مهاجرت کاری رومانی

بازار کار رشته NET Developer در رومانی

بازار کار رشته NET Developer در رومانی

سیاست های بازار کار رشته NET Developer در رومانی به سمت پیشرفت شتابانی در جهت رشد بازار دیجیتال پیش می رود. یکی از بزرگ‌ ترین فرصت‌ ها برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات رومانیایی، توسط تسهیلات بازیابی و تاب ‌آوری اروپا و متعاقباً توسط برنامه ملی بازیابی و تاب ‌آوری رومانی، که مبتنی بر گذار سبز و دیجیتال است، ارائه می‌ شود. فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام 6 رکن تشکیل دهنده این طرح وجود دارد، اما دو مورد از آنها به شدت با تحول دیجیتال جامعه رومانیایی مرتبط هستند. رکن دوم (تحول دیجیتال) بر 4 اولویت استوار است: دیجیتالی شدن خدمات عمومی، مهارت های دیجیتال، زیرساخت های دیجیتال ایمن و انعطاف پذیر، تحول دیجیتالی SMEها. مؤلفه اصلی ستون دوم، ابر دولتی و سیستم های عمومی دیجیتال با بودجه 2.08 میلیارد $ (دلار) است.

ابر دولتی، کارت شناسایی الکترونیکی برای 8.5 میلیون نفر و مهارت / ارتقاء مهارت / مهارت مجدد برای 30000 کارمند دولتی و 100000 شهروند در 65 سازمانی که آنها را بهبود می بخشد. امنیت سایبری. از سوی دیگر، رکن سوم (رشد هوشمند، پایدار و فراگیر) شامل مؤلفه مهم دیگری است (Sprijin pentru mediul de afaceri، cercetare، dezvoltare și inovare) 2 اصلاح و 5 سرمایه گذاری را با بودجه کل 2.6 میلیارد $ (دلار) پیشنهاد می کند. از جمله نتایجی که توسط آن سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفته می‌شود، این است که حداقل 3000 شرکت کوچک و متوسط ​​باید تحت فرآیند تحول دیجیتال قرار گیرند. بازار رومانی دارای ویژگی دیگری نیز می باشد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا دانش خود در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند.

ویژگی های بازار کار رشته NET Developer در رومانی

رومانی با نرخ تراکم به ازای هر 1000 نفر، بیشتر از ایالات متحده یا روسیه، از نظر تعداد متخصصان IT دارای گواهینامه، در اروپا و ششمین در جهان است. رومانی همچنین میزبان مرکز جدید صلاحیت امنیت سایبری اتحادیه اروپا است و تعداد قابل توجهی از شرکت‌های فناوری بین‌المللی (از جمله آمازون، اچ‌پی، آی‌بی‌ام، مایکروسافت و اوراکل و غیره) را در خود جای داده است. صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات رومانیایی نیز اخیراً به دلیل رساندن تولید ناخالص داخلی رومانی به سطح قبل از بحران در سه ماهه اول سال 2021 اعتبار یافته است. رومانی همچنین از نظر شبکه های مخابراتی و سرعت اینترنت امتیاز بالایی دارد و به دلیل سرمایه گذاری های زیرساختی قابل توجه اپراتورهای مخابراتی موفق به حفظ و اغلب افزایش کیفیت خدمات ارتباط الکترونیکی ارائه شده شدند.

این جای تعجب نیست، زیرا رومانی در رتبه ششم در صدر کشورهای با سریعترین رشد برای پهنای باند ثابت و رتبه 43 در میان سریعترین کشورها برای اینترنت تلفن همراه قرار دارد. با معرفی سرویس های 5G در رومانی، همین مورد از نظر سرعت دانلود رتبه دوم و از نظر سرعت آپلود رتبه اول را کسب کرد و بار دیگر کیفیت بالای شبکه های تلفن همراه رومانیایی را ثابت کرد. گزارش INS نشان می دهد که مجموع گردش مالی این شرکت ها بالغ بر 78 میلیارد $ (دلار) بوده و سهم 4.9 %از کل گردش مالی شرکت های فعال اقتصادی را به خود اختصاص داده است. از کل گردش مالی 31.3% سهم شرکت های مخابراتی بوده است.

چشم انداز بازار کار رشته NET Developer در رومانی

چشم انداز بازار کار رشته NET Developer در رومانی

در سال 2022، 49619 نفر در بخش توسعه نرم افزار در رومانی مشغول به کار هستند. متوسط ​​توسعه نرم افزار در کسب و کار رومانی در رومانی دارای 6 کارمند است. تا سال 2022، 7931 توسعه نرم افزار در کسب و کار رومانی وجود دارد که افزایش 0.7 درصدی نسبت به سال 2021 را نشان می دهد. تعداد کسب و کارها در توسعه نرم افزار در صنعت رومانی طی 5 سال بین 2017 تا 2022 به طور متوسط ​​0.7% در سال رشد کرده است. توسعه نرم افزار در رومانی تمرکز بازار پایینی دارد و هیچ شرکتی با بیش از 5% سهم بازار وجود ندارد. از سوی دیگر بازار امنیت سایبری در رومانی همچنان در حال ظهور است. رومانی دارای بالاترین نرخ سرانه کارگران فناوری در اروپا در این بخش است.

علاوه بر این، بخارست از سال 2021 میزبان مرکز صلاحیت صنعتی، فناوری و تحقیقات امنیت سایبری اروپا است که مرکزی برای توزیع بودجه اتحادیه اروپا و ملی برای پروژه‌های تحقیقاتی امنیت سایبری است. بخارست از فهرست 7 شهر رقیب برای میزبانی این مرکز انتخاب شد. نقش مرکز سایبری اتحادیه اروپا تقویت انعطاف‌پذیری، بازدارندگی و واکنش اتحادیه اروپا به حملات سایبری است، با هدف حفظ و توسعه ظرفیت‌ های تکنولوژیکی امنیت سایبری ضروری برای ایمن کردن بازار واحد دیجیتال اتحادیه اروپا. مرکز صلاحیت بخش هایی از برنامه های اروپای دیجیتال و افق اروپا را با تخصیص کمک های مالی و انجام تدارکات اجرا خواهد کرد

در شکل زیر چشم اندازهای شغلی رومانی طرح شده است:

چشم اندازهای شغلی رومانی

سرمایه گذاری مرتبط با بازار NET Developer در رومانی

رومانی در حال سرمایه گذاری در محاسبات ابری، امنیت سایبری و آموزش مهارت ها برای پیشبرد طرح بازیابی و انعطاف پذیری بخش عمومی است. بخش‌ های دولتی و خصوصی رومانی که با تغییرات ناشی از بیماری همه ‌گیر در کار، آموزش و زندگی روزمره تسریع شده ‌اند، تحول سریع ICT را تجربه می ‌کنند. دولت رومانی در برنامه 6 ستونی خود برای بازیابی و تاب‌آوری، توجه قابل توجهی را به فناوری اطلاعات و ارتباطات، از جمله ستون تحول دیجیتال معطوف نموده که اولویت ‌های مختلفی دارد.

در جدول زیر به اولویت های بخش تکنولوژی و سیاست های دیجیتالی دولت رومانی اشاره شده است:

  • دیجیتالی شدن خدمات عمومی
  • مهارت های دیجیتال
  • زیرساخت های دیجیتال ایمن و انعطاف پذیر
  • ارتقای امنیت سایبری
  • بالا بردن اشتغال فناورانه

ستون تحول دیجیتال بیش از 2 میلیارد دلار برای توسعه و بهبود دولت الکترونیک و سیستم های عمومی دیجیتال، از جمله ابر دولتی، کارت شناسایی الکترونیکی برای 8.5 میلیون نفر، مهارت/بالا بردن مهارت/ مهارت مجدد برای 30000 کارمند دولتی و 100000 فراهم می کند. راه حل های مرتبط با ابر پتانسیل زیادی در کوتاه مدت و میان مدت دارند. GOR در حال بررسی ایجاد یک آژانس ابری به نام “آژانس ملی خدمات الکترونیکی و ابری (ANSEC) در قالب یک مشارکت عمومی خصوصی (PPP) است که در نهایت تمام پلتفرم‌ های فناوری اطلاعات مدیریت دولتی را یکپارچه می ‌کند.

درآمد شاغلان توسعه دهنده وب در رومانی

شخصی که به عنوان متخصص شتاب دهنده و برنامه نویس در رومانی کار می کند معمولا حدود 8230RON (لئو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و دستمزدها بین مشاغل مختلف توسعه دهندگان و برنامه نویسان به شدت متفاوت است و از RON6680 (لئو) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا RON11400 (لئو) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر می باشد. با این حال، حقوق متوسط ​​7900 RON(لئو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در توسعه دهندگان و برنامه نویسان کار می کنند کمتر از RON7900 (لئو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از RON7900 (لئو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از افرادی که به عنوان برنامه نویس کار می کنند کمتر از 6560 RON(لئو) درآمد دارند.

در حالی که 75% از آنها بیش از RON6560 (لئو) درآمد دارند. همچنین از نمودار، 75% از افرادی که در Developers و Programmers کار می کنند کمتر از RON9250 (لئو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از RON9250 (لئو) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر می رود. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالب متعددی درباره رومانی و همچنین هزینه زندگی و تحصیل در رومانی وجود دارد که شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *