مهاجرت تحصیلی به کویت

بورسیه تحصیلی در کویت

بورسیه تحصیلی در کویت (MOHE)

با استفاده از بورسیه تحصیلی در کویت، دانشجویان ممتاز و شایسته می توانند هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کویت را کاهش دهند. برخی از بورسیه ها در کویت فقط مختص دانشجویان کویتی است و برخی دیگر نیز دانشجویان خارجی را شامل می شود. لذا برای اطلاعات دقیق از شرایط باید به دانشگاه خود مراجعه کرده و شرایط بورسیه های ارائه شده را جویا شوید. این شرایط هر سال تغییر کرده و بورسیه های مختلفی در کویت ارائه می شود. هزینه تحصیل در کویت به صورت متوسط بالا است و استفاده از بورسیه تحصیلی در کویت می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای بررسی بورسیه تحصیلی در کویت به ادامه مطالب ارائه شده توسط تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

انواع بورسیه تحصیلی در کویت

کویت یکی از کشورهای خاورمیانه است که به دانشجویان بین المللی مکانی عالی، ایمن و پیشرفته برای تحصیل در مقطع تحصیلی در خارج از کشور ارائه می دهد. تحصیل در کویت شما را در یک کشور بی نظیر و تاریخی عربی با سابقه تحمل و رشد قرار می دهد. اگر در حال تحصیل، برنامه ریزی برای تحصیل یا تحقیق در موسسه آموزش عالی کویت یا موسسه تحقیقاتی هستید، ممکن است بخواهید برای کاهش هزینه های تحصیل، زندگی یا تحقیق خود برای بورسیه تحصیلی، کمک هزینه بلاعوض یا سایر اشکال کمک مالی در کویت اقدام کنید. هر ساله بورسیه تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی کویت ارائه می شود.

این موارد شامل بورسیه دانشگاه نیز کویت می شود:

نام بورسیه تحصیلیشماره
بورسیه تحصیلی وزارت تحصیلات عالی کویت1
بورسیه های وزارت آموزش خصوصی کویت2
بورسیه دانشگاه خلیج فارس3
کمک هزینه های تحقیقاتی ICGEB4
بورس تحصیلی LLM در دانشکده حقوق بین الملل کویت5

بورسیه تحصیلی در کویت (MOHE)

سالانه وزارت تحصیلات عالی کویت (MOHE) کرسی های تحصیلی سالانه را که توسط کشورهای شریک به دانش آموزان کویتی که دارای مدرک دیپلم متوسطه یا معادل آن هستند اختصاص داده می دهد و صندلی های ارائه شده توسط کویت به دانشجویان غیر کویتی را در اجرای توافق نامه های فرهنگی با کویت و کشورهای خارجی ارائه می دهد.. برنامه بورس تحصیلی MOHE برای تقویت روابط و همکاری بین کشورهای برادر و دوست و ارائه زمینه های مختلف تحصیلی برای دانشجویان کویتی در تخصص های مورد نیاز برای کشور کویت و همچنین تبادل فرهنگ و تجربیات بین کشورها است.

داوطلبان موفق برنامه بورس تحصیلی MOHE از موارد زیر بهره مند می شوند:

  • شهریه رایگان، خوابگاه دانشگاه و درمان در اکثر کشورهای اهدا کننده
  • برخی از کشورهای اهدا کننده بلیط هواپیما و کمک هزینه اسمی ماهانه را ارائه می دهند.
  • وزارت تحصیلات عالی کویت کمک هزینه مالی ماهانه، بلیط هواپیما و کمک هزینه آماده سازی سفر برای دانشجوی پذیرفته شده در آن کشورها فراهم می کند.

بورسیه تحصیلی در کویت (MOHE)

بورسیه وزارت آموزش خصوصی در کویت

فارغ التحصیلان دبیرستان اخیر (کویتی و غیر کویتی و دارای دیپلم) می توانند برای بورسیه تحصیلی وزارت آموزش خصوصی کویت اقدام کنند. این بورسیه های دولتی کاملاً بودجه ای است که هزینه های تحصیل تا زمان فارغ التحصیلی در دانشگاه را پوشش می دهد. برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی آموزش خصوصی، دانشجویان باید شرایط خاص تعیین شده توسط شورای دانشگاه خصوصی (PUC) وزارت آموزش عالی را داشته باشند. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط واجد شرایط بودن بورس تحصیلی و مراحل درخواست را می توان در وب سایت PUC بدست آورد. این بورسیه ها هزینه های تحصیل تا زمان فارغ التحصیلی در یک موسسه آموزش عالی خصوصی در کویت را پوشش می دهد. برای واجد شرایط بودن برای بورس تحصیلی آموزش خصوصی، دانشجویان باید شرایط خاصی را که توسط شورای دانشگاه خصوصی (PUC) وزارت آموزش عالی تعیین شده است، داشته باشند.

بورسیه تحصیلی در کویت (GUST)

تعدادی بورسیه تحصیلی مختلف و سایر اشکال کمک مالی به دانشجویان تحصیل کرده یا قصد تحصیل در دانشگاه خلیج کویت را دارند ارائه می شود. دانشگاهGUST هر ترم تعداد محدودی بورسیه تحصیلی داخلی GUST ارائه می دهد. این بورس تحصیلی شامل پرداخت کامل شهریه (حداکثر 2250KWD (دینار) در هر ترم) یا درصد مشخصی از شهریه است. انتخاب بورس های تحصیلی GUST بسیار رقابتی است و فقط تعداد محدودی از دانشجویان بورسیه می شوند. برای درخواست بورس تحصیلی GUST، دانشجویان باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • تکمیل 30 ساعت اعتبار یا بیشتر
  • حداقل معدل تجمیعی معادل 3.50
  • ثبت نام برای حداقل 15 اعتبار

بورسیه های تحصیلی GUST برای یک ترم آکادمیک معتبر هستند. دانشجویانی که معیارهای ذکر شده در بالا را حفظ کنند واجد شرایط درخواست مجدد برای بورس تحصیلی GUST هستند. برنامه های بورس تحصیلی GUST را می توان در دفتر مشاور یافت. همچنین هر ساله، GUST به دانشجویان خود تعداد محدودی بورس تحصیلی تابستانی را ارائه می دهد تا تجربه علمی خود را از طریق مطالعه بین المللی غنی کنند. در حال حاضر GUST توافق نامه همکاری با دو موسسه دانشگاهی معتبر بین المللی در ایالات متحده آمریکا برای تبادل دانشجو دارد.

بورسیه تحصیلی تحقیقاتی ICGEB در کویت

مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (ICGEB) فرصت های بودجه را از طریق برنامه تحقیق مشترک (CRP) – ICGEB را برای مقطع کارشناسی ارشد در کویت و همچنین دکترا فراهم می کند، که یک منبع اختصاصی از بودجه با هدف تأمین پروژه های مربوط به مشکلات اصلی علمی است که از نظر ارتباط ویژه با کشور میزبان و از منافع منطقه ای این برنامه از پروژه های تحقیقاتی در علوم پایه، مراقبت های بهداشتی انسانی، بیوتکنولوژی صنعتی و کشاورزی و انرژی زیستی پشتیبانی می کند. این برنامه از کشورهای عضو ICGEB پشتیبانی می کند. هر کشور عضو می تواند حداکثر 3 برنامه استاندارد به علاوه حداکثر 2 کمک هزینه بازگشت زودرس برای هر تماس را تأیید کند. فراخوان درخواست ها سالانه آغاز می شود و آخرین مهلت ارسال 30 آوریل هر سال است.

بخش ویژه CRP کمک هزینه بازگشت ICGEB برای محققان جوان با سابقه برجسته، که حداقل 2 سال را در خارج از کشور گذرانده اند و اخیراً به یک کشور عضو ICGEB بازگشته اند تا آزمایشگاه های مستقل خود را تأسیس کنند در نظر گرفته شده است. متقاضیان کمک هزینه بازگشت زودرس شغلی در زمان درخواست نباید بیش از 40 سال داشته باشند. متقاضیان باید حداکثر 2 سال قبل از ارسال درخواست به یکی از کشورهای عضو ICGEB (به جز ایتالیا) برگشته باشند.

در نمودار زیر میزان هزینه تحصیل در کویت آمده است:

هزینه تحصیل در کویت (دلار)

کمک هزینه دانشگاه آمریکایی کویت

دانشگاه آمریکایی کویت تعدادی بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به مستحق ترین دانشجویان، در حال حاضر ثبت نام شده اعطا می کند. برنامه های بورسیه تحصیلی در مورد اقدامات مختلف تحصیلی ارزیابی می شود از جمله:

  • معدل تجمیعی در مقطع کارشناسی
  • و ساعات اعتبار کسب شده

دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می کنند باید 12 ساعت اعتبار یا بیشتر ثبت کنند و حداقل 3.50 معدل را در پایان هر دوره حفظ کنند. همچنین این دانشگاه به دانشجویانی که حداقل 24 واحد و موقعیت علمی خوب با حداقل معدل 2.0 کسب کرده اند کمک مالی ارائه می کند. کمک های مالی AUK فقط شهریه (نه هزینه دانشگاه) را برای دو ترم (بدون احتساب تابستان)، برای 12 واحد در هر ترم پوشش می دهد. کمک مالی جزئی است و به وضعیت مالی دانشجو بستگی دارد. دانشجویان باید فرم درخواست کامل را به همراه ویزای دانشجویی کویت ارائه دهند.

کمک هزینه دانشکده حقوق در کویت

بورسیه تحصیلی LLM در دانشکده حقوق بین الملل کویت (KILAW) مطابق با هدف دانشکده تأمین متخصصان برجسته در زمینه علوم حقوقی جامعه و اجرای رویکرد برنامه استراتژیک تعیین شده برای بورسیه تحصیلی و مشوق های دانشجویی است. KILAW به دانشجویان برجسته ای که برنامه LLB را به پایان می رسانند و دارای معدل 3.30 یا بالاتر هستند، بورسیه می دهد. این بورسیه ها برای تشویق دانشجویان برای ادامه تحصیل در KILAW در برنامه LLM، با شرط تحقق شرایط زیر است:

  • متقاضی باید فارغ التحصیل دانشکده حقوق بین الملل کویت باشد.
  • دریافت LLB در مدت زمان منظم
  • هنگام پرداخت بورس تحصیلی، دانشجو نباید استخدام شود.
  • دانشجو در حین تحصیل باید از هرگونه اعمال انضباطی آزاد باشد.
  • وی نباید در هر ترم اخطار معدل دریافت کرده باشد و یا از شرکت در امتحان نهایی منع شود.
  • او باید مصاحبه ای را با دانشگاه انجام دهد.
  • دانشجو باید متعهد شود که مطالعه را تا پایان برنامه به طور جدی دنبال کند، در غیر این صورت وی مجبور به پرداخت شهریه می شود.
  • در طول دوره کارشناسی ارشد، معدل دانشجو نباید کمتر از 2.67 باشد.
  • دانشجو باید به عنوان دستیار آموزش پذیرفته شود (اختیاری)

جهت تحصیل رشته هنر در کویت و یا سایر رشته ها در کشو مدنظر خود می توانید به مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید و برای دریافت ویزا مستقیما با ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *