مهاجرت کاری استرالیا, مهاجرت کاری کانادا

اسکیل ورکر کانادا و استرالیا

اسکیل ورکر کانادا و استرالیا

اسکیل ورکر کانادا و استرالیا از بهترین برنامه های مهاجرتی دانست که شرایط این کشورها هر ساله با قوانین جدید از سوی اداره مهاجرت وضع می گردد. تفاوت هایی در نوع پروسه مهاجرت کاری به استرالیا و کانادا می باشد. اما هر 2 مشمول اخذ امتیازات متقاضی است. در این مقاله سعی نموده ایم تا مطالبی را در حیطه امتیازبندی اسکیل ورکر این 2 کشور که توسط مشاورین متخصص در موسسه سفیران سروش سعادت برای شما عزیزان گردآوری شده ارائه دهیم. پیشنهاد می نماییم تا برای تکمیل اطلاعات این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید

برای اقدام در این پروسه ها شما باید امتیازات و کیفیت های لازم را داشته باشید. از پارامترهای مهم و اصلی که در هر کشور مورد نیاز است می توان به سن، تحصیلات، سابقه کار و مدرک زبان اشاره داشت. اگر سن شما کمتر از 40 الی 45 سال باشد می توانید، درخواست خود را شروع کنید. اما باید گفت بهترین سن برای اقدام در این برنامه ها سن کمتر از 32 سال در استرالیا و کمتر از 35 سال در کانادا است. همچنین به موارد زیر نیز دقت نمایید:

  • شما این امکان را دارید که با کسب حداقل امتیاز مورد نیاز وارد این پروسه شوید.
  • اما برای رقابت با یهترین افراد باید بالاترین امتیازات را در بخش های مختلف کسب نمود.
  • اگر دارای پیشنهاد کاری از سوی کارفرما نیستید بهتر است در هیچ بخش امتیاز از دست ندهید.

امتیاز تحصیل و سن در اسکیل ورکر کانادا و استرالیا

سیستم امتیازدهی برای دو کشور متفاوت می باشد و بهتر است با اطلاعات و قوانین روز اقدام نمایید. در مهاجرت به استرالیا با ویزای کار تفاوت امتیازدهی بسته به نوع دانشگاه آزاد و یا دولتی وجود دارد. دانشجویان در دانشگاه های درجه یک کشور خود از امتیاز بیشتری در بخش تحصیلات بهره خواهند برد.

امتیاز زبان در کاناداامتیاز زبان در استرالیا
6 General7 General

*نکته: البته همه این امتیازات زبان در صورتی به شخص داده می شود که در همه مهارت ها زیر 6 یا 7 نباشد.

این 2 کشور در راس انتخاب مهاجران قرار دارند پس از شرایط کنونی که شاید راحت تر از آینده است، استفاده نمایید. شرایط و قوانین مهاجرتی این کشورها مخصوصا در بخش اسکیل ورکر کانادا و استرالیا قابل تغییر است. کشور کانادا از لحاظ رنکینگ جهانی در آمارهای مختلف وضعیت بهتری نسبت به کشور استرالیا دارد.

جهت اطلاع از شرایط و نرخ بیکاری در استرالیا پیشنهاد می شود نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

جزییات نرخ بیکاری در استرالیا

بررسی ویزای کار استرالیا 2023

ویزای کاری استرالیا انواع مختلفی دارد که به هر کدام از آنها (Sub Class) می گویند بیشترین و متداول ترین ویزاهای کاری که امتیازبندی است ویزاهای 189، 190 و 491 است. ویزای 189 که برای فدرال این کشور است و با آن اقامت دائم استرالیا را صادر می نمایند. این ویزا را خود دولت فدرال برای فرد صادر می نماید و یکی از بهترین و در عین حال سخت ترین نوع ویزاهای امتیازبندی کشور استرالیا است. از طرفی ویزای 190 استرالیا نیز ویزایی که با آن اقامت دائم صادر می کنند و برای فرد در استرالیا بیمه هم صادر می نمایند.

ویزای 491 استرالیا نیز از متداول ترین این نوع ویزاهاست اما تقاوت آن با 2 نوع دیگر در این است که برای ویزای 491 در وهله اول اقامت دائم صادر نمی شود و در ابتدا یک اقامت 5 ساله صادر می کنند. این ویزا برای آن که به اقامت دائم تبدیل شود باید به مدت حداقل 3 سال در مناطق کم جمعیت استرالیا مسقتر باشد. سپس می توان برای اخذ ویزای دائم اقدام نمود. امتیازبندی کشور استرالیا در زمینه شغلی به 2 دسته Section 1 و Section 2 تقسیم می شود که بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل نموده اید امتیاز آن متفاوت خواهد بود.

 

مزایای اسکیل ورکر کانادا و استرالیا 2020

برسی ویزای کار کانادا 2023

در حال حاضر بهترین برنامه مهاجرت از طریق تخصص به کانادا برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) نام دارد. شما باید متناسب با شرایط روز که الان 67 می باشد، را دریافت کنید تا در مرحله اول وارد شوید. در مرحله دوم در صورت کسب امتیازات بالا از سوی اداره مهاجرت انتخاب شوید. نهایت از زمان ورود به این کشور یک سال باید در صف انتظار باشید که پرونده شما بررسی شود. این صف از بهترین افراد که با امتیاز بالا برخوردار هستند، تشکیل می شود پس امتیازات خود را بالا ببرید. جهت آشنایی با شرایط مهاجرت به کانادا پیشنهاد ما به شما بررسی مقاله لینک شده خواهد بود. بدین ترتیب می توانید در مرحله اول مسیر مهاجرتی خود را برگزینید.

مزایای اسکیل ورکر کانادا و استرالیا 2023

در حال حاضر چند نوع اخذ اقامت در استرالیا تعریف شده که با ویزای کاری همراه است. شما می توانید متناسب با شرایط خود برای هر کدام از این انواع ویزا اقدام نمائید. البته هر کدام از این ویزاها شرایط خاص امتیاز و مدارک مورد نیاز خود را خواهند داشت. اما می تواند برای افرادی که امتیاز کمتری دارند راه های دیگری نیز بر خلاف کانادا وجود داشته باشد.

از سایر مزیت های کار در استرالیا عبارتست از:

  • اخذ ویزا به همراه خانواده از بدو ورود
  • افزایش شانس بیشتر در خصوص درخواست برای ایالت خاص

کافی است شما شرط حضور در کانادا را رعایت فرموده و در آزمون شهروندی این کشور موفق باشید. شما این امکان را دارید که پس از ورود به کانادا در یک موقعیت کار تمام وقت مشغول باشید.

از سایر مزایای ویزای کاری کانادا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اخذ اقامت دائم به همراه خانواده
  • اخذ اقامت 5 ساله با امکان تمدید به شهروندی
  • برگزاری دوره های آموزشی در کمترین زمان در خصوص ورود به بازار کار
  • تسهیلات آموزشی و خدمات رایگان برای همسر و فرزندان

نرخ بیکاری در کشور کانادا نیز طبق آمار نمودار زیر خواهد بود:

نرخ بیکاری در کانادا

معایب اسکیل ورکر کانادا و استرالیا

اگر شما متقاضی اسکیل ورکر کانادا و استرالیا درسال 2023 هستید، باید صبور باشید و تمام سختی ها را درک کنید. شما به راحتی امکان رفت و آمد به کشور ایران را ندارید. مسافت این کشورها با ایران زیاد می باشد. هزینه های بررسی این پروسه ها از سوی اداره مهاجرت به عنوان هزینه های مصرفی می باشند. در صورتی که این پروسه را شروع نمایید و انتخاب نشوید این مبالغ قابل بازگشت نخواهند بود. شما می توانید در راستای این موضوعات از پیش از میزان شانس انتخاب خود آگاه شوید. موسسات حقوقی معتبر مهاجرتی بهترین مرجع شما برای راهنمایی و همیاری شما هستند. شما می توانید با تماس تلفنی از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره ابتدائی رایگان اخذ نمائید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه برای “اسکیل ورکر کانادا و استرالیا

  1. صبا گفت:

    با سپاس از مقاله به روزتون

  2. لیلا حسن پور گفت:

    سپاس از توضیحات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *