مهاجرت کاری لهستان

بازار کار مهندسی برق در لهستان

بازار کار مهندسی برق در لهستان

بازار کار مهندسی برق در لهستان با توجه به پیشرفت این کشور و پیشرفت تکنولوژی و نیاز روز افزون جامعه به این انرژی امروز بازاری پویا و فعال است. مهندسین برق در این کشور با تحصیلات عالی و کسب تجربه و تخصص وارد بازار کار این کشور در شرکت های مختلف صنعت برق می شوند. شرکت های برق در کشور لهستان در حال خصوصی شدن هستند و رو به خصوصی شدن می روند. این کشور همچنین به دلیل هزینه های پایین تر نسبت به کشورهای غربی، به مکانی مناسب برای ورود شرکت های خارجی و بین المللی تبدیل شده است. لهستان نیز در راستای هدف بازار واحد انرژی اتحادیه اروپا در ارتباطات جدید با کشورهای همسایه سرمایه گذاری می کند. جهت آشنایی بیشتر درباره بازار کار مهندسی برق در لهستان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت می کند این مقاله را مطالعه کنید.

درباره بازار کار مهندسی برق در لهستان

بخش الکترونیک و قطعات الکترونیکی در لهستان با افزایش سرمایه گذاری در صنعت خودرو، بخش انرژی و سایر صنایع تولیدی قوی و رو به رشد است. چشم انداز صنعت قطعات الکترونیکی در لهستان مثبت است. فرصت ورود به بازار برای تامین کنندگان جدید قطعات الکترونیکی به ویژه خازن ها چرا که یک عنصر اصلی در لوازم الکترونیکی مصرفی ساخته شده در لهستان هستند ایجاد شده است. مهندسین برق در لهستان در درجه اول مسئولیت عملکرد سیستم های منبع تغذیه را بر عهده دارند. آنها دانش خود را در طراحی و اجرای پروژه های تأمین انرژی و تعمیر تجهیزات انرژی صنعتی به کار می برند. این کشور بازار کار مناسبی برای مهندسین برق دارد و مشاغل مختلفی از جمله مهندسی برق، مهندسی شبکه های ریلی، مهندس برق برای اتوماسیون، مهندسی نور، مهندسی تجهیزات و سیستم های انرژی تجدید پذیر می باشد.

مهندسی برق در لهستان

مهندسی برق در لهستان یک رشته مهندسی است که بر روی برق و الکترونیک متمرکز است و از اجزای رایانه میکروسکوپی گرفته تا شبکه های قدرت بزرگ را شامل می شود. دانشجویانی که فارغ التحصیل رشته های مهندسی برق می شوند در زمینه های وسیع اعم از ارتباط از راه دور تا صنعت کامپیوتر و صنعت خودرو از فرصت های شغلی برخوردار خواهند بود. در کالج ها و دانشگاه های این کشور، رشته های مهندسی برق دروس مختلفی را در ریاضیات و فیزیک برگزار می کنند. مهندسان برق در زمینه هایی از جمله صنعت رایانه، صنعت خودرو و ارتباطات فعالیت می کنند. هر محصولی که از برق استفاده می کند به احتمال زیاد توسط یک مهندس برق طراحی شده است. از شبکه های برق در مقیاس بزرگ گرفته تا قطعات کامپیوتر میکروسکوپی، مهندسان برق در طیف گسترده ای از پروژه ها کار می کنند.

مشاغل در بازار کار مهندسی برق در لهستان

همانطور گه اشاره کردیم مهندسین برق در صنایع گسترده و مختلفی کار می کنند و نقش آنها بسیار مهم می باشد. در اینجا برخی از زمینه های تخصصی در این کشور را معرفی کرده ایم.

  • ارتباطات: هر کار که شامل انتقال الکترونیکی اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر باشد ، در این تخصص مهندسی برق قرار می گیرد.
  • رایانه ها: بخش سخت افزاری محاسبات، منبع تغذیه، قطعات الکترونیکی، حسگرها، درایوها و دستگاههای ذخیره سازی همه در دست مهندسی برق هستند. مهندسان برق دستگاه هایی را ایجاد می کنند که در مرحله بعد توسط دانشمندان کامپیوتر و مهندسان نرم افزار برنامه ریزی می شوند.
  • کنترل: سیستم های کنترل در قرن 21 نقش مهمی دارند. مهندسان کنترل سیستم هایی را طراحی می کنند که به طور مداوم بر عملکرد محصول نظارت داشته و تنظیمات لازم را برای اطمینان از عملکرد صحیح انجام می دهند.
  • الکترونیک: مهندس الکترونیک متخصص در انواع مدارها مانند مقاومت، دیودها، خازنها و ترانزیستورها است. الکترونیک اجزای اصلی در همه چیز از توربین های بادی گرفته تا جاروبرقی ها هستند. لوازم الکترونیکی خانگی مانند تلویزیون و سیستم های صوتی نیز بخش عمده ای از این حوزه از تخصص است.
  • ابزار دقیق: از سوخت سنج موجود در اتومبیل گرفته تا سنسورهای ماهواره ای، ابزار دقیق یکی از اجزای اصلی اکثر دستگاه های الکترونیکی است.
  • میکروالکترونیک: پیشرفت تکنولوژی به توسعه دستگاههای کوچکتر با افزایش سرعت و عملکرد بستگی دارد. کارشناسان میکروالکترونیک در ابتدای این پیشرفت هستند زیرا در ایجاد قطعات الکترونیکی در مقیاس میکروسکوپی کار می کنند.
  • سیستم های برق: مهندسان برق در سیستم های بزرگ برای تولید، ذخیره و انتقال برق که دنیای ما را اداره می کند کار می کنند.

مشاغل در بازار کار مهندسی برق در لهستان

تحصیل مهندسی برق در لهستان

جهت ورود به بازار کار مهندسی برق در لهستان بایستی مدرک این رشته تخصصی را دریافت کنید. اخذ این مدرک از طریق تحصیل در لهستان و یا تحصیل در دانشگاه های مورد تایید این کشور امکان پذیر است. برنامه الکترونیک و مهندسی برق متخصصان با مهارت بالا را با داشتن دانش الکترونیک و مهندسی برق، قادر به طراحی و استفاده از تجهیزات الکتریکی، انرژی و الکترونیکی و حل مشکلات نسل خود آماده می کند. این مدرک شما را قادر می سازد در هر زمینه ای از الکترونیک جهانی یا صنایع الکتریکی اعم از ساخت سنتی تا مدرن گرفته در بخش های مختلف پزشکی، امنیتی، سیستم های ارتباطی و تجهیزات نظامی فعالیت کنید. از طریق یادگیری مبتنی بر تمرین، پروژه های چالش برانگیز، برنامه هایی را به مهندسین آموزش می دهد که قادر به ایجاد، نصب، تحقیق، بهبود و ارائه خدمات نگهداری از سیستم های نوین در زمینه های صنعت هستند.

تحصیل مهندسی برق در دانشگاه فنی ورشو

دانشگاه تکنولوژی ورشو یکی از بهترین دانشگاه های کشور لهستان برای رشته برق است. حوزه مطالعه این رشته در این دانشگاه شامل فن آوری مواد الکتریکی، اندازه گیری های الکتریکی، مدارها و سیستم ها، میدان الکترومغناطیسی، ماشین های الکتریکی، مهندسی برق، کنترل درایوهای مبدل، فناوری ولتاژ بالا و فناوری اطلاعات است. این برنامه انواع زیادی از موضوعات را در بر می گیرد. در حال حاضر دو تخصص کنترل و مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق در این دانشگاه ارائه می شود. نمونه هایی از دروس ارائه شده در این رشته عبارتند از:

  • علوم کامپیوتر
  • مدارها و سیستم ها
  • مهندسی مکانیک
  • ریاضیات
  • ابزار اندازه گیری الکتریکی و انتقال سیگنال
  • الکترونیک
  • روشهای عددی
  • ماشین های برقی
  • آشنایی با مهندسی برق
  • مهندسی ریزپردازنده
  • فن آوری ولتاژ بالا
  • کنترل درایوهای مبدل
  • ماشین های برقی در مهندسی برق و اتوماسیون
  • کشش برقی

حقوق مهندسی برق در لهستان

مهندسین برق در کشور لهستان با توجه به نوع شرکت محل کار و همچنین میزان مهارت و مدرک و همچنین سابقه حقوق متفاوتی را دریافت می کنند و بازه حقوق متوسط ماهیانه مهندسین برق در لهستان در حدود 3.420 الی 10.600PLN (زلوتی لهستان) است. لذا میزان میانگین این بازه 6.840PLN (زلوتی لهستان) در ماه می باشد. در نمودار زیر همانطور که می بینید میزان حقوق متوسط مهندسین برق نسبت به میانگین تمامی مشاغل کم تر است اما از میزان مشاغل میانگین مهندسی بیشتر است. لازم به ذکر است افرادی که دارای بیش از 10 سال تجربه دارند در لهستان به عنوان یک مهندس برق ماهیانه بیش از 7.000PLN (زلوتی لهستان) در ماه می باشد. افراد خارجی جهت کار در کشور لهستان به عنوان یک خارجی احتمالا حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد. برای کار در لهستان نیازمند دریافت ویزای کار این کشور خواهید بود.

درآمد مهندسی برق در لهستان با دیگر کشورها

انجمن مهندسان برق در لهستان

انجمن مهندسان برق لهستان بزرگترین سازمان علمی و فنی غیر دولتی در لهستان است که در زمینه خدمات اجتماعی و عمومی فعالیت دارد. در سال 1919 توسط مهندسان و نمایندگان صنعت الکتروتکنیک تاسیس شد. این انجمن عضو EUREL، کنوانسیون انجمن های ملی مهندسان برق اروپا می باشد. دامنه فعالیتهای این انجمن شامل مهندسی برق، الکترونیک، مهندسی رادیو، نوری، فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر، ارتباطات از راه دور، اتوماسیون، روباتیک و سایر زمینه های مرتبط است. مهندسین برق در لهستان می توانند در این انجمن عضو شوند و در اهداف انجمن که شامل موارد زیر است تلاش کنند:

  • ترویج استفاده مفید از برق برای حمایت از توسعه اقتصادی ملی، آغاز و حمایت از خلاقیت علمی و فنی در همه زمینه های برق و حوزه های مرتبط
  • محبوبیت مجدد انرژی الکتریکی، ارتقاء مدیریت انرژی با توجه به تولید، پردازش، انتقال و توزیع
  • استفاده از سوخت و انرژی در همه اشکال و بهره برداری از تجهیزات، تاسیسات و شبکه ها
  • توسعه اطلاعات و ارتباطات سیستم ها و همچنین جامعه اطلاعاتی

درآمد بازار کار مهندسی برق در لهستان

مهندسان برق تولید تجهیزات الکتریکی را از موتورهای برقی و سیستم های ناوبری گرفته تا تجهیزات تولید برق و اجزای الکتریکی وسایل نقلیه و دستگاه های شخصی طراحی، توسعه، آزمایش و مدیریت می کنند. مهندسی برق یک رشته بسیار گسترده با نقش های شغلی بسیار در صنایع مختلف است. به طور کلی تقاضا همچنین برای مهندسان برق با مهارتهای زیاد که فراتر از کار فنی یک مهندس هستند از جمله مهارت های ارتباطی، مهارت نوشتن و مدیریت پروژه زیاد است.

در اینجا برخی دیگر از مشاغل مهندسی برق را در لهستان در جدول زیر می بینید:

شغلدرآمد متوسط ماهانه به PLN (زلوتی)
مهندس کنترل6.580
مهندس کنترل نرم افزار5.660
مهندس ابزار دقیق و کنترل6.270
مدیریت مهندسی برق9.630
تکنسین مهندسی الکترومکانیک6.850
اسمبلر تجهیزات الکترومکانیکی3.250
تکنسین آزمایشگاه مهندسی6.140
مهندس برق6.840
اسمبلر ابزار نوری3.260
مهندس رباتیک7.450
مهندس مکانیک و برق6.940

در این مقاله همکاران ما سعی کردند بازار کار مهندسی برق در لهستان را مختصرا شرح داده و میزان حقوق مشاغل آن را در سال 2023 ارائه کنند. برای مهاجرت کاری به لهستان و اخذ اقامت لهستان و یا دیگر کشورهای اروپایی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشی و از تجربه و دانش وکلای این مجموعه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *