی است که این کشور همواره در جذب دانشجویان از اقصی نقاط جهان موفق عمل کرده و توانسته روند رو به رشدی را رقم زند.

تحصیل در کشور رومانی را می توان از نظر امکانات آموزشی موجود و علاوه بر آن از نظر درآمد و هزینه تحصیل دانشجویان مورد بررسی قرار داد. گفتنی است که دانشجویان در کشور رومانی می توانند به کار حین تحصیل پرداخته و مخارج خود را تامین نمایند. همچنین هزینه تحصیل در این کشور به صورتی است که دانشجویان می توانند با دستمزد شغلی پاره وقت، منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند. تحصیل در رومانی می تواند زمینه ساز کار پس از تحصیل در این کشور شود. از این رو می توان گفت تحصیل در کشور رومانی و ویزای تحصیلی آن را می توان به ویزای کاری تبدیل کرد. متقاضیان برای اخذ ویزای کاری و یا اقامت دائم رومانی می توانند پس از تحصیل اقدام نمایند.

اخذ پذیرش و مقطع کارشناسی در رومانی

متقاضیان تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی، ابتدا ملزم به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مستقر در کشور رومانی میبایستی در بازه زمانی اعلام شده در سایت رسمی دانشگاه مدارک مورد نیاز را تحت شرایط قابل قبول ارسال نمایند. تا دانشگاه پس از بررسی اطلاعات مربوطه دانشجویان مستعد را انتخاب و پذیرش نماید. گفتنی است که اخذ پذیرش در این دانشگاه های مستلزم وجود مدارک علمی و معتبری است که به دانشجویان کمک می کند تا شانس خود را نیز برای اخذ پذیرش افزایش دهند. به عبارتی هر چه اعتبار مدارک اخذ شده بیشتر باشد می توان گفت شانس پذیرش متقاضی نیز در این کشور افزایش پیدا می کند.

برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور عبارت اند از:

  • رزومه علمی
  • رزومه کاری
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات آن

گفتنی است که اخذ پذیرش در دانشگاه های رومانی به معنی اجازه تحصیل در این کشور نبوده و متقاضیان ملزم به اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در این کشور می باشند. همچنین پذیرفته شدگان این کشور ملزم به شرکت درآ آزمون ورودی دانشگاه ها و کسب نمره قبولی برای ورود به دانشگاه می باشند. شایان ذکر است که متقاضیان تحصیل در رومانی می توانند طبق قوانین مدارک خود را از پیش آماده سازی کنند تا در زمان اخذ پذیرش شانس بیشتری داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور رومانی می تواند پل ورود متقاضیان به دیگر کشورهای اروپایی نیز باشد. همچین می توان گفت تحصیل در این مقطع در کشور رومانی می تواند منجر به وجود زمان کافی برای پذیرفته شدن بین مردم و جامعه کشور رومانی شود.

بررسی مقطع کارشناسی در رومانی

بررسی مقطع کارشناسی در رومانی

تحصیل کارشناسی در کشور رومانی یکی از ترجیحات دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا می باشد که قصد ادامه تحصیل و زندگی در یک کشور اروپایی را دارند. به عبارتی بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا به رومانی مهاجرت کرده و در آن جا به ادامه تحصیل می پردازند تا بتوانند آینده پس از تحصیل خود را رقم زنند. گفتنی است که دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور رومانی می توانند پس از اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی رومانی به این کشور رفته و در آن جا به ادامه تحصیل بپردازند. این دانشجویان اجازه کار پاره وقت را در حدود 10 الی 15 ساعت در هفته را خواهند داشت.

برخی از اختیارات دانشجویان خارجی عبارت اند از:

  • اجازه کار حین تحصیل
  • اجازه استفاده از خدمات اجتماعی
  • اجازه تحصیل در کشور رومانی
  • اجازه مشارکت در امور اجتماعی

گفتنی است که متقاضیان تحصیل در این کشور میبایستی به فکر منابع مالی مجزا از کشور خود باشند، چرا که منابع مالی عایدی از کار حین تحصیل در این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی کافی نمی باشد. همچنین گفتنی است که متقاضیان علاوه بر کار در این کشور و مشارکت در وظایف اجتماعی منابع مالی محدودی را به دست می آورند که می توانند به واسطه آن بخشی از هزینه های خود را جبران نمایند. بهترین روش برای مهاجرت تحصیلی به این کشور بورسیه تحصیلی رومانی می باشد.

کار پس از تحصیل در کشور رومانی

همان طور که ذکر شد، تحصیل در کشور رومانی می تواند منجر به زمینه سازی برای کار پس از تحصیل در این کشور شود. گفتنی است که متقاضیان ملزم به بررسی دقیق شرایط کار در کشور رومانی می باشند تا بتوانند همواره در امور مهاجرتی خود موفقیت آمیز عمل نمایند. گفتنی است که بازار کار این کشور همواره پذیرای فارغ التحصیلان خارجی نیز می باشد.

برخی از مزایای کار پس از تحصیل در رومانی عبارت اند از:

  • شانس بیشتر برای یافتن شغل
  • عایدی به میزان لازم برای زندگی در کشور رومانی
  • به کار گیری تخصص هایی که در حین تحصیل متقاضی فرا گیری شده اند.

شایان ذکر است که همکاری با وکلای مهاجرتی می تواند منجر به بهبود روند مهاجرت متقاضیان شده و آن ها را در امور خود یاری رساند. لذا توصیه می شود متقاضیان همواره با وکلای مجرب در امور مهاجرتی خود همکاری به عمل آورده و از آن ها مشاوره دریافت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از معتبر ترین موسسات حقوقی مهاجرتی است که تا کنون توانسته متقاضیان بسیاری را در امور مهاجرتی یاری رسانی کند. متقاضیان برای ارتباط با موسسه می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه تماس حاصل فرمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *