مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

برای کسب اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری متقاضیان می توانند در بخش های مختلف این کشور اقدام به سرمایه گذاری کنند. به طور کلی، افرادی که به فکر کسب اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری هستند، حتما باید از شرایط سرمایه گذاری، بخش های اصلی اقتصاد هلند، ویزاها و مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در این کشور و سایر موارد مرتبط اطلاعات کافی داشته باشند. این کشور یک مقصد عالی برای توسطه سرمایه بین المللی به شمار می رود. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی شرایط کسب اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری پرداخته اند.

شرایط سرمایه گذاری در هلند

هلند دارای یک اقتصاد پایدار، یک رژیم مالیاتی قابل اعتماد، یک زیرساخت پیشرفته، بین المللی و رفاه اجتماعی و فرهنگ متنوع است. هم به افراد خارجی و هم به سرمایه گذاران داخلی فرصت های سرمایه گذاری ایده آل و بسیار خوبی ارائه می دهد. علاوه بر این، اقتصاد هلند به دلیل روابط پایدار صنعتی، نیروی کار سازنده و تحصیل کرده و اتصال عالی فناوری اطلاعات شناخته شده است. این کشور به عنوان قطب حمل و نقل اروپا نقش مهمی ایفا می کند. شرکت هایی از بازارهای رشد بالا به سرعت در حال افزایش حضور خود در این کشورهستند. در 5 سال اخیر پروژه های سرمایه گذاری بزرگ و بی شماری از آسیا، آمریکای شمالی و از اروپا در هلند وجود داشته است.

بسیاری از شرکت های برجسته به دلیل شرایط جذاب سرمایه گذاری، هلند را به عنوان محل دفتر مرکزی اروپا، عملیات توزیع، دفاتر بازاریابی و فروش، مراکز پشتیبانی از مشتری و یا فعالیت های مونتاژ و تعمیر انتخاب کرده اند. لازم به ذکر است که بیش از 6000 شرکت خارجی در هلند فعالیت می کنند. از معروفترین شرکت های خارجی مستقر در هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شل
  • هاینیکن
  • رویل فیلیپس
  • ING
  • رویال آهولد
  • یونیلور

هلند به خاطر بخش خدمات مالی و تجاری با کیفیت بالا شناخته شده است. این کشور محل برخی از بزرگترین صندوق های بازنشستگی در جهان است. در سطح جهان، بخش مالی یکی از بهترین ها در زمینه های مدیریت بازنشستگی و لجستیک مالی و به عنوان یک محل تجارت است. هلند دانش قابل توجهی در مورد پایداری آب و هوا و (مالی) ایجاد کرده است. در رتبه بندی های بین المللی جایگاه برجسته ای دارد.

شرایط کسب اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

به طور کلی، این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی مجوز اقامت در این کشور را به سرمایه گذاران خارجی که مایل هستند حداقل 1250000€ (یورو) در یک بخش اصلی اقتصاد هلند سرمایه گذاری کند و اشتغال ایجاد کنند، ارائه می دهد. معمولا مجوزهای اولیه اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری دارای 3 سال اعتبار هستند. با این حال، برخلاف سایر کشورها، برای ارزیابی ارزش سرمایه گذاری، به یک سیستم مبتنی بر امتیازات متکی است. لازم به ذکر است که هلند برنامه سرمایه گذاری خاص برای ارائه تابعیت ندارد. اما پس از 5 سال اقامت دائم، متقاضیان می توانند تابعیت را کسب کنند. متقاضیان برای کسب تابعیت و اقامت از طریق سرمایه گذاری بایستی شرایط زیر را داشته باشند:

  • متقاضیان باید اثبات کنند که به طور کامل با اجتماع هلند آشنا و مرتبط هستند.
  • متقاضیان باید ثابت کنند که دارای مهارت های کافی و تسلط لازم بر زبان هلندی و همچنین انگلیسی هستند.
  • متقاضیان باید با تاریخ، فرهنگ و سایر موارد مرتبط این کشور به طور کامل آشنا باشند.

جهت تکمیل اطلاعات خود می توانید مقاله سرمایه گذاری در هلند را مطالعه بفرمائید.

شرایط کسب اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

بخش های اصلی سرمایه گذاری در هلند

تعدادی از بخش های مهم صنعت که مورد توجه شرکت های خارجی است حضور ویژه ای در هلند دارند. فرصت هایی را برای رشد و نوآوری فراهم می کنند. این کشور دارای یک بخش خلاق عالی است. این کشور علاوه بر بخش لجستیک مشهور خود، در سایر زمینه های کلیدی، از جمله مدیریت آب، فناوری بالا، مواد غذایی، گل و مواد شیمیایی از اعتبار فوق العاده ای برخوردار است. بخش خدمات تجاری و بخش هایی از بخش پایدار انرژی نیز دارای شهرت بین المللی بسیار خوبی می باشد. لازم به ذکر است که هلند یک مقصد بین المللی قدرتمند برای سرمایه گذاری می باشد. در گزارش رقابت جهانی مجمع جهانی اقتصاد، هلند از فهرست هشتم در شاخص جهانی به رتبه پنجم صعود کرد.

مشاغل هلندی بسیار پیشرفته (رتبه پنجم جهان) و سیستم آموزشی عالی هلند (رتبه سوم در رده های آموزش عالی و آموزش) و زیرساخت های عالی به ویژه بازار کالاها (رتبه سوم جهان) از فعالیت های تجاری بسیار پشتیبانی می کنند. همچنین جهت اخذ اقامت این کشور می توانید مقاله اقامت هلند را مطالعه بفرمائید.

دلایل و شرایط کسب اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

به طور کلی، افرادی که قصد دارند اقدام به کسب اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری کنند، باید در نظر داشته باشند که دلایل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در هلند وجود دارد که در جدول زیر به آنها اشاره شده است:

مزایای اقتصادی و تجاری سرمایه گذاری
مزایای حقوقی سرمایه گذاری
موقعیت جغرافیایی مرکزیامکان کسب اقامت دائمی و سپس تابعیت
هلند یکی از قطب های لجستیکی جهان است.امکان سفر آزادانه به تمام نقاط اروپا
برخورداری از یک زیرساخت فناوری عالی پیشرفتهبهره مند شدن از کیفیت زندگی بالا
دارای سیستم و رژیم مالیاتی بی نظیر و خاص است.کسب تابعیت اتحادیه اروپا بعد از 5 سال زندگی
حضور نیروی کار تحصیل کرده و مجرب در هلنداجازه اقامت خانواده و فرزندان

علاوه بر موارد ذکر شده، حتما دلایل دیگری نیز برای سرمایه گذاری و یا کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری وجود دارند که موجب رشد سرمایه گذاری های خارجی در این کشور و همچنین افزایش تعداد شرکت ها و کمپانی های مشهور بین المللی در کشور هلند شده اند.

در نمودار زیر به رشد اقتصادی این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه (تولید ناخالص داخلی سرانه) اشاره شده است:

برای کسب اطلاعات کامل درباره شرایط سرمایه گذاری در هلند و یا کسب اقامت هلند می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *