مهاجرت کاری مالزی

بازار کار رشته NET Developer در مالزی

بازار کار رشته NET Developer در مالزی

در میان بازارهای شغلی مختلف مرتبط با امور فناورانه، بازار کار رشته NET Developer در مالزی جذابیت های دوچندان دارد. چراکه از یک سو از اواخر دهه 1990، نهادهای مختلف از جمله موسسات دانشگاهی و سازمان های بین المللی در مالزی مفهوم اقتصاد دیجیتال را معرفی کردند. علیرغم نداشتن تعریف جهانی، فناوری دیجیتال به عنوان یک معیار اساسی در تعریف اقتصاد دیجیتال باقی مانده است. از سوی دیگر در این کشور اقتصاد دیجیتال به عنوان فعالیت های اقتصادی و اجتماعی تعریف می شود که شامل تولید و استفاده از فناوری دیجیتال توسط افراد، مشاغل و دولت می شود.

مسئله دیگر این است که تعریف مالزی از اقتصاد دیجیتال مبتنی بر تحقیق، تحلیل و تعامل متقابل میان سهامداران عمده در بخش ‌های دولتی و خصوصی است. در میان تحقیقاتی که به آنها اشاره شد، می توان به تحقیقات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD، گروه 20 و دولت های استرالیا و کانادا اشاره کرد. بنابراین انتخاب مالزی از میان کشورهای آسیایی جزو یکی از هوشمندانه ترین گزینه های انتخاب می تواند باشد که در این راه، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا علاقه مندان مشتاق راهیابی به بازار صنعت فناوری مالزی را از طریق کارشناسان حرفه ای خود را وارد این حرفه در مالزی نماید.

کانال های بازار کار رشته NET Developer در مالزی

دولت مالزی برای توسعه بازار فناوری، چند کانال متفاوت را در نظر گرفته است که بر این مبنا، کانال های اول، می توانند گستره شمول را با توانمند ساختن شرکت ها و کارآفرینان موجود برای ارائه خدمات به بازارهایی که در حال حاضر تحت پوشش قرار دارند، ارتقا دهند. کانال های دوم، می توانند هزینه ها را کاهش دهند و کارایی را برای شرکت ها و کارآفرینان موجود افزایش دهند تا آنها را رقابتی تر کنند. و کانال های سوم، می توانند نوآوری و اقتصاد مقیاس را تشویق کنند و به شکل های کاملا جدیدی از تجارت و کارآفرینی اجازه ظهور دهند. اما در این مسیر چالش های مختلفی وجود دارد.

در جدول زیر به چالش های بر سر راه توسعه بازار فناوری مالزی اشاره شده است.

  • چالش های توسعه بازار فناوری در مالزی
  • چالش های مداوم مربوط به مقرون به صرفه بودن
  • کیفیت دسترسی به اینترنت پهن باند ثابت
  • چالش های مالیاتی و دخالت دولت

توسعه بازار کار رشته NET Developer در مالزی

مالزی سندی را برای تا سال 2030 طراحی کرده است که MyDIGITAL نام دارد . این سند ابتکاری است که منعکس کننده آرزوی دولت برای تبدیل مالزی به کشوری با درآمد بالا است که بر دیجیتالی شدن تمرکز دارد و پیشگام منطقه ای در اقتصاد دیجیتال است. طرح اقتصاد دیجیتال مالزی به تشریح تلاش ها و ابتکارات انجام شده برای تحقق آرمان myDIGITAL می پردازد. این طرح، مسیر کمک‌ های اقتصاد دیجیتال به اقتصاد مالزی را تعیین می ‌کند و پایه ‌ای را برای پیشبرد دیجیتالی ‌سازی در سراسر این کشور، از جمله پر کردن شکاف دیجیتالی، ایجاد می ‌کند. این سند به عنوان مکمل سیاست توسعه ملی، از جمله برنامه دوازدهم مالزی (12 مگاپیکسل) و چشم انداز رفاه مشترک 2030 (SPV 2030) تهیه شد.

اقتصاد دیجیتال به عنوان یک فعالیت کلیدی رشد اقتصادی 2030 شناخته شده است. این سند 6 محور استراتژی را مشخص می‌کند، یعنی ایجاد تحول دیجیتال در بخش عمومی، تقویت رقابت اقتصادی از طریق دیجیتالی‌ سازی، توسعه زیرساخت‌ های دیجیتال، ایجاد نیروی کار با مهارت دیجیتال، ایجاد یک جامعه دیجیتال فراگیر و ایجاد یک محیط دیجیتالی امن و اخلاقی. این محورهای استراتژیک توسط 22 استراتژی، 48 ابتکار ملی و 28 ابتکار بخش حمایت می شود. اجرای این طرح به 3 مرحله تقسیم می شود. فاز 1 از 2021 تا 2022 است که پایه استفاده از دیجیتال را تقویت خواهد کرد، فاز 2 از 2023 تا 2025 است که تحول دیجیتال و فراگیری را به همراه خواهد داشت و فاز 3 از سال 2026 تا 2030 که کشور را به عنوان پیشگام در محتوای دیجیتال و امنیت سایبری سوق خواهد داد.

مزایای سرمایه گذاری در بازار NET Developer در مالزی

مزایای سرمایه گذاری در بازار NET Developer در مالزی

تحلیلی که اخیراً در مورد اقتصاد دیجیتال مالزی تکمیل شده است، 3 موضوع مرتبط با یکدیگر را که با هدف مالزی برای تبدیل شدن به مرکز تجارت الکترونیک منطقه همسو هستند، بررسی کرده است: اتصال دیجیتال، کارآفرینی دیجیتال و مالیات بر پلت فرم های دیجیتال در نتیجه مشاوره گروه بانک جهانی، اصلاحات اعمال شده در رژیم نظارتی برای مخابرات، هزینه های پهنای باند ثابت را از پایان سال 2018 به نصف و سرعت دو برابر کرده است و مالزی جزو اولین کشورهای در حال توسعه است که مالیات غیرمستقیم را به خدمات دیجیتال وارداتی ارائه شده توسط تامین کنندگان غیر مقیم تعمیم می دهد، و نه تنها در مالزی بلکه در کشورهای دیگر به ایجاد تعادل در رشد اقتصاد دیجیتال کمک می کند.

موضوع دیگر این است که دولت مالزی از گروه بانکی خواسته تا تجزیه و تحلیل مستقلی در مورد اینکه چگونه مالزی می تواند به بهترین شکل با این چالش مقابله کند، ارائه دهد. همچنین مالزی با استفاده از اینترنت، گوشی‌ های هوشمند، کلان داده، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ ها، می‌ تواند بهره ‌وری را افزایش دهد، نوآوری را تقویت کند و معیشت را بهبود بخشد. فناوری های دیجیتال می توانند رشد اقتصادی مالزی را از طریق 3 کانال هدایت کنند.

درآمد شاغلان رشته توسعه دهنده وب در مالزی

فردی که به عنوان برنامه نویس در مالزی کار می کند معمولاً حدود 6760MYR (رینگیت) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق برنامه نویس بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از MYR3110 تا MYR10700 (رینگیت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. حقوق متوسط ​​MYR7300 (رینگیت) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان برنامه نویس کار می کنند کمتر از MYR7300 (رینگیت) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از MYR7300 (رینیگیت) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از برنامه نویسان کمتر از MYR4690 (رینگیت) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از MYR4690 (رینگیت) درآمد دارند. همچنین 75% از برنامه نویسان کمتر از MYR9750 (رینگیت) درآمد دارند.

در سوی دیگر 25% از برنامه نویسان بیش از MYR9750 (رینگیت) درآمد دارند، یک برنامه نویس با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا MYR3530 (رینگیت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال MYR4710 (رینگیت) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل MYR6970 (رینگیت) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر سایر مطالب مرتبط با حقوق برنامه نویسی در مالزی اشاره شده است.

سطح حقوق بر اساس تجربه کاری بر حسب MYR در مالزیبرای دریافت پاسپورت مالزی در زمانی کوتاه تر، می توانید امور اداری خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذار نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *