مهاجرت کاری هلند

گرفتن ویزای کار هلند

گرفتن ویزای کار هلند

شرایط گرفتن ویزای کار هلند با توجه به شرایط و قردادهای کاری برای متقاضیان خارجی متفاوت است. شهروندان خارجی برای کار نیاز به مجوز اقامت دارند. روش گرفتن ویزای کار هلند می تواند یک روند طولانی و پیچیده باشد. تجربه گسترده کارشناسان ما شما را در طی این روند راهنمایی می کند. کشور هلند یک مقصد عالی برای مهاجران کاری به شمار می رود زیرا این کشور دارای شرایط اقتصادی مناسب، زیرساخت های عالی، نیروی کار متخصص و تحصیل کرده و سایر مزایا است. این نوشتار به منظور مطلع سازی هموطنان عزیز و گرامی از شرایط و روش های گرفتن ویزای کار هلند توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

مهاجرت و گرفتن ویزای کار هلند

چندین گزینه مهاجرت برای ورود به شرکت های هلندی (استخدام شدن توسط کارفرماهای این شرکت ها) وجود دارد که مایل به جذب یک کارمند خارجی هستند. یک گزینه متداول در زمینه گرفتن ویزای کار، برنامه مهاجرت مهاجران ماهر می باشد که برای کارمندانی طراحی شده است که قصد دارند بیش از 90 روز در این کشور کار کنند. برنامه مهاجرین ماهر همچنین در موقعیت های خاص راه حل هایی ارائه می دهد، از جمله:

  • انتقال یک کارمند به دفتر هلندی یک شرکت خارجی یا به یک شرکت مشترک هلندی این شرکت در خاک این کشور
  • فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های هلند می توانند تا 12 ماه پس از فارغ التحصیلی خود شغل مورد نظر خود را بیابند.

دسته های دیگر ویزاهای کاری که به یک مجوز کار نیاز دارند عبارتند از:

  • کارمندانی که برای اشتغال کمتر از 3 ماه اقدام به مهاجرت به هلند می کنند یا اگر حقوق در نظر گرفته شده برای کارمند، حداقل شرایط لازم را برای دسته مهاجران ماهر نداشته باشد.
  • کارورزان و کارآموزانی که برای یک دوره نسبتاً کوتاه برای کسب تجربه به هلند می آیند نیز ممکن است نیاز به مجوز کار داشته باشند.
  • محققان
  • نوازندگان و متخصصان ورزش

مجوز کار TWV  گرفتن ویزای کار هلند

معمولاً کارفرمایان هلندی موظف هستند قبل از استخدام کارمندان خارج از اتحادیه اروپا برای کار مجوز کار دریافت کنند. برای کارمندانی که در رده مهاجرین ماهر قرار نمی گیرند یا برای اشتغال کوتاه مدت قصد مهاجرت به هلند را دارند، مجوز کار لازم است. کارفرمایان هلندی برای استخدام کارمندان خارجی باید نشان دهند که تلاش های لازم برای یافتن و استخدام کارمندان هلندی و اتباع سایر کشورهای اتحادیه اروپا پیش از ثبت درخواست اجازه کار انجام داده اند. در صورت عدم موفقیت در یافتن نیروی کار هلندی یا نیروی کار از سایر کشورهای اتحادیه اروپا، کارفرمایان هلندی می تواند به دنبال استخدام کارمندان خارج از اروپا باشد. در برخی موارد، کارمند خارجی نیز باید برای ویزای ورود اجازه اقامت (یا MVV) اقدام کند. جهت کار در این کشور ابتدا می باید ویزای کاری هلند را دریافت نمائید.

مجوز کار TWV و گرفتن ویزای کار هلند

درباره برنامه مهاجرت مهاجران ماهر به هلند

برنامه مهاجران ماهر به هلند به کارفرمایانی که در این برنامه ثبت نام کرده اند. اجازه می دهد تا کارمندان خارج از کشور را برای کار در این کشور استخدام کنند. مدت اشتغال کارمندان خارجی که قصد دارند از طریق این برنامه اقدام به گرفتن ویزای کار هلند کنند. کارفرما و متقاضی ابتدا باید در برنامه مهاجرت مهاجران ماهر سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت هلند (IND) ثبت نام کند. پس از ثبت نام در آن، کارفرما می تواند برای استخدام مهاجران ماهر خارجی به IND مراجعه کند. موقعیت شغلی که به مهاجر ماهر پیشنهاد می شود باید حداقل شرایط و حقوق سالانه را نیز برآورده کند. جهت زندگی در این کشور در وهله اول می باید از هزینه زندگی در هلند اطلاع یابید.

از اول ژانویه 2023 حداقل نیازهای حقوق در ماه به صورت زیر است:

انواع کارمندانمیزان حقوق به یورو
کارمندان کمتر از 30 سال€3381
کارمندان 30 سال یا بالاتر€4612

روش گرفتن ویزای کار از این نوع کارفرما را ملزم به تهیه قرارداد کار می کند که عنوان شغل، حقوق و مدت قرارداد را مشخص کند. در این قرارداد مدت زمانی که اجازه اقامت برای کارمند صادر می شود، تعیین می شود. حداکثر مدت زمان اقامت 5 سال است. برنامه مهاجرت مهاجران ماهر همچنین می تواند در مواقعی که کارمندان از یک دفتر خارجی یک شرکت بین المللی به دفتر شرکت دراین شرکت منتقل می شوند استفاده شود. فارغ التحصیلان دانشگاه های هلند نیز می توانند از طریق این برنامه اقدام اقدام به کار در هلند کنند. در این مورد که با عنوان جستجوی شغلی شناخته می شود. حداقل میزان حقوق و دستمزد فارغ التحصیلان کمتر از متقاضیان عادی است (2423€ (یورو) در ماه).

شرایط کار در هلند

یک ​​کارمند هلندی سالانه به طور متوسط 1430 ساعت در سال کار می کند که معادل 27.5 ساعت در هفته است. با این حال، کارمندان تمام وقت به طور معمول از دوشنبه تا جمعه 36 تا 40 ساعت کار می کنند. برخی در هفته 4 روز کار می کنند. ساعات طولانی تر را در یک فضای کوتاه تر انتخاب می کنند. در حالی که بسیاری از آنها کار نیمه وقت را انتخاب می کنند. به کارمندان تمام وقت حداقل 20 روز (4 هفته) مرخصی سالانه اعطاء می شود.

برای پیدا کردن کار در هلند، لزوماً نیازی به سخنران هلندی ندارید. انگلیسی زبانی رایج در هلند است. بسیاری از شهرهای هلند، به ویژه اوترخت و روتردام، فرصت های شغلی فراوانی برای انگلیسی زبانان دارند. در نمودار زیر با مقایسه با سایر کشورها به این موضوع اشاره شده است:

یافتن روش های خوب برای کار در یک کشور خارجی، از نظر حقوقی، می تواند مسیری دشوار باشد. هر مجوز دارای شرایط و ضوابط خاص است. در حالی که یکی از موارد خاص بهتر است، ممکن است مناسب ترین گزینه برای شما نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستورالعمل ها، پیشنهاد می کنیم با ما در تماس باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انجام امور روند مهاجرت کاری و اخذ مجوز کار و اقامت لازم برای زندگی و کار در هلند، آماده یاری متقاضیان و هموطنان عزیز می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “گرفتن ویزای کار هلند

  1. مريم منفرد گفت:

    سلام
    من با ويزا توريستي هلند هستم ميتونم براي ويزا كاري اقدام كنم و شما ميتونيد اينكار رو انجام بدين؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. با ویزای توریستی امکان اشتغال وجود ندارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *