مهاجرت کاری تایلند

کار در تایلند

کار در تایلند

علاقه مندان به کار در تایلند، باید آگاه باشند که کار در تایلند تنها با دریافت مجوز و ویزای کار امکان پذیر می باشد. این کشور، که به «سرزمین لبخندها» نیز معروف است، فقط در بانکوک سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر بین المللی را می پذیرد. این تعداد حتی افرادی که برای زندگی طولانی مدت و کار می آیند را شامل نمی شود. اگر شرکتی که در آن قصد کار دارید، در حال برنامه ریزی برای توسعه بین المللی به این کشور است، کارفرما موظف است که برای هر کارمندی که به طور دائمی در این کشور زندگی و کار می کند، ویزای کار بگیرید تا اطمینان حاصل کند که شما از آن پیروی می کنید.

این کشور با سطح بالایی از توسعه انسانی، دومین اقتصاد بزرگ در جنوب شرقی آسیا و بیستمین اقتصاد بزرگ در جهان توسط PPP، به عنوان یک اقتصاد تازه صنعتی طبقه بندی می شود. تولید، کشاورزی و گردشگری بخش های اصلی اقتصاد این کشور می باشند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله جهت کار در تایلند مدارک لازم برای اخذ مجوز کار و انواع ویزای کار این کشور را برای اطلاع رسانی به شما عزیزان توضیح خواهد داد.

بررسی کار در تایلند

کارگران خارجی باید طبق روال قوانین مهاجرت، ویزا و مجوز کار مناسب در این کشور را داشته باشند. اجازه کار باید برای کارمندان تأمین شود، و توسط یک نهاد محلی و دارای مجوز محلی حمایت مالی شود. بدین ترتیب، برای شرکت های تازه وارد بازار این کشور مشکل ساز نخواهد شد.

کلیه متقاضیان خارجی که قصد کار در تایلند دارند، به ویزای غیر مهاجرتی و مجوز کار نیاز دارند. اولین قدم درخواست ویزای دسته B غیر مهاجر است که بسته به فعالیت های برنامه ریزی شده کارمند شما به دسته های دیگری از ویزا تقسیم می شود. بیشتر کارمندان شرکت های این کشور باید ویزای دسته B را دریافت کنند. بخاطر داشته باشید که این کشور دارای مشاغلی است که برای خارجی ها ممنوع است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که شغلی را انتخاب کرده اید قانونی باشد.

شرایط کار در تایلند

همان طور که قبلا اشاره شد، یکی از شرایط کار در تایلند، مجوز کار می باشد. برای اخذ مجوز کار یک فرد خارجی باید در ابتدا قبل از ورود به این کشور برای ویزای غیر مهاجرتی اقدام کند. پس از اخذ ویزای اولیه، یک خارجی ممکن است مراحل دریافت اجازه کار را آغاز کند. پروسه ویزای کار به طور متوسط وزارت کار این کشور 7 روز کاری طول می کشد.

خارجیانی که مایل به کار، مشاغل یا فعالیت های سرمایه گذاری در تایلند هستند می توانند موارد زیر را درخواست دهند:

دستهنام ویزا
دسته Bویزای تجاری
دسته A-Bویزای تایید شده تجاری

هزینه ویزا برای یک بار ورود و ورودهای مختلف متفاوت است. یک تبعه خارجی باید اطمینان حاصل کند که شغل و مهارت مورد نظر فقط در دسته هایی که فقط به اتباع تایلند محدود می شود، تعلق ندارد.

 

اجازه کار در تایلند

اجازه کار در تایلند

اولین قدم برای دریافت اجازه کار رفتن به وزارت کار در بانکوک است. اگر شرکتی که قصد کار در آن دارید، توسط BOI ارتقاء یابد، کارمندان می توانند به مرکز خدمات یک مرحله ای در میدان چمچوری در بانکوک مراجعه کنند. کارفرما باید اسناد مورد نیاز را به همراه یک برنامه ارائه دهد:

  • گواهی اداره ثبت شرکت
  • لیست سهامداران شرکت
  • مجوز کارخانه، در صورت وجود
  • گواهی مالیات بر ارزش افزوده و پرونده ها
  • فرم مالیات نگهداری
  • پرونده های پرداخت تأمین اجتماعی
  • قرارداد استخدام

متقاضیان برای دریافت مجوز کار در این کشور باید مدارک خاصی را ارائه دهند که عبارتند از:

  • گذرنامه
  • ویزای غیر مهاجرتی
  • کارت عزیمت
  • مدرک دانشگاهی
  • عکس 3 قطعه
  • اثبات سند ازدواج (ازدواج با یک تبعه تایلندی)
  • گواهی پزشکی

ویزای اقامت دائم تایلند

ویزای اقامت دائم این کشور می تواند به دلایل مختلف ارائه شود. این نوع اقامت، به افراد خاصی متعلق نبوده و همه می توانند آن را درخواست دهند. اما شرایط سختگیرانه زیادی وجود دارد که شما باید بررسی کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد. برای درخواست ویزای اقامت دائم این کشور باید حداقل 3 سال با ویزای غیر مهاجرتی در این کشور بوده باشید. با این حال، شما باید 3 سال در یک نوع ویزای غیر مهاجرتی باشید تا بتوانید صلاحیت را کسب کنید و در زمان ارسال درخواست خود همچنان باید دارنده همان ویزای غیر مهاجر باشید.

هزینه اقامت دائم تایلند

همان طور که در بخش قبل گفته شد، هزینه پردازش مجوز اقامت این کشور 7600THB (بات) است. اگر درخواست شما تأیید شود، باید هزینه دیگری را برای گواهی اجازه اقامت پرداخت کنید که در نمودار زیر آمده است:

هزینه های اقامت تایلند به بات

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، اگر اقامت از طریق ازدواج باشد هزینه آن معادل 95700THB (بات) است. روش های دیگر اقامت از جمله کار و سرمایه گذاری هر کدام هزینه ای معادل 191400THB (بات) می باشد. بعد از ازدواج، احتمالا اشتغال در این کشور، شایع ترین زمینه برای اعطای وضعیت اقامت دائم به یک فرد خارجی است. بنابراین، پرداختن به این موضوع با جزئیات ارزش دارد.

کار در تایلند

این کشوری است که مهاجران خارجی در آن بهترین زندگی را می کنند. سالانه افراد خارجی بسیاری خواهان کار در تایلند می شوند. در حالی که نرخ بیکاری در اروپا ادامه دارد و 15.61 میلیون نفر در ژانویه 2022 بیکار هستند، رشد اقتصادی این کشور جوانان بیشتری را به خود جذب می کند. بیشتر جوانان، کشور مبدا خود را ترک می کنند و به آن سوی جهان نقل مکان می کنند.

نرخ بیکاری در این کشور را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری تایلند بین سال های 2017 تا 2021

این کشور این اشتیاق جوانان کارگر جوان را درک کرده است و قصد دارد با گشودن مرزهای بیشتر از این مزیت بهره ببرد. بیشترین تقاضا برای کارگران ماهر است. اما این بدان معنا نیست که اگر مدرک تحصیلی نداشته باشید نمی توانید شغلی پیدا کنید. برعکس، با توسعه گردشگری، کارهای فصلی و مشاغلی که به تخصص خاصی احتیاج ندارند و برای همه باز است. بازار کار این کشور در برخی مشاغل بسیار عالی می باشد. یکی از معروف ترین آن ها بازار کار رشته الکترونیک در تایلند می باشد. علاوه بر این، این کشور برای کسانی که قصد تحصیل دارند بسیار مناسب بوده و بهترین برنامه رشته هنر در تایلند می باشد. چنانچه تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری درباره مهاجرت کاری یا تحصیلی دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *