مهاجرت

اقامت در آندورا

اقامت در آندورا

یکی از اصلی ترین مراحل در روند اقامت در آندورا رسیدن به این کشور است، زیرا آندورا فرودگاه یا ایستگاه قطار ندارد بنابراین اتوبوس تنها راه ورود به خروج به این کشور است. به طور کلی درک نحوه رسیدن به آندورا می تواند به شما در برنامه ریزی جهت اخذ اقامت کمک کند. حتی اگر می دانید اقامت در آندورا چگونه است، باید در نظر بگیرید که چرا باید به این کشور مهاجرت کرده و اقامت آندورا را دریافت کنید.

از سوی دیگر، آندورا ممکن است بزرگ نباشد اما مزایا بی شماری برای اتباع کشورهای خارجی جهت اخذ اقامت ارائه می دهد. برای اخذ اقامت باید در قدم اول، شهرهای مختلف این کشور را برای یافتن شغل و خانه عالی جستجو کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اقامت، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

مزایای اخذ اقامت در آندورا

اقامت با وجود وسعت محدود این کشور به نسبت اغلب کشورهای همسایه، دارای مزایا بی شماری برای اتباع کشورهای خارجی می باشد. به طور کلی اقامت چیزهای زیادی برای ارائه به متقضایان زندگی در خارج از کشور اعطا می کند. به طور مثالف یکی از اصلی ترین دلایل اقامت هزینه زندگی مقرون به صرفه در این کشور می باشد.

زیرا افراد و خانواده در آندورا بدون نیاز به درآمد کلان می توانند به راحتی زندگی کنند. علاوه بر این با اقامت می توانید حدود یک سوم از درآمد خود از طریق کار در آندورا در این کشور پس انداز کنید. از سوی دیگر، غذا و مسکن نیز در آندورا همانند مراقبت های بهداشتی و سایر خدمات نسبتا مقرون به صرفه هستند. در نهایت اینکه اقامت، سفر به سایر نقاط اروپا را برای دارندگان مجوز اقامت این کشور آسان و مقرون به صرفه می کند.

در نمودار زیر می توانید روند اخذ اقامت در آندورا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند اخذ اقامت در آندورا

برای آشنایی بیشتر با دیگر مزیت های اقامت به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایاتوضیحات
مالیاتنرخ مالیات بر درآمد در آندورا کمترین مقدار را با 15% نشان می دهد. به همین جهت اغاب سرمایه گذاران بین المللی این کشور را به بهشت مالیانی تشبیه می کنند.
امنیت بالاطبق آمار به دست آمده این کشور سالیانه هیچ جنایت خشونت آمیزی را گزارش نکرده است. به طور مثال شهروندان آندورا ممکن است هنگام خرید کردن ماشین خود را باز بگذارند.
مراقبت های بهداشتی پیشرفتهآندورا یکی از 5 سیستم برتر مراقبت های بهداشتی در جهان است که این سیستم با سوئیس و نروژ برابری می کند.
سیستم آموزشی عالیدر اغلب شهرهای آندورا موسسات آموزشی پیشرفته با اساتید محرب وجود دارد که از دانشجویان بین المللی پذیرایی می کنند.
اقتصادزیرساخت های اقتصادی در آندورا همواره در حال توسعه و پیشرفت بوده است. به همین جهت سالانه صدها سرمایه گذار بین المللی این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند.

شرایط اخذ اقامت در آندورا جهت کار

یکی از اصلی ترین روش های اخذ اقامت برای اتباع خارجی، از طریق کار در این کشور است. شرایط اخذ اقامت در آندورا برای کارگران به شرح زیر می باشد:

شرایط اخذ اقامتتوضیحات
اثبات تجربهمتقاصضیان کار در آندورا باید آموزش و تجربه خود را در رزومه تحصیلی اعتبار بخشیده و ارائه کنند.
جستجوی شرکت معتبراتباع کشورهای خارجی برای اخذ اقامت باید شرکتی را پیدا کنند که مایل به استخدام آنها باشد. دو عامل در این مرحله تاثیر دارد که شامل مشخصات درخواستی و سهمیه موجود می شود.
سوابق کیفریارائه گواهی سابقه کیفری متقاضیان در کشور خود و سایر کشروهایی که زندگی کرده اند الزامی است.
سند اقامتداوطلبان باید قرارداد اجاره یا سند خرید ملک در آندورا را ارائه دهند.
معاینه پزشکیدر مرحله آخر متقاضیان باید یک معاینه پزشکی با اداره مهاجر آندورا را بگذرانند.

شرایط اخذ اقامت در آندورا جهت کار

اخذ اقامت در آندورا از طریق سرمایه گذاری

یکی از متداول ترین روش های اخذ اقامت و سرمایه گذاری در این کشور می باشد. زیرا برای دریافت مجوز اقامت کافی است مبلغ 500000€ (یورو) در این کشور سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این سرمایه گذاران در آندورا باید سه ماه در سال را در کشور سپری کنند، در غیر این صورت مجوز اقامت به آنها تعلق نمی گیرد. یکی از اصلی ترین مزیت های اقامت از طریق سرمایه گذاری این است که، سرمایه گذاران از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه، سود سهام یا ارث نجات می یابند. علاوه بر این نرخ اغلب مالیات ها برای سرمایه گذاران در آندورا از پایین ترین نرخ ها در جهان است.

علاوه بر این، افرادی که قصد دریافت مجوز اقامت از طریق سرمایه گذاری دارند، باید به این نکته توجه فرمایند که این مجوز اقامت بدون کار است. بنابراین آنها نمی توانند با استفاده از مجوز اقامت خود کار کنند و یک تجارت در کشور افتتاح کنند زیرا تمام درآمد باید از خارج از آندورا باشد. چنانچه تصمیم خود را جهت درخواست اقامت گرفته اید، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب اقامت در آندورا

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص اقامت در آندورا پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا به عنوان یک تبعه ایرانی می توانیم مجوز اقامت در آندورا را تمدید کنم؟ پس از گذشت اولین سال اقامت خود در آندورا باید هر 2 سال 3 بار دیگر برای تمدید مجوز اقامت خود اقدام نمایید.
  • شرایط افرادی که مدت طولانی با مجوز اقامت در آندورا زندگی کرده اند چگونه است؟ اتباع کشورهای خارجی که حداکثر به مدت 7 سال در آندورا زندگی کرده اند باید هر 10 سال یکبار مجوز اقامت خود را در این کشور تمدید کنند.
  • آیا روند درخواست اقامت در آندورا دشوار است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، روند درخواست اقامت در آندورا نسبتا ساده است. زیرا در روند درخواست اقامت این کشور خبری از بوروکراسی های پیچده اداری و الزامات ضروری نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *