شرایط رومانی

جاذبه های گردشگری در رومانی

جاذبه های گردشگری در رومانی

جاذبه های گردشگری در رومانی را می توان از جمله جاذبه های زیبای جنوب شرقی اروپا دانست، چراکه جاذبه های دلنشین را می توان در رومانی یافت. مکان های گردشگری در کشور رومانی تنها جاذبه های آن نیستند، بلکه فرهنگ مردم رومانی مهمترین جاذبه گردشگری این کشور می باشد. گفتنی است که متقاضیان سفر به این کشور و بازدید از جاذبه های گردشگری آن مستلزم اخذ ویزای توریستی رومانی می باشند. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است که صنعت توریسم این کشور در سال های مختلف رو به رشد بوده است. اما این رشد تنها تا سال 2022 به صورت پایدار وجود داشته است و از سال 2020 به دلیل شیوع پاندمی COVID-19 دچار رکود شده است. این رکود ناشی از قوانینی همچون بسته شدن مرزهای این کشور به روی توریست های خواهان بازدید از رومانی می باشد. گفتنی است که متقاضیان برای بازدید از این کشور بایستی تا زمان بازگشایی مرز های این کشور به روی توریست ها صبر کرده و پس از آن اقدام به اخذ ویزای توریستی رومانی نمایند.

دلتای دانوب از جاذبه های گردشگری در رومانی

دلتای دانوب دومین دلتای بزرگ در اروپا می باشد که بخشی از آن در کشور رومانی قرار دارد. این دلتا را می توان بخشی از دریای سیاه تلقی کرد که کشور رومانی صاحب بیشتر مناطق آن است. گفتنی است که این دلتا برای توریست های دوست دار طبیعت مقصد گردشگری مناسبی به شمار می آید. این دلتا میزبان گونه های جانوری و گیاهی مختلفی است که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده اند. گفتنی است که متقاضیان برای بازدید از این دلتا بایستی پروتکل های حفاظت از محیط زیست منطقه را شناخته و طبق دستور العمل های آن عمل نمایند.

برخی از زیان دستور العمل های عمومی در این منطقه عبارت اند از:

  • ممنوعیت ریختن زباله در محیط
  • ممنوعیت غذا دادن به حیوانات
  • ممنوعیت آسیب رسانی به گونه های گیاهی و جانوری

گفتنی است که متقاضیان بازدید از این مکان می توانند عکس های شگفت انگیزی از طبیعت رومانی را شکار کرده و بعد ها از آن لذت ببرند. دوستداران طبیعت نیز می توانند با گونه های مختلف گیاهی و جانوری این منطقه آشنا شوند. از دیگر ویژگی های سفر به دلتای دانوب قایق سواری در این نقطه و علاوه بر آن لذت بردن از تماشای غروب دل انگیز در آن می باشد. شایان ذکر است که متقاضیان بازدید از این مکان، ملزم به کوشش در راستای حفظ آن می باشند. در صورت آسیب رساندن به محیط زیست منطقه و یا تخطی از قوانین موجود، مورد تذکر و یا جریمه قرار می گیرند.

کلوژ – ناپوکا یکی از جاذبه های گردشگری در رومانی

کلوژ و ناپوکا از جاذبه های گردشگری در رومانی

این شهر پیشینه تاریخی دارد و محور گردشگری در آن تاریخ و قدمت این شهر می باشد. گفتنی است که متقاضیان بازدید از این منطقه عموما دوستداران تاریخ و فرهنگ می باشند. لذا فرهنگ غنی منطقه به نوبه خود یک جاذبه گردشگری محسوب می شود. شایان ذکر است که این شهر را پایتخت غیر رسمی منطقه تاریخی ترانسیلوانیا به شمار می آورند. این مسئله خود بیانگر این است که در این شهر، فرهنگ و تاریخی غنی نهفته است. گفتنی است که قدمت این شهر به قبل از مهاجرت رومن ها بازگشته و متقاضیان می توانند در خصوص پیشینه تاریخی این شهر در خصوص تاریخ قبل از رومن ها نیز تحقیق نمایند.

شایان ذکر است که این شهر میزبان تعداد بسیاری از مجارستانی ها می باشد که حتی در آن نیز مجسمه یکی از پادشاهان مجارستانی ساخته شده است. متقاضیانی که قصد بازدید از این شهر تاریخی را دارند، ملزم به اخذ ویزای توریستی رومانی می باشند تا اجازه اقامت موقت در رومانی به آن ها داده شود. نا گفته نماند که کشور رومانی را می توان یکی از کشور های دارای تاریخ غنی محسوب نمود.

برخی از الزامات سفر به کشور رومانی و بازدید از کلوژ – ناپوکا عبارتند از:

  • مطالعه پروتکل ها
  • پاسپورت
  • بلیط هوا پیما
  • ویزای توریستی رومانی
  • رعایت شرایط توریستی

حمل و نقل در رومانی

رومانی شبکه مناسبی از جاده ها و بزرگراه ها دارد و کار برای ایجاد یک سیستم جدید از 12 بزرگراه در مجموع مسافت بیش از 2200 کیلومتر ادامه دارد. کیفیت جاده‌ ها می‌تواند بسیار متغیر باشد و جاده ‌هایی که در دوره کمونیستی ساخته شده ‌اند سن خود را نشان می‌دهند، اما پروژه ساخت ‌و ساز جدید در حال انجام باید تغییرات مثبتی را با امید به تکمیل تا سال 2022 ایجاد کند. در حال حاضر، بزرگراه‌ های اصلی ممکن است مملو از ترافیک باشند، به‌ ویژه بزرگراه ‌هایی که بخارست، پایتخت، را به شهرهای دیگر متصل می‌کنند، اما این باید با بزرگراه‌ های جدید تغییر کند. در جاده های روستایی بیشتر، مراقب چاله ها و دام ها در جاده باشید. ماشین‌ ها در سمت راست حرکت می‌کنند. کسانی که در کشور خود رانندگی در سمت چپ را یاد گرفته‌ اند ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنند.

برای استفاده از سیستم راه های ملی، همچنین باید یک برچسب وینیت خریداری کنید و آن را روی شیشه جلو اتومبیل خود نمایش دهید. مهاجران اتحادیه اروپا که در رومانی زندگی می کنند می توانند از گواهینامه رانندگی ملی خود برای رانندگی در این کشور استفاده کنند. کسانی که از مناطق دورتر می آیند معمولا می توانند مجوز ملی خود را تا 90 روز را ارائه دهند، پس از آن باید برای مجوز رومانیایی درخواست دهند. سیستم حمل و نقل عمومی خوبی به خصوص در مرکز بخارست وجود دارد که دارای شبکه اتوبوسرانی گسترده و ارزانی است. شما باید قبل از سفر بلیط خود را بخرید و آن را در اتوبوس تأیید کنید.

در جدول زیر شاهد درصد افزایش توریست در رومانی در سال های اخیر هستید:

سالمیزان افزایش توریست
202013%
202110%
202212%

تفرجگاه ساحلی مامایا در رومانی

مامایا معروف ترین تفرجگاه ساحلی در رومانی می باشد. این منطقه در کناره دریای سیاه واقع شده است. گفتنی است که متقاضیان می توانند در این تفرجگاه از منظره زیبای سواحل دریای سیاه لذت ببرند. دراز کشیدن زیر نور آفتاب و رفع خستگی کاری، به همراه آرامش دریا را می توان از مهمترین ویژگی های مامایا دانست. مامایا به عنوان یک تفرجگاه ساحلی کوچک شناخته می شود. اما با این حال امتداد آن تا 8 کیلومتر بوده و این مسئله منجر به طویل بودن این ساحل تفریحی و لذت قدم زنی در این ساحل زیبا می شود. نا گفته نماند که بزرگسالان می توانند در آکادمی موج سواری مامایا نیز آموزش موج سواری ببینند.

جهت سهولت در کار توصیه می شود متقاضیان با موسسات حقوقی مجرب در زمینه مهاجرت همکاری نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در زمینه مهاجرت است که توانسته به پشتوانه کادر مجرب خود، سابقه ای درخشان را برای موسسه و رضایت و سهولت را برای متقاضیان انواع روش ها مهاجرتی به ارمغان آورد. متقاضیان می توانند برای همکاری با موسسه با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرموده و پس از مشاوره برای همکاری راهنمایی شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *